printlogo


کد خبر: 241999تاریخ: 1400/11/14 00:00
توپ و تور

بازگشت هندبال بدون استقبال
حواس سئول‌نشینان کجا بود؟
تیم ملی هندبال مردان ایران روز سه‌شنبه با کسب مقام چهارم آسیا و کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان به ایران بازگشت. هندبالیست‌های ایران در حالی غروب سه‌شنبه به ایران رسیدند که هیچ مسئولی برای استقبال از ملی‌پوشان حاضر نشد. بازیکنان ایران هر چند در دیدار پایانی مقابل عربستان شکست خوردند و مدال برنز را از دست دادند اما آنها بعد از ۸ سال مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده و در رده چهارم آسیا قرار گرفتند. با این حال در حالی که آنها انتظار داشتند همانند رشته‌های دیگر مورد استقبال مسئولان ورزش قرار بگیرند اما این اتفاق رخ نداد و آنها غریبانه و تنها با استقبال جمعی از خانواده هندبال وارد کشور شدند.
عدم توجه به اتفاق‌هایی نظیر صعود به رقابت‌های قهرمانی جهان، آن هم از سوی وزارتخانه‌ای که هیچ پیام تبریک و تسلیتی را از دست نمی‌دهد، جای تعجب دارد و سؤال. سؤالی که قطعاً هیچ پاسخی برایش وجود نخواهد داشت جز بی‌توجهی و عدم رسیدگی به رشته‌هایی که همواره به عدم نتیجه‌گیری‌شان معترض بودیم و حالا هم که نتیجه قابل قبولی گرفته‌اند، به دستاوردشان توجه نمی‌کنیم.
 
 
اظهارنظر عجیب رئیس هندبال در واکنش به رفتن فرناندز
پاکدل: باید شخصیت‌مان را حفظ کنیم!
رئیس فدراسیون هندبال می‌گوید مانوئل تصمیم خودش را گرفته و ما هم به آن احترام می‌گذاریم. علیرضا پاکدل در مورد صحبت‌های مطرح شده درباره پایان قرارداد مانوئل فرناندز و شایعه برنگشتن او گفت:«قرارداد رابطه دوطرفه است و از مانوئل تشکر می‌کنم. این مربی زحمت زیادی کشید و به هدف‌مان با او رسیدیم. عدم حضور او در ایران به خاطر این بود پروانه کاری‌اش تا 12 بهمن بود. فرناندز برای ورود مشکلی نداشت، ولی برای خروج یک روند اداری یک هفته‌ای وجود داشت.‌ وی در این مدت تنها 9 روز پیش خانواده‌اش بود و تمایل داشت که نزد خانواده خود برود.»
رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد:«در جلسه‌ای که با مانوئل داشتیم متوجه شدیم تصمیم خود را گرفته است و ما هم به آن احترام می‌گذاریم‌. اگر وی در جلسه کمیته فنی در تهران حاضر می‌شد و درخواست‌های دو طرف از جمله مبلغ قرارداد مطرح می‌شد ممکن بود ما تمایل به همکاری نداشته باشیم. وی مربی بزرگی بود و تا آخرین لحظه کنار تیم بود و در موفقیت ما نقش اول را داشت. باید از این مربی تشکر کنم.»
او همچنین گفت:«فرناندز تصمیم خود را گرفته و ما هم باید شخصیت هندبال کشورمان را حفظ کنیم‌! مطمئناً برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی یک سرمربی باکیفیت را در کنار هندبال خواهیم داشت.»
 
 
 رقابت‌های والیبال کاپ اروپا
برد سخت اسکرا در شب خوب میلاد
تیم والیبال اسکرا بوهاتوف در ادامه دیدارهای خود در مسابقات کاپ اروپا به مصاف تیم گالاتی رومانی رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.
یاران میلاد عبادی‌پور در ست‌های اول، دوم و پنجم با نتایج 25 بر 21، 26 بر 24 و 15 بر 13 برنده شدند و ست‌های سوم و چهارم را 19 بر 25 و 21 بر 25 واگذار کردند.
کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در هر 5 ست، بازیکن ثابت تیم اسکرا بود و 12 امتیاز هم به دست آورد. الکساندر آتاناسیویچ 22 و دیک کوی 23 امتیاز دیگر برای نماینده لهستان کسب کردند.
بازی برگشت دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی، سه‌شنبه آینده برگزار خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0050 sec