printlogo


کد خبر: 242116تاریخ: 1400/11/17 00:00
پرسپولیس نیم‌فصل دست نخـورده دارد
پیوس: حریفان باید از قهرمان 5 دوره بترسنـــد
بازی با قهرمان 5 دوره از رقابت‌ها، برای هیچ تیمی راحت نخواهد بود

 
گفت و گو 
اکبر منتشلو   
 
سرخ‌پوشان روزهای حساسی را سپری می‌کنند؛ از یک طرف با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و از طرف دیگر باید مراقب حاشیه‌هایی که هر روز مثل قارچ سر در می‌آورند، باشند. شاگردان یحیی گل‌محمدی خارج از زمین اوضاع خوبی ندارند و به خاطر همین گل‌محمدی ترجیح داد چند روزی کنار تیم نباشد تا شاید برخی مشکلات حل شود. فرشاد پیوس پیشکسوت سرخ‌پوشان با درک این شرایط حرف‌های خوبی درباره تیم سابق‌اش، گل‌محمدی، شرایط این روزها و بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس دارد.
 
نیمی از بازی‌ها برگزار شد و البته پرسپولیس این بار صدر جدول نبود، چه ارزیابی از بازی‌های گذشته دارید؟
    با همه مشکلاتی که برای شاگردان یحیی گل‌محمدی وجود داشت به نظرم از نظر نتیجه‌گیری پرسپولیس خوب نتیجه گرفت و با کمترین اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. این را هم باید اضافه کنم که اگر اشتباهات داوری نبود، شاید اکنون پرسپولیس در صدر جدول بود و از طرف دیگر احکامی هم صادر شد که به نفع برخی تیم‌ها و به ضرر برخی دیگر از جمله پرسپولیس بود.
قهرمانی نیم‌فصل را خیلی جدی نمی‌گیرند، به نظر فرصت خوبی برای آینده وجود دارد.
    درست است، قهرمانی نیم‌فصل شاید از نظر روحیه گرفتن کمی خوب باشد، اما پرسپولیس یک نیم‌فصل دست نخورده در اختیار دارد و می‌تواند برای ششمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. مطمئن هستم که پرسپولیس و شاگردان گل‌محمدی در نیم‌فصل دوم، قوی‌تر و محکم‌تر ظاهر خواهند شد. حریفان در نیم‌فصل دوم باید از پرسپولیس بترسند، بازی با قهرمان 5 دوره از رقابت‌ها، برای هیچ تیمی راحت نخواهد بود.
آمدن رضا درویش می‌تواند کمک حال پرسپولیس باشد.
    این را باید به فال نیک گرفت. به نظر مدیران باتجربه و فوتبالی به پرسپولیس آمده‌اند و اگر تلاش شود روزهای آینده شرایط بهتری برای سرخ‌پوشان مهیا شود، حتماً اوضاع بهتر خواهد شد.
پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس هم که باز شده، به نظر حالا وقت حمایت از تیم و جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی باشد.
    همین‌طور است. متأسفانه باید بگویم همیشه در زمان‌های حساس و مهم با عملکرد برخی مدیران پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته بوده، اما سرخ‌پوشان با همدلی و حمایت هواداران نتایج خوبی گرفته‌اند، حالا هم که پنجره باز شده است باید خیلی زود توقع کادر فنی برآورده و ضعف‌های احتمالی پوشانده شود.
پرسپولیس نیاز به تقویت دارد؟
    صددرصد، این تیم باید تقویت شود، سرخ‌پوشان برای حضور پرقدرت در نیم‌فصل بعدی، باید داشته هایشان را بالاتر ببرند، این تیم باید در چند جبهه بجنگد و کادر فنی بهتر از هر کس می‌داند که تیمش چه نیازهایی دارد.
در باره داستان غیبت گل‌محمدی و بازگشتش چه نظری داری؟
    به هر حال اتفاقی بود که افتاد و به نظر من یحیی کاملاً حق داشت. واقعاً نمی‌شود با دست خالی به مصاف حریفانی رفت که هر چه دلشان می‌خواهد، برایشان مهیا است.
 یحیی هم باید پاسخگوی هواداران بی‌شمار پرسپولیس باشد و انتظارات آنها را برآورده کند، خب اگر دستش خالی باشد، نمی‌تواند، نبود گل‌محمدی برای پرسپولیس بد بود و دیدید زمانی که احساس می‌شد حاشیه درست می‌شود، خیلی زود به تیم بازگشت و در کنار سرخ‌پوشان به تلاششان برای مهیا شدن، ادامه دادند.
چه پیش‌بینی از بازی‌های آینده داری؟
    بازی‌ها به طور حتم سخت خواهد بود، اما این سختی برای حریفان پرسپولیس دوچندان است. روزهایی که سرخ‌پوشان شرایط خوبی نداشتند، نتایج خوبی گرفتند و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل هستند. پرسپولیس اگر بتواند که می‌تواند، چند بازی مقابل مدعیان را با برد از زمین خارج شود، به طور حتم پایان فصل در صدر جدول خواهد بود.
بازی‌های گذشته پرسپولیس با حداقل گل به سه امتیاز ختم شد، نیم‌فصل دوم احتمالاً این کار سخت‌تر خواهد بود.
    خب، همان‌طور که گفتم پرسپولیس شرایط خوبی نداشت و البته حریفان هم بخوبی این تیم را آنالیز می‌کنند و شناخت دارند، حرف یحیی هم همین بود که با تقویت تیم بتواند، تیم را با شرایط بهتر و متفاوتی به زمین بفرستد. برای بازی بهتر و برد با گل‌های بیشتر، نیاز است که دست کادر فنی باز باشد. 
البته در بازی‌هایی که حریفان انجام دادند و خیلی در دفاع تمرکز نکردند، نتایج پرگلی برای پرسپولیس رقم خورد.
یک گلر جذب شده اما در خصوص مهاجم هنور خبری نیست.
    قبلاً هم گفته بودم که در پست دروازه‌بان و مهاجم پرسپولیس نیاز به تقویت دارد، به نظرم باید برای خط حمله پرسپولیس فکر و اقدام شود.
و حرف پایانی؟
    از هواداران و دوستداران پرسپولیس می‌خواهم از تیمشان بخوبی حمایت کنند، این تیم می‌تواند ششمین قهرمانی را هم کسب کند و از همه مهم‌تر نیاز به حمایت جدی و بدون حاشیه هواداران دارد.

Page Generated in 0.0062 sec