printlogo


کد خبر: 242182تاریخ: 1400/11/18 00:00
مصاحبه و خبر

واکنش سازمان لیگ به حضور تماشاگران در کرج
مهدی: باید بازی‌ها را تعطیل کنیم!
حضور هواداران در ورزشگاه کرج، حین برگزاری مسابقه استقلال مقابل هوادار، باعث واکنش شدید فرهاد مجیدی و دیگر استقلالی‌ها شده بود. سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ اما تأکید کرد که سازمان لیگ نمی‌تواند بیرون از ورزشگاه بایستد و درها را ببندد تا تماشاگران وارد نشوند. او می‌گوید: «باید فوتبال را تعطیل کنیم. چون با این وضعیت فوتبال، تیم‌ملی و باشگاه‌ها ضرر می‌کنند. اما سؤال من این است که بازی بدون تماشاگر چه مفهومی دارد؟ وقتی تضمین می‌کنند که بازی بدون تماشاگر است و در جلسه صورتجلسه را امضا می‌کنند که این اتفاق بیفتد، اما فردا می‌بینیم ۵۰۰ نفر روی سکو هستند و ۳۰ نفر هم پشت در رختکن، معنای آن چیست؟ این موضوع نشان می‌دهد افرادی که آنجا هستند یا وظیفه خود را نمی‌دانند یا می‌خواهند از فضایی که دارند، سوءاستفاده کرده و عکس یادگاری بگیرند و این یک موضوع واضح است.»
 
 
نه‌تنها شفاف‌سازی نکردند که به ابهامات افزودند
سراجی: مواضع اخیر ربطی به هیأت رئیسه ندارد
مهرداد سراجی، عضو معترض هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که بارها از رئیس فدراسیون و رویه او انتقاد کرده، این بار نسبت به اظهارنظر مشاور حقوقی فدراسیون درباره تبریک فیفا به فدراسیون فوتبال ایران، واکنش تندی نشان داده است. او می‌گوید: «قبلاً گفته بودم که فدراسیون فوتبال در حوزه مالی شفافیت ندارد و این روزها شاهد هستیم این عدم شفافیت به مسائل حقوقی نیز کشیده شده است. موضع اعلام شده از سوی مشاور حقوقی فدراسیون هیچ ارتباطی به هیأت رئیسه ندارد و یک موضع شخصی است.»
این شکاف عمیق میان اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و رئیس و مشاورانش اما از سوی دیگر عضو هیأت رئیسه هم پیشتر بیان شده است. چند روز پیش بود که احمدرضا براتی، در توئیتی اعلام کرد: «سخنان و نظرات برخی مشاورین در فدراسیون، خطاب به قوه مقننه، نمایندگان مجلس و اساسنامه الزاماً نظر و موضع همه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیست».
حالا سراجی، دیگر عضو ناراضی هم تأکید می‌کند: «این نکته‌ درستی است و اظهارات چند روز اخیر برخی مسئولان در فدراسیون هیچ سنخیتی با مواضع هیأت رئیسه ندارد. یکی از شعارهای انتخابی رئیس فدراسیون، شفاف‌سازی بود و این انتظار وجود دارد که شاهد شفاف‌سازی در تمام زمینه‌ها باشیم؛ موضوعی که متأسفانه اکنون وجود ندارد. اظهارات اخیر برخی مسئولان فدراسیون نه‌تنها کمکی به شفاف‌سازی نکرده بلکه بر ابهامات موجود نیز افزوده است.»
 
 
دیدار مدیران عامل سرخابی‌ها با وزیر اقتصاد
خصوصی‌سازی روی ریل افتاد؟
در جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و رئیس سازمان خصوصی‌سازی، مشکلات و موضوعات مرتبط با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بررسی شد.
به نقل از وزارت اقتصاد، در ابتدای این جلسه که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی گزارشی از عملکرد دو ماهه این سازمان برای بورسی شدن دو باشگاه ارائه داد.
قربانزاده در این گزارش اظهار داشت: «طی دوماه اخیر جلسات پیوسته‌ای را هر سه روز یک بار با حضور نمایندگان سازمان بورس، فرابورس، وزارت ورزش، مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مشاوران پذیرش و سرمایه‌گذاری این دو باشگاه در سازمان خصوصی‌سازی برگزار کردیم.»
او می‌گوید: «با اقدامات انجام شده، امیدوار هستیم تا آخر بهمن ماه امکان درج و ثبت نماد این دو باشگاه در بازار پایه فرابورس فراهم شود تا امکان مشارکت مردم در افزایش سرمایه این دو باشگاه مهیا شود.»
 در ادامه این جلسه وزیر اقتصاد پس از شنیدن گزارش رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ارتباط با مشکلات و موانع پیش روی واگذاری این دو باشگاه، دستورات لازم را برای رفع موانع این واگذاری صادر کرد.
 
 
قطری‌ها ریسک نمی‌کنند
تیم ملی با چهار دز واکسن در جام جهانی
شیوع مجدد سویه جدیدی از بیماری کرونا که اوایل آذرماه در آفریقای جنوبی دیده شد و خیلی زود بخش وسیعی از قاره اروپا را تحت سیطره خود قرار داد، باعث نگرانی مقامات فیفا و عوامل برگزاری جام جهانی قطر شده است. اگرچه بعضی دانشمندان و میکروب شناسان معتقدند امیکرون در واقع استارتی برای پایان دادن به کرونا محسوب می‌شود ولی هنوز نمی‌توان با قاطعیت در موردش نظر داد و فعلاً واکسیناسیون، مطمئن‌ترین شیوه موجود برای مقابله با این ویروس است. از قرار معلوم قطری‌ها می‌خواهند با هماهنگی فدراسیون جهانی فوتبال قوانین سفت و سختی را هنگام برگزاری جام جهانی از بابت واکسیناسیون به مرحله اجرا درآورند و قرار شده است کاروان تیم ملی ایران و بقیه تیم‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند، قبل از ورود حتماً چهار دز واکسن را تا پاییز سال آینده تزریق کرده باشند و هر کس چنین شرایطی را نداشته باشد، اجازه ورود پیدا نمی‌کند. البته این قاعده باید با موافقت بخش پزشکی فیفا هم همراه شود.
 

 


Page Generated in 0.0059 sec