printlogo


کد خبر: 242163تاریخ: 1400/11/18 00:00
واکنش کاپیتان ذوب آهن به شایعات علیه تارتار و ذوب آهن
ابراهیم زاده:طوری بازی نمی‌کنیم که آبروی‌مان برود
ذوب‌آهن نام بزرگی در فوتبال و ورزش بوده و هست که در تاریخ خود بازیکنان و مربیان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده و افتخارات زیادی را هم به دست آورده اما در دو سه سال اخیر درگیر بحران شده و خارج هم نمی‌شود

سوال و جواب
جعفر برزگر   
 
کاپیتان ذوب‌آهن در فصلی که قاسم حدادی‌فر از این تیم کنار گذاشته شده وظایف سنگین‌تری دارد. او مدعی است که در نتایج ضعیفی که تیم در دو سه سال اخیر گرفته همه سهیم هستند و البته بازیکنان بیشتر. او مدعی است که ذوب‌آهن از اشتباهات داوری خیلی متضرر شده است.
 
نیم‌فصل اول را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظر من برای تمام تیم‌ها نیم‌فصل خوبی نبود چون مثل دو سه سال پیش کیفیت لازم را نداشتند. تیم‌ها خیلی بیش از گذشته نتیجه‌گرا شده‌اند و می‌بینیم که اکثر بازی‌ها کم گل می‌شود. الان دیگر تیمی ریسک نمی‌کند چون می‌دانند که در پایان 90 دقیقه به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند.
شرایط ذوب‌آهن چه فرقی کرده است؟
ذوب‌آهن نام بزرگی در فوتبال و ورزش بوده و هست که در تاریخ خود بازیکنان و مربیان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده و افتخارات زیادی را هم به دست آورده اما در دو سه سال اخیر درگیر بحران شده و خارج هم نمی‌شود.
چرا؟
ذوب‌آهن نسبت به فصل گذشته شرایط بهتری دارد اما باز هم جایگاهش اینجای جدول نیست، ولی اینکه چرا دچار بحران شده می‌توان دلایل بسیار زیادی را برایش مطرح کرد؛ از مدیریت و مربی گرفته تا بازیکن و نمی‌شود فقط یک نفر یا یک گروه را مقصر دانست، با این حال سهم ما بازیکنان بیشتر است، چون ما بازیکنان داخل زمین هستیم و باید گل بزنیم، گل نخوریم و... . در کل ما بازیکنان باید با تمرکز بیشتر وارد زمین شویم و هر مشکلی هم اگر وجود دارد با خودمان به زمین نیاوریم.
شما از داوری ضرر کردید؟
از داوری‌ها چیزی نگویم بهتر است. در چند بازی به‌شدت ضربه خوردیم و تا الان بیشتر از 8 امتیاز در حالی از ما گرفته شده که فاصله‌مان با تیم پنجم فقط هفت امتیاز است. در بازی با هوادار گلی خوردیم که بازیکن حریف چند متر داخل آفساید بود. به استقلال نباید می‌باختیم، مقابل پرسپولیس در تهران عالی بودیم.
اما سپاهان را شکست دادید.
من واقعیت را می‌گویم. همان‌طور که نباید به سرخابی‌ها می‌باختیم و حقمان در بازی با آلومینیوم اراک پیروزی بود اما در بازی با سپاهان مالکیت از آن حریف بود. به هر حال بعضی مواقع توپ‌ها‌ی‌مان گل نمی‌شود و در بعضی بازی‌ها هم برعکس. ما مقابل سپاهان عالی دفاع کردیم چون شکل تیمی آنها با هیچ تیمی قابل قیاس نیست.
در جام حذفی به پرسپولیس باختید آن هم با سه گل.
آن بازی که پرسپولیس به خاطر شرایطی که داشت اصلاً مشخص نبود تمرین کردند یا نه، پول‌شان را گرفتند یا همچنان در اعتصاب هستند؟ با این حال ما خیلی خوب آنالیزشان کرده بودیم اما روز بازی هر یازده نفرشان عالی بودند.
گلی هم که وحید امیری زد کارتان را سخت‌تر کرد.
گل عجیبی بود و خودش وسط بازی می‌گفت به عمرم از این شوت‌ها نزده بودم یا گل مهدی عبدی، خلاصه هر چه زدند گل شد.
تیم شما در نیمه دوم خیلی بیشتر گل می‌خورد، چرا؟
حتماً تمرکز نداریم. یا اینکه برای جبران گل خورده جلو آمدیم و دوباره گل خوردیم. متأسفانه ما خیلی وقت‌ها باورمان نمی‌شود که می‌توان نتیجه یک- صفر یا 2-صفر را جبران کرد و زمانی که گل می‌خوریم تیم ما به هم می‌ریزد.
شاید هم در حال و هوای این هستید که اگر یکی دو رده از پارسال (رده چهاردهم) بیشتر نتیجه بگیرید موفق بوده‌اید.
باشگاه وقتی مربی می‌آورد معمولاً اهدافی را برای خودشان مشخص می‌کنند که در پایان فصل کجای جدول باشند.
هدفگـــــذاری شما چه بود؟
فکر می‌کنم بین رده هشتم تا دوازدهم.
به هدف‌تـــــــــــــــــان می‌رسید؟
بله، برای اینکه فاصله زیادی نداریم. ما تیم خوبی داریم و بازیکنان‌مان هم همه باانگیزه هستند و حتی آقای تارتار به امیدها هم بازی می‌دهد و این بازیکنان جوان باید قدر این فرصت را بدانند چون زمان ما خیلی کم این اتفاق می‌افتاد.
کار کردن با تارتار چطور است؟
اولین سالی است که با آقای تارتار کار می‌کنم. ایشان خیلی وقت می‌گذارند و به کارشان اهمیت می‌دهند. هر جا بوده نتیجه گرفته و امیدواریم اینجا هم همین اتفاق بیفتد.
اما حاشیه‌هایی هم برایش بخصوص بعد از باخت به پرسپولیس ایجاد کردند.
ببینید هیچ مربی تیمش را به زمین نمی‌فرستد که ببازد. ما طوری بازی نمی‌کنیم که باعث آبروریزی خودمان شود. وقتی پرسپولیس با آقا یحیی و کادر قبلی‌اش پنج سال قهرمان شده این شایعات کاملاً بیهوده است. یا مثلاً می‌گفتند جواد نکونام چون استقلالی است به پرسپولیس باخته تا استقلال به صدر نرود. ما واقعاً از دست اینها نمی‌دانیم وقتی با سرخابی‌ها بازی می‌کنیم چه کار کنیم. البته ما که کار خودمان را انجام می‌دهیم.
و جدایی قاسم حدادی‌فر که انگار ذوب‌آهن بدون او چیزی کم دارد.
آقا قاسم بزرگ و کاپیتان که نه بلکه صاحب تیم است. من افتخار و لذت همبازی بودن با ایشان را در تراکتور هم داشتم. قطعاً از نبودنش ضربه خوردیم. البته به این معنا نیست که اگر بود ما الان صدر جدول بودیم نه اما خیلی می‌توانست به ما کمک کند. من قبل از هر بازی با ایشان در تماس هستم و اجازه می‌گیرم.
 

Page Generated in 0.0043 sec