printlogo


کد خبر: 242003تاریخ: 1400/11/14 00:00
بیانیه باشگاه پرسپولیس در واکنش به حکم کمیته استیناف
با فضای حاکم بر فوتبال انتظاری بیشتر از این نیست

در پی اعلام تأیید حکم کمیته انضباطی در خصوص بازیکن باشگاه گل گهر،باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «رأی تأیید شد و با فضایی که بر فوتبال ایران حاکم است، انتظاری غیر از این نمی‌رفت. انتظار نداشتیم به مباحث قانونی که بعضی کارشناسان هم مطرح کردند نیز توجه خاصی شود. احساسات هواداران پرسپولیس از مشاهده آن‌چه می‌بینند و تناقض‌های بسیار در آن به‌ویژه با تصمیم‌های متفاوت در موارد مشابه، قابل درک است، به باشگاهی اجازه استفاده از بازیکنی داده و اسنادش تأیید می‌شود اما در ادامه ناگهان بازی‌های خاص که به پایان می‌رسد، ورق برمی‌گردد و هیچ کس، نه آن‌چه اتفاق افتاده است و نه خسارت وارده به باشگاه‌هایی که بی هیچ تقصیری تنبیه و متضرر شده‌اند را گردن نمی‌گیرد. باشگاه‌های متعددی از این ماجرا متضرر شده‌اند و پرسپولیس در میان آن‌ها قرار دارد. در این میان، قیاس بچه‌گانه‌ای است بین احکامی که به‌دلیل تمرّد و فرار تیم‌ها از حضور در زمین مسابقه صادر می‌شود و در تمام دنیا یکسان است، با آن‌چه در پرونده باشگاه گل‌گهر شاهدش بوده‌ایم و با کلی تحلیل و تفسیر به این نقطه رسید. در این میان برای این باشگاه و هواداران فوتبال سؤالاتی وجود دارد که به آن‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نمی‌شود، مثلاً این که اگر این حکم عین عدالت و قانون است، پس چرا در ادوار گذشته لیگ، باشگاه‌هایی که به‌رغم محرومیت بین‌المللی قطعی، از بازیکن غیرمجاز استفاده نمودند، مستوجب چنین حکمی نشدند! همگان هم در جریان این موضوع هستند ولی به‌یک‌باره همه چیز تغییر کرده است، همین موارد است که هر ناظر بی‌طرفی را به نتایج روشنی می‌رساند و حالا دو باشگاهی که قبل از این‌ها به‌دلیل عدم‌حضور در زمین، قانونی بازنده شدند یا امتیاز از دست داده بودند، این گونه برنده می‌شوند و امتیاز می‌گیرند و جدول رقابت‌ها و کورس قهرمانی آن‌ها دستخوش اتفاقاتی می‌شود که در زمین فوتبال رقم نخورد.
دست پرسپولیس زیر ساطور است، خود را بیش از این خسته نکنیم.
 بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم خیلی خوب می‌دانند که عده‌ای ناکامی آن‌ها را می‌خواهند، پس باید با قدرت برگردیم حتی اگر از آسمان سنگ ببارد.»
 
بیانیه‌ای که دردسرساخت! 
ساعاتی پس از انتشار بیانیه باشگاه پرسپولیس، اتفاقات جدیدی رخ داد. از سوی مسئولان کمیته اخلاق، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس  به همراه مسئولان باشگاه گل گهر سیرجان دعوت شده اند تا روز سه شنبه 19 بهمن به این کمیته رفته و در مورد انتشار بیانیه علیه احکام صادره و ایجاد تشنج در جامعه هواداری، توضیحاتی ارائه کنند. باید دید انتهای این داستان به کجا می کشد. 

Page Generated in 0.0047 sec