printlogo


کد خبر: 242166تاریخ: 1400/11/18 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم
خط حمله ضعیف

جدایی حدادی‌فر
قاسم‌ حدادی‌فر کاپیتان باسابقه ذوب‌آهن که سال‌ها با پیراهن این تیم در میادین مختلف دیده شد و اسطوره باشگاه محسوب می‌شود، پس از کش و قوس‌های فراوان از این تیم جدا شد. حدادی‌فر که با مهدی تارتار سرمربی ذوبی‌ها به اختلاف خورده بود، صحبت‌هایی را با مدیران باشگاه در این خصوص انجام داد اما سرانجام این موضوعات به نتیجه نرسید و این بازیکن باسابقه از ذوب‌آهن جدا شد. اما تارتار که از این بابت تحت فشار هواداران تیمش قرار داشت، مدعی شده بود که: «من روز اولی که قاسم را در باشگاه دیدم، از حضورش در تیم استقبال کردم و به او گفتم باتوجه به اینکه سه بار رباط صلیبی پاره کرده و همچنین شرایط سنی‌اش، بیاید کار مربیگری را در کنار ما استارت بزند. قاسم گفت من می‌خواهم بازی کنم و شرایطم خوب است. من مخالفتی نکردم و گفتم هیچ ایرادی ندارد. دو، سه هفته تمرین کن تا من شرایطت را ببینم. دو، سه هفته گذشت و حدادی‌فر در تمرینات حضور داشت که من او را کنار کشیدم و با او درباره وضعیتش صحبت کردم. همچنین گفتم که بیا مثل کریم باقری برای ذوب‌آهن باش، هم کار مربیگری را آغاز می‌کنی و هم اینکه در بین بازیکنان انگیزه ایجاد می‌کنی و تیم را جمع می‌کنی و برای موفقیت تیم نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنی؛ این پیشنهاد را به تو می‌دهیم که این‌طور کنار تیم باشی. بعد از این صحبت‌ها و وقتی که تیم در حال گرم کردن بود، قاسم با آقای پاشایی (مربی ذوب آهن) هماهنگ کرد و گفت که من می‌روم و تمرین نمی‌کنم و روحیه‌ام خوب نیست.» اما حدادی‌فر ادعایی کاملاً برخلاف تارتار داشت: «با تمام احترامی که برای آقای تارتار قائل هستم اما او صداقت کافی ندارد و فراموش کرده به من چه گفته است. او روز اول به من گفت باید باشی و برخی حرف‌ها زد که نقضش را ثابت کرد. در این مقطع درست نیست بیشتر از این صحبت کنم و فقط می‌توانم بگویم تارتار گفته‌هایش را یادش رفته و فقط فرار رو به جلو می‌کند. این مسأله برای من قابل درک نبود و به هر قیمتی نمی‌توانم در یک تیم بمانم.»
 
شش بازی، 2 امتیاز
ذوب آهنی‌ها فصل را با پیروزی مقابل نفت آبادان آغاز  و تا پایان هفته پنجم دو پیروزی و دو شکست دیگر را هم تجربه کردند. اما هفته ششم تا یازدهم آنها ضعیف‌ترین نتایج‌شان را به دست آوردند. چهار شکست مقابل فولاد، مس رفسنجان، هوادار و پرسپولیس و دو تساوی هم با تیم‌های آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان کارنامه ذوبی‌ها در این شش بازی بود.
 
 حذف مقابل پرسپولیس
ذوب آهن در اولین بازی حذفی تیم لیگ یکی رایکا بابل را با سه گل آرمان قاسمی، محمد خدابنده‌لو و عارف رستمی شکست داد و حریف پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم شد. آنها که 24 روز قبل از بازی حذفی در تهران با دو گل از قرمزهای پایتخت شکست خورده بودند، در این بازی هم 3-صفر نتیجه را به میهمان‌شان واگذار کردند.
 
15 دقیقه‌هایی که گل نمی‌زنند
ذوب آهن در 15 بازی نیم‌فصل اول 8 گل زد که میانگین 53/0 گل برای هر مسابقه آمار بسیار ضعیفی برای خط حمله این تیم است. اما نکته قابل توجه این که شاگردان مهدی تارتار در پانزده دقیقه اول و چهارم عادت به گلزنی ندارند. به عبارتی در 15 دقیقه ابتدایی هر نیمه خیال حریفان‌شان راحت است که توپی از خط دروازه‌شان عبور نمی‌کند.
 
شایعه برکناری تارتار
بعد از باخت به پرسپولیس شایعات زیادی مبنی بر اخراج مهدی تارتار و انتخاب مهدی رجب‌زاده که همان موقع از هدایت تیم قشقایی شیراز هم استعفا داده بود، روز به روز قوت می‌گرفت تا این که اظهار‌نظر علی احسانی مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن ضمن ابراز نارضایتی از نتایج تیمش این موضوع را تکذیب کرد:«تیم ذوب‌آهن می‌توانست خیلی بهتر از این باشد. در کل تیم عملکرد مناسبی نداشت و با این شکست پرونده تیم ما در جام حذفی بسته شد. اکنون تمام تمرکزمان را روی لیگ برتر می‌گذاریم تا بهترین نتایج ممکن کسب شود و رضایت هواداران عزیز را جلب کنیم. به هرحال انتظارات از تیم و کادرفنی خیلی بیشتر بوده و هست، هر چند که نسبت به فصل قبل جایگاه تیم کمی بهتر است ولی مورد رضایت ما نیست. اما صحبت‌های مطرح شده درباره برکناری آقای تارتار شایعه و کذب محض است. باشگاه ذوب‌آهن از سرمربی تیم حمایت کرده و خواهد کرد و سعی خواهیم کرد نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم تا شرایط خیلی بهتری فراهم شود و از تیم متفاوتی در نیم‌فصل دوم رونمایی کنیم.»
 
تیم یکدست
24 بازیکن در نیم فصل اول برای ذوب آهن به میدان رفتند. در تیم مهدی تارتار بازیکنی نبود که عملکردش خیلی خیلی متفاوت نسبت به بقیه باشد. میلاد جهانی و عارف رستمی هر کدام دو گل برای تیم شان زدند که این دومی یک پاس گل هم داد.ضمن اینکه محمد خدابنده لو با یک گل و سه پاس گل بهترین پاسور تیمش بود.
 

Page Generated in 0.0052 sec