printlogo


کد خبر: 241991تاریخ: 1400/11/14 00:00
هوادار-استقلال؛ جمعه، ساعت17:00
استقلال مقابل شبه استقلال

اگر ویروس کرونا به اردوی استقلال رخنه نمی‌کرد، آبی‌ها ناچار نبودند در میان تعطیلات نیم فصل مقابل هوادار قرار بگیرند اما اوضاع وخیم آن روزها سبب شد استقلال در این ایام دوباره به میدان بازی در لیگ بازگردد. جمعه‌ای که از راه خواهد رسید آبی‌ها رخ در رخ هوادار قرار خواهند گرفت. در بازی رفت فرهاد مجیدی و شاگردان با گل جعفر سلمانی 3 امتیاز شیرین از آن میدان به چنگ آوردند؛ آن بازی را خیلی‌ها بازی ورود سلمانی به استقلال نامیدند که تعبیر غلطی هم نبود، چون پیش از حضور سلمانی، انتقادهای بسیاری به این انتقال شد اما سلمانی توانست در همان اولین قدم گل 3 امتیازی بزند و استقلال را پیروز میدان کند.
 
امیری&آجورلو
این بازی یک تقابل فرا‌تر از داخل زمین بازی خواهد داشت. جایی که مدیران دو تیم حضور دارند. بهرام امیری که اکنون مدیریت باشگاه هوادار را به عهده دارد روزگاری در استقلال صاحب مسئولیت بود. امیری در کسوت مدیرعامل بدش نمی‌آید با پیروزی مقابل استقلال جایگاهش در فوتبال ایران را رفیع‌تر کند. هر چند که در این سوی مدیران، مرد با تجربه‌ای همچون مصطفی آجورلو حضور دارد که براحتی دوست ندارد تیمش امتیازی را از دست بدهد. این تقابل جذاب است.
 
مجیدی&عنایتی
اولین تقابل فنی این بازی میان سرمربی‌های دو تیم است. جایی که فرهاد مجیدی و رضا عنایتی را می‌بینیم. این دو سال‌ها پیش در استقلال با هم هم‌تیمی بودند اما روزگار آنها را در جایگاه مربی مقابل هم قرار داده است. در این ایام که مجیدی سرمربی استقلال بوده، عنایتی کوشیده همواره حامی تیم مجیدی باشد اما کیست که نداند او در این بازی نمی‌خواهد برنده باشد و 3 امتیاز شیرین را از چنگ آقا فرهاد درآورد. البته هر دو مربی در ابتدای راه خود قرار دارند و تلاش می‌کنند نامی برای خود در این دایره دست و پا کنند. آیا آنها در آینده مربیان بزرگی خواهند شد؟!
 
مرادی&مرادمند
شاید هم بابک مرادی از ابتدا در ترکیب اصلی هوادار به میدان برود. بازیکنی که دوست داشت ستاره باشگاه استقلال باشد اما فرهاد مجیدی کمترین اعتقادی به او نداشت. مرادی هر چند که در نهایت به طور قطعی از استقلال رفت اما عمیقاً دوست دارد در همین اولین گام آبی‌ها را شگفت‌زده کند. احتمالاً مرادمند یار مستقیم او خواهد بود. هرچند دیگر مدافعان هم از تقابل با او بی‌نصیب نخواهند بود. مرادی برای گلزنی در این بازی انگیزه‌های بسیاری دارد. او خشمگین است!
 
شجاعیان&یزدانی
در بازی‌های اخیر، شجاعیان بیشتر به‌عنوان بازیکن تعویضی برای استقلال بازی کرده که این قابل تأمل است. اما تقابل با استقلال ممکن است عنایتی را وسوسه کند تا از این بازیکن در ترکیب اصلی بهره بگیرد. شجاعیان هم در منطقه‌ای بازی می‌کند که غالباً مدافعان استقلال با او روبه‎رو خواهند شد. شاید در این میان نقش یزدانی در کنترل این بازیکن کلیدی‌تر باشد. هر چند که دیگر مدافعان نیز در جریان بازی با او رخ در رخ خواهند شد. شجاعیان هم مانند باقری هرگز در استقلال ندرخشید.
 
باقری&حسینی
روح‌الله باقری در اغلب بازی‌های هوادار در ترکیب اصلی بازی می‌کند. اگر فرض را برحضور دوباره او در ترکیب اصلی این تیم بگیریم، رویارویی او با سید حسین حسینی و دیگر مدافعان استقلال بسیار جذاب خواهد بود. باقری انگیزه‌های بسیاری دارد تا دروازه تیم سابقش را باز کند و دوباره نامش را در فوتبال ایران سر زبان‌ها بیندازد. باقری هنوز هم افسوس روزهایی که در استقلال از دست داد را می‌خورد. روزهایی که براحتی از کف رفت و او نتوانست به مردی کلیدی در خط آتش تبدیل شود.

 


Page Generated in 0.0052 sec