printlogo


کد خبر: 241986تاریخ: 1400/11/14 00:00
کامرون – مصر، نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا؛22:30
جنگ پرافتخارترین‌های قاره سیاه

جام ملت‌های آفریقا به پایان راه نزدیک می‌شود و دو تیمی که بیشترین موفقیت در تاریخ این جام را داشته‌اند برای حضور در فینال با هم رقابت می‌کنند. کامرون میزبان، در ورزشگاه پل بیا، پذیرای مصر است.
آخرین دیدار دو تیم در فینال سال 2017 بوده است، جایی که کامرون با نتیجه دو بر یک پیروز شد. این دو تیم روی هم 12 قهرمانی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند و این دیدار تمام عناصر جذابیت را به همراه دارد.
شیرهای رام‌نشدنی در بازی افتتاحیه باخت مقابل بورکینافاسو را به برد تبدیل کردند و سپس اتیوپی را با نتیجه چهار بر یک بردند. آنها در حالی که صعودشان قطعی شده بود، برابر کیپ‌ورده به تساوی یک-یک رسیدند. این تیم سپس کومور را با نتیجه دو بر یک برد. نتایج خوب آنها برابر گامبیا ادامه یافت و با دو گل مقابل این تیم پیروز شدند.
این تیم در 9 بازی اخیر در تمامی رقابت‌ها شکستی نخورده و هشت برد و یک تساوی داشته است. آخرین باخت آنها مقابل ساحل‌عاج در مرحله مقدماتی جام جهانی بوده است. این تیم در این دیدارها 20 گل زده و چهار بار هم دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.
کامرون البته کار سختی برابر مصر پیش رو دارد. آنها در هشت بازی اخیر با این تیم، پنج شکست و دو تساوی داشته‌اند، ولی تنها پیروزی‌شان به فینال جام ملت‌های آفریقا در سال 2017 برمی‌گردد که توانستند مصر را ببرند.
در سمت دیگر، هر چند مصر بهترین عملکرد خود را در این تورنمنت نداشته، اما آنها خوشحال‌اند که پس از چند بازی که عملکرد متقاعدکننده نداشته‌اند، به این مرحله رسیده‌اند.
مصر در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، از شش بازی 12 امتیاز کسب کرد، اما آنها در مرحله گروهی در همان دیدار اول برابر نیجریه با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. مصر سپس برابر گینه بیسائو به پیروزی یک بر صفر رسید و سودان را هم با همین نتیجه برد. مردان کارلوس کی‌روش سپس ساحل عاج را در ضربات پنالتی شکست دادند و بعد از آن در حالی که برابر مراکش عقب بودند، در وقت اضافه این تیم را با نتیجه دو بر یک بردند.
مصر در این تورنمنت تنها چهار گل زده است، اما عملکرد دفاعی آنها بوده که باعث شده به این مرحله برسند. این تیم سه کلین‌شیت داشته و در پنج بازی، تنها دو گل خورده است. مصر می‌خواهد مانند سال 2010، قهرمان این رقابت‌ها شود و حالا هشتمین قهرمانی خود را جشن بگیرد.
ونسان ابوبکر و کارل توکو اکامبی در این مسابقات فوق‌العاده بوده‌اند و 12 گل کامرون در این رقابت‌ها را یا خودشان زده‌اند یا پاس گلش را داده‌اند. ابوبکر که با شش گل، بهترین گل‌زن این رقابت‌ها بوده، یک پاس گل هم داده و مهاجم لیون هم پنج گل به ثمر رسانده است.
در دفاع هم کالینز فای، ژان شارل کاستلتو، میشل انگادئو و نوهو تولو منسجم بوده‌اند و برای سومین بازی پیاپی در ترکیب قرار خواهند گرفت.
در مرکز میدان هم نیکولا نومیه انگامالئو به همراه آندره زامبو آنگوییسا بازیکنان ثابت کامرون هستند و در هر پنج مسابقه به میدان رفته‌اند.
در سمت دیگر، مصر حمدی فتحی را در اختیار ندارد. این هافبک الاهلی برابر ساحل عاج آسیب دید. به این ترتیب ایمن اشرف به‌دنبال دومین حضور متوالی خود در ترکیب ثابت است.
اکرم توفیق، هم‌تیمی او در الاهلی هم غایب است. او در اولین بازی برابر نیجریه آسیب جدی دید. احمد حجازی از وست‌بروم هم برابر مراکش مصدوم شد و ترزگه، که گل پیروزی مصر را زد، جای او را گرفت.
محمد الشناوی و گبسکی، دو دروازه‌بان اصلی مصر مصدوم شده‌اند و حالا محمد صبحی در دروازه قرار می‌گیرد. او مقابل مراکش اولین بازی ملی خود را تجربه کرد.
محمد صلاح هم با گل و پاس گلش برابر مراکش، روی سه گل از چهار گل مصر در این رقابت‌ها تأثیر مستقیم داشته است.
 
ترکیب احتمالی:
 کامرون: اونانا؛ فای، کاستلتو، انگادئو، تولو؛ اوم گوئه، آنگوییسا؛ اکامبی، کانده، انگامالئو؛ ابوبکر.
مصر: صبحی؛ کمال، ترزگه، حمدی، فتوح؛ اشرف، السولیه، الننی؛ محمد، مرموش، صلاح.
 

Page Generated in 0.0054 sec