printlogo


کد خبر: 242033تاریخ: 1400/11/14 00:00
سؤالاتی از کارمند محبوب عزیزی‌خادم
یک زمانی حتی انبار لباس هم نداشتیم آقای مصطفوی!

داریوش مصطفوی که از رئیس‌جمهور 500 میلیون یورو برای این فدراسیون فوتبال طلب کرده بود، در جمله‌ای جالب گفت: «کی‌روش 16 میلیون دلار گرفت و یک پیت حلبی نیاورد.» اگرچه این روزها مصطفوی کارمند محبوب عزیزی خادم شده و هر آنچه مدیرش بخواهد می‌گوید؛ اما یکسری مسائل را باید جواب بدهد:
1- کی‌روش فقط 16 میلیون دلار گرفت؟ همین؟ فردی که شما مدعی هستید یک پیت حلبی هم برای ما نیاورد ما را به دو جام جهانی برد و ما را به 50 میلیون دلار رساند. او همچنین بابت رساندن ایران به دو جام ملت‌ها سودی سرشار نصیب مدیران فدراسیون فوتبال کرد.
2- زمانی که کی‌روش وارد فوتبال ایران شد میانگین سنی تیم ملی ایران 5/ 28 سال بود و بازیکن 38 ساله برای تیم ملی ناز می‌کرد و اتفاقاً نازش خریدار داشت. کی‌روش با کشف استعدادهای ناب فوتبال ایران (از جمله آزمون، طارمی، جهانبخش، بیرانوند، عزت‌اللهی و...) ریشه بازیکن‌سالاری را خشکاند.
3- کی‌روش به محض ورود به ایران متوجه شد که ما با ساختارهای حرفه‌ای فوتبال فاصله‌ای فراوان داریم و با حرفه‌ای بشدت بیگانه‌ایم. این حقیقت زمانی بر او مشخص شد که 3 کارتن لباس برند او مفقود شد چون اتاقی به عنوان انبار لباس نداشتیم. پافشاری کی‌روش موجب شد تیم ملی صاحب خشکشویی و دو انبار مجهز شود.
4- پنج سال و 11 ماه پیگیری منظم کی‌روش موجب شد ساختمان PEC ساخته شود و حالا به عنوان آبروی فوتبال ما و گل سرسبد آکادمی باشد.
5- آقای مصطفوی درست است که زمان شما، تمام تشکیلات یک باشگاه مهم در صندوق عقب پیکان خلاصه می‌شد؛ اما حق ندارید همه آورده‌های دیگران را براحتی نادیده بگیرید که اگر هم شما اینگونه نامهربانانه و غیرمنصفانه رفتار کنید، «تاریخ» وظیفه خود را بدرستی انجام خواهد داد.
 

Page Generated in 0.0046 sec