printlogo


کد خبر: 241994تاریخ: 1400/11/14 00:00
اردوگاه آبی

بازگشت رضاوند و مظاهری به تمرین استقلال
بازگشت رشید مظاهری و آرش رضاوند به تمرینات استقلال نشان می‌دهد که موضوع انتقال حردانی به استقلال در حال منتفی شدن است. هرچند که هنوز تا پایان نقل و انتقالات زمان باقی است و طی روزهای آتی مذاکرات همچنان ادامه خواهد داشت اما به هر شکل نباید از کنار این خبر به سادگی گذشت و ادامه تمرینات این دو بازیکن با استقلال را خبر بی‌اهمیتی تلقی کرد. رضاوند و مظاهری دیروز در تمرین استقلال پا به پای دیگر بازیکنان به تمرین پرداختند تا اگر قرار بر ادامه حضور آنها در استقلال شد، از آمادگی دور نشوند.
 
شروع دوباره یزدانی و آقاسی
ملی‌پوشان استقلال نیز از جمله نفرات حاضر در تمرین بودند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد آنها از چهارشنبه کار خود را با استقلال آغاز کردند. با توجه به اینکه این دو بازیکن در تمرینات تیم ملی حضور فعالی داشتند پیش‌بینی می‌شود که همچون بازی‌های قبل در ترکیب استقلال قرار بگیرند. شاید یزدانی از جنبه‌های روحی وضعیت مطلوبی نداشته باشد اما او باید خودش را برای یک نیم فصل سخت آماده کند و منتظر هر تصمیمی از سوی کادرفنی تیم ملی در آینده باشد. چه بسا کار به نقطه‌ای برسد که یزدانی حتی جام جهانی را از دست بدهد اما به هر شکل او باید آماده بازی در ترکیب اصلی تیم باشگاهی‌اش باشد.
 
 ادامه غیبت‌های فرزاد مجیدی
در حالی که غیبت سعید مهری در تمرین دیروز نشان می‌داد که این بازیکن به احتمال زیاد از استقلال خواهد رفت، اما مهم‌تر از فقدان این بازیکن که اثر آن‌چنانی هم در استقلال نداشت، غیبت فرزاد مجیدی است که به یک معمای بزرگ تبدیل شده است. گفته می‌شود حتی فرهاد مجیدی برای جذب یک مربی خارجی اقدام کرده و احتمال دارد فرزاد، برادرش به تمرین استقلال باز نگردد و با این تیم قطع همکاری کند. باشگاه استقلال نیز هیچ توضیحی در روزهای گذشته بابت این موضوع به هوادارانش نداده است و مشخص نیست که دلیل غیبت‌های سریالی فرزاد مجیدی چیست. آیا اگر پای مربی دیگری در میان بود، باشگاه استقلال باز هم سکوت می‌کرد؟
 
درخواست هواداران؛ بازسازی کمپ هزار میلیاردی
در حالی که تمرینات استقلال از هفته آتی در ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود و ظاهر زمین چمن این ورزشگاه مرمت شده اما انتظار هواداران باشگاه استقلال ترمیم هرچه زودتر زمین کمپ ناصر حجازی است تا آرامش بر اردوگاه آبی حاکم شود. کمپ حجازی سال‌ها پیش توسط علی فتح‌الله‌زاده ساخته شد که اکنون سرمایه‌ای هزار میلیاردی برای باشگاه استقلال محسوب می‌شود. البته از زمان حضور مصطفی آجورلو اقداماتی در راستای ترمیم زمین چمن کمپ ناصر حجازی انجام شد تا هر چه زودتر تمرینات به این محل انتقال یابد اما با متوقف شدن بازسازی کمپ حجازی قرار است تمرینات برای زمان معینی در ورزشگاه انقلاب تهران برگزار شود. با این حال انتظار عمومی از آجورلو این است که هرچه زودتر کمپ ناصر حجازی ترمیم شود تا استقلال در زمینی تمرین کند که متعلق به خودش است. اینکه چه زمان آبی‌ها می‌توانند در کمپ خودشان تمرین کنند موضوع مهمی است که هرگز نباید از آن غافل بود.
 
 
عقب افتادن از وعده‌های مالی
درآمد استقلال از تبلیغات محیطی فقط 37 میلیارد!
در حالی که تصور می‌شد با در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی از سوی باشگاه استقلال منبع مالی قابل توجهی عاید این باشگاه شود، اما تا به امروز 37 میلیارد تومان به باشگاه استقلال اختصاص یافته که با وعده‌هایی که از سوی مدیران باشگاه استقلال در این راستا داده شده بود فاصله زیادی دارد. اینکه مدیران باشگاه استقلال در آینده بتوانند ارقام بیشتری را از این راه دریافت کنند روشن نیست چون باشگاه استقلال تا به امروز پیرامون درآمد‌های خود از این راه چندان شفاف‌سازی نکرده اما منابع نزدیک به باشگاه استقلال فاش کرده‌اند که تا امروز فقط 37 میلیارد در اختیار باشگاه قرار گرفته است که اگر همین فرمان تا پایان لیگ ادامه یابد بدون شک وعده دریافت 300 میلیارد تومان از این راه هرگز محقق نخواهد شد و چه بسا حتی نیمی از این مبلغ نیز در اختیار باشگاه استقلال قرار نگیرد. البته هنوز زمان مناسبی پیش روی مدیران باشگاه استقلال است تا در این راه اقداماتی انجام داده و مانع تکرار اتفاقات سال‌های اخیر شوند. در سال‌های گذشته غالباً مدیران در تسویه حساب با بازیکنان ناکام بودند و بخشی از مطالبات آنها پرداخت نمی‌شد اما آجورلو و همکارانش بنای دیگری را در پیش گرفته‌اند و قصدشان به روز کردن دریافتی بازیکنان است که برای رسیدن به این هدف نیاز است استقلال مطابق با وعده‌های مالی ابتدای فصل پیش برود و درآمدش از تبلیغات محیطی را افزایش دهد که تا کنون این هدف به سرانجام نرسیده است.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec