printlogo


کد خبر: 241993تاریخ: 1400/11/14 00:00
خریدهای جدید استقلال و چند سؤال مهم؟

جواد حسینی
 
یکی از اولویت‌های جدی مدیران باشگاه استقلال در فصل جاری حفظ انسجام تیمی و تقویت آن برای حضور موفق در رقابت‌های پیش‌رو بود، با حذف استقلال از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عملاً یکی از اهداف استقلال از دسترس خارج شد تا همه نگاه‌ها به حضور این تیم در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی معطوف شود.
حالا اما یک نگرانی بزرگ نزد هواداران استقلال چگونگی تقویت تیم در روزهای باقیمانده از زمان نقل و انتقالات لیگ برتر در دوره پنجره زمستانی است.
تا به امروز آبی‌پوشان پایتخت هیچ بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته‌اند اما تعداد بازیکنان خروجی استقلال از حد تصور زیادتر بوده و به نظر می‌رسد تا پایان نقل و انتقالات زمستانی تعداد بازیکنان جدا شده از انگشتان یک دست عبور کند.
جدایی بابک مرادی، محمدرضا آزادی و فردین رابط نشان داد بازیکنانی که در پلن فرهاد مجیدی قرار ندارند برای خروج از تیم پافشاری به خرج می‌دهند و تعداد دیگری نیز قصد خروج از این جمع را دارند تا حدی که حالا شنیده می‌شود آرش رضاوند، متین کریم‌زاده و سعید مهری نیز در صف خروج قرار دارند که به این نفرات بایستی نام رشید مظاهری را نیز اضافه کرد، هر چند این بازیکن برای جدایی از استقلال به صورت قطعی دچار اختلاف نظر و سلیقه جدی با مدیران باشگاه است.
هرچند برخی نزدیکان باشگاه از استخدام قریب‌الوقوع چند بازیکن تازه‌وارد توسط مدیریت در روزهای پیش‌رو خبر می‌دهند اما مسأله مهم این است که آیا این بازیکنان بر اساس نیازهای واقعی استقلال جذب تیم خواهند شد یا صرفاً برای پر کردن لیست بازیکنان نسبت به خرید آنها اقدام می‌شود.
هواداران استقلال بخوبی خاطرشان هست که سرمربی تیم تا چه میزان علاقه‌مند به استخدام امین قاسمی‌نژاد در نقل و انتقالات نیم فصل گذشته بود و زمانی که این انتقال انجام نشد از مدیریت وقت باشگاه بشدت انتقاد کرد اما با شروع فصل جدید و جذب این بازیکن در اوج ناباوری شاهد پیچ و مهره شدن این بازیکن به نیمکت استقلال بودیم تا استقلال بواسطه استخدام این بازیکن بشدت از سوی منتقدان مورد سرزنش قرار گیرد.
حالا نیز همین موضوع باعث شده این پرسش برای منتقدان و هواداران استقلال به وجود آید که آیا گزینه‌های فرهاد مجیدی که قرار است به استقلال اضافه شوند بر اساس نیازسنجی فنی انتخاب شدند یا صرفاً برای پر کردن لیست استقلال به استخدام این تیم در خواهند آمد.
از آنجا که استقلال در فصول گذشته از کسب موفقیت محروم مانده و این فصل شانس جبران ناکامی‌های اخیر را دارد، کادر فنی استقلال باید به گونه‌ای رفتار کند که دیگر دچار اشتباهات محاسباتی نشود، چون اولین اشتباه که منجر به از دست رفتن قهرمانی شود ممکن است پرونده مربیگری فرهاد مجیدی را با بحران رو به رو کند.
مسأله‌ای که مطمئناً فرهاد مجیدی نیز بخوبی بر آن واقف است و یقین دارد هواداران استقلال تنها با کسب جام قهرمانی همچنان از او حمایت خواهند کرد.
 

Page Generated in 0.0043 sec