printlogo


کد خبر: 242006تاریخ: 1400/11/14 00:00
این تیم طوری کار کرد که هواداران حمایتش کنند
کاویانپور: قهرمانی سوپرجام روحیه پرسپولیسی‌ها را عوض می‌کند

پرسپولیس هفته آینده باید سوپرجام را برگزار کند؛ دیدار با قهرمان جام حذفی، فولاد خوزستان. حامد کاویانپور هافبک و کاپیتان پیشین سرخپوشان، نظرات جالبی در مورد این بازی داشت. 
او در ابتدا گفت: «معمولاً در تمام دنیا، سوپرجام که یک بازی نمادین بین قهرمان لیگ و جام حذفی است، ابتدای هر فصل برگزار می‌شود اما در ایران، یک بار اواخر فصل برگزار می‌کنند و یک بار اواسط فصل؛ گاهی هم اصلاً برگزار نمی‌شود. با این حال، وقتی تعداد بازی‌ها در یک کشور بالا برود، به کیفیت آن کمک می‌کند.»
او اضافه کرد: «پرسپولیس به شرایط خوب و ایده‌آلی رسیده بود که فصل تمام شد. حالا شرایط برای این تیم، بسیار مهم و تعیین‌کننده است.
 اتفاقاً در این شرایط، بازی در سوپرجام می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. اول اینکه در صورت قهرمانی، روحیه بازیکنان و کادرفنی را تغییر می‎دهد و در‌ثانی، قبل از بازگشت به لیگ، یک بازی سنگین برای تیم رقم می‌خورد تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند. این مسائل برای یک تیم فوتبال، اهمیت ویژه‌ای دارد.»
حامد افزود: «تیم‌های بزرگ دنیا معمولاً در هر فصل، در تمام جام‌ها مدعی هستند و دوران افت آنها کوتاه است. پرسپولیس هم چنین  خاصیتی دارد و همواره در یک یا دو جام، مدعی کسب قهرمانی است. چنین شرایطی به یک تیم کمک می‌کند تا مسیر پیشرفت را با سرعت فوق‌العاده‌ای طی کند. شاید کسب قهرمانی برای یک فصل سخت باشد اما حفظ آن برای چند سال پیاپی، دشوارترین کار در فوتبال به شمار می‌رود. 
من فکر می‌کنم اگر رویه‌ای که در پیش گرفته شده، ادامه یابد، پرسپولیس در این فصل هم به قهرمانی می‌رسد.»
کاویانپور در خصوص اتفاقات پیرامون پرسپولیس در روزهای اخیر هم گفت: «من دوست ندارم در مورد حواشی صحبت کنم ولی فقط این موضوع را بگویم که باید ‌شأن و شخصیت باشگاه حفظ شود. قطعاً اگر باشگاه پرسپولیس بدهی نداشته باشد، با مشکلات کمتری به سوی آینده می‌رود. از سوی دیگر، این تیم طوری کار کرده که هواداران حمایتش می‌کنند. همه پرسپولیسی‌ها، تیم فعلی را دوست دارند و این اتفاقات باعث می‌شود تا شانس قهرمانی و امید رسیدن به جام، به بالاترین حد خود برسد.»

Page Generated in 0.0052 sec