printlogo


کد خبر: 242141تاریخ: 1400/11/17 00:00
سوژه

درخواست هواداران از مجیدی
قهرمانی‌های استقلال را زیر سؤال نبر
فرهاد مجیدی قبل و بعد از بازی با هوادار اظهاراتی انجام داد که کاملاً روشن بود روی سخنش با کیست. او حتی برای اینکه منظور از صحبت‌های اخیرش را صریح‌تر بیان کند قهرمانی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر را حاصل زحمات یحیی گل‌محمدی و بازیکنان این تیم دانست تا مشخص شود که هدف از بیان این صحبت‌ها چه کسی است. البته سرمربی استقلال در ماجرای گل‌گهر هم اظهارات مشابهی انجام داده بود که نشان می‌داد یک دعوای پنهان را با امیر قلعه‌نویی آغاز کرده است.
 اما آیا هواداران استقلال از به وجود آمدن این فضا احساس خوبی دارند؟ واقعیت این است که اظهارات اخیر فرهاد مجیدی بشدت باعث ناراحتی هواداران این باشگاه شده است. هوادارانی که می‌دانند روی سخن سرمربی تیم‌شان امیر قلعه‌نویی است و دوست ندارند دعوای فرهاد با مربی سابقش باعث زیر سؤال رفتن برخی قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر شود. حتی از مجیدی خواسته شده این ماجرا را بیش از این کش ندهد تا به نوعی بهانه دست رقیب نیفتد. هرچند که این اتفاق هم رخ داده و صفحات منتسب به هواداران پرسپولیس با به تصویر کشیدن چهره مجیدی در کنار قلعه‌نویی کل قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر را زیر سؤال برده‌اند. به هر حال وقتی مجیدی که خود یک استقلالی‌ است چنین جملاتی را به زبان می‌آورد طبیعی است که نمی‌شود از جبهه رقیب انتظار داشت که به قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر احترام گذاشته شود. شاید لازم باشد که مدیران باشگاه استقلال در این راستا پا پیش بگذارند و اخطاری جدی به مجیدی بدهند تا بیش از این برای استقلال حاشیه ایجاد نکند، آن هم تیمی که در صدر جدول حضور دارد.
 
 
آمانوف بزودی در تمرین استقلال
جذب عزیزبک آمانوف ازبک از سوی باشگاه استقلال سبب شد تا پست هافبک هجومی این تیم در نیم فصل دوم تقویت شود. استقلال در این نقطه امیرحسین حسین‌زاده و حتی مهدی مهدی‌پور را در اختیار دارد اما بدون شک حضور این هافبک طراح ازبک عیار استقلال در این منطقه را افزایش خواهد داد. آمانوف که عضو تیم ملی ازبکستان هم هست در تیمش لکوموتیو تاشکند وضعیت خوبی دارد و یکی از بازیکنان تأثیرگذار این باشگاه محسوب می‌شود. البته باید دید که آمانوف آیا در استقلال هم همان بازیکن اثرگذار خواهد بود یا خیر؟! گفته می‌شود فرهاد مجیدی این بازیکن را با کمک برخی ایجنت‌های ایرانی انتخاب کرده و فیلم‌های متعددی از این بازیکن را دیده و در نهایت راضی به جذب او شده است. آمانوف در کنار حردانی دو خرید استقلال در نیم فصل محسوب می‌شوند. آقاسی، رضاوند، مرادی، مظاهری و آزادی هم از استقلال جدا شده‌اند و ممکن است یک بازیکن دیگر نیز در روزهای آتی از استقلال برود.
 
 
 غلامی در استقلال ماندنی است
در حالی که وضعیت عارف غلامی با استقلال کاملاً نامشخص بود و حتی زمزمه حضور این مدافع در تیم پدیده نیز به گوش می‌رسید، فرهاد مجیدی قصد دارد این بازیکن را همچنان در تیمش حفظ کند. یکی از دلایلی که سبب شده مجیدی همچنان خواستار غلامی باشد، جدایی آقاسی است. شاید اگر آقاسی از استقلال نمی‌رفت، فرصت بازی به غلامی نمی‌رسید و حتی ممکن بود نام این بازیکن در لیست هجده نفره استقلال هم قرار نگیرد اما جدایی یک مدافع از جمع آبی‌پوشان تا حدی جا را برای غلامی باز کرده است. البته بازی کردن در ترکیب استقلال برای این بازیکن چندان هم ساده نیست چون مجیدی قصد دارد در نیم فصل دوم از روش چهار دفاع استفاده کند که در این سیستم شانس مرادمند و یزدانی بیشتر است. ضمن اینکه محمد دانشگر نیز در این پست قابلیت بازی دارد و مجیدی هم نگاه مثبتی به این بازیکن دارد. روزبه چشمی هم بازیکنی است که قابلیت بازی در دو پست را دارد و می‌تواند یکی از مدافعان میانی استقلال باشد.
 
 
سکوت باشگاه هوادار درباره گل دوم استقلال
گل دوم استقلال درشرایطی به ثمر رسید که باشگاه هوادار می‌توانست از آن به عنوان اهرمی برای فشار آوردن به کمیته انضباطی استفاده کند و این گل را تحت الشعاع اعتراض خود قرار دهد اما مسئولان این باشگاه سکوت اختیار کردند و بعید است که در روزهای آتی نیز پیرامون این ماجرا واکنشی نشان دهند. با توجه به اینکه قوانین صراحتا گفته که اگر بازیکن در گل به ثمر رسیده توسط استقلال اثر گذار بود، می‌شد تصمیم دیگری درباره نتیجه اتخاذ کرد و حسین زاده اثری درگلزنی نداشته مسئولان این باشگاه هم نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند. البته مربیان تیم هوادار بعد از بازی اعتراضی نسبت به خطای آرمان رمضانی درلحظه به ثمر رسیدن گل داشتند که این اعتراض بعد از بازی رسانه‌ای شد اما درنهایت مسئولان این باشگاه تصمیم گرفتند پیرامون موضوع 12 نفره بودن استقلال واکنشی نشان ندهند. به هرحال حضوراستقلالی‌ها در باشگاه هوادار نیز مزید برعلت شد تا این موضوع هان جا مسکوت باقی بماند.
 

 


Page Generated in 0.0056 sec