printlogo


کد خبر: 241981تاریخ: 1400/11/14 00:00
سوژه

از مکاتبه فدراسیون با مجلس تا عدم نیاز به تأیید اساسنامه
تشکر فیفا را جدی بگیریم؟
سایت فدراسیون فوتبال دیروز در «خبری فوری» از قول غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی این فدراسیون مدعی شد که فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال ایران، مراتب تبریک خود بابت اقداماتی را که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذی‌صلاح ملی انجام شده است، اعلام کرد. نه رفیعی و نه سایت رسمی فدراسیون فوتبال توضیح بیشتری دراین‌باره ندادند و نگفته‌اند که فیفا دقیقاً بابت کدام اقدام از فدراسیون ایران تشکر کرده است. با وجود این، موضوعی که مشخص است اینکه ماجرا به بند یک اساسنامه درباره ماهیت فدراسیون بازمی‌گردد. سال گذشته پیش از برگزاری انتخابات، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تعهد دادند در مدت یک سال (تا 10 اسفند 1400) بند یک اساسنامه به تصویب مجلس برسد و مشکل حل شود.
فیفا این ایراد را وارد می‌دانست که فدراسیون ایران نباید نهاد عمومی غیردولتی باشد. گفته شده است اخیراً فدراسیون فوتبال نامه‌ای به فیفا ارسال و اعلام کرده است این فدراسیون، مؤسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی است. این در شرایطی است که مجلس هنوز بند یک اساسنامه فدراسیون را تصویب نکرده است. فدراسیون تا چندی پیش تقریباً به‌صورت روزانه اعلام می‌کرد به کمک مجلس نیاز دارد و مسئولان این فدراسیون در صحبت‌های خود از مجلس درخواست کمک داشتند و کار به نامه‌نگاری با رئیس مجلس هم کشیده شد اما چگونه است که اکنون فیفا بدون مصوبه مجلس از فدراسیون بابت اقدامات صورت‌گرفته تشکر کرده است؟ فدراسیون چگونه با فیفا مکاتبه کرده است و آیا به‌صرف اینکه یک نهاد نظارتی داخلی پاسخی درباره خصوصی بودن فدراسیون داده، با فیفا مکاتبه کرده است؟ چرا فدراسیون فوتبال شفاف همه چیز را اعلام نمی‌کند و نمی‌گوید چگونه از درخواست‌ها و مصاحبه‌های بی‌شمار برای تأیید اساسنامه در مجلس، کار به تشکر فیفا آن هم بدون مصوبه مجلس رسیده است؟
 
 
تیتر جالب امارات‌الیوم
باختیم اما توپ هنوز در زمین است
با وجود شکست مقابل ایران، امارات شانس خود را برای صعود به جام جهانی از طریق دیدار پلی‌آف حفظ کرد و با 9 امتیاز در رده سوم گروه باقی ماند و نسبت به نزدیکترین رقیب خود یعنی تیم لبنان 3 امتیاز بیشتر دارد در حالی‌که این فاصله امتیازی با عراق 5 امتیاز است. نشریه امارات‌الیوم در این باره نوشت: «باختیم اما توپ هنوز در زمین است. تیم ملی فوتبال امارات در دیداری که روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، از کسب نتیجه مثبتی که در دسترس‌اش بود غافل شد و الابیض (لقب امارات) با یک گل شکست خورد. این تیم بازی بزرگی بخصوص در نیمه دوم انجام داد و در دیداری که در دور هشتم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 برگزار شد، برابر ایران که رسماً به جام جهانی صعود کرده، سخت و جانانه جنگید.»
 
 
دومین اخراج در هشت بازی
پایان همکاری سوریه با والرو
کمیته موقت فدراسیون سوریه پس از شکست دو بر صفر مقابل کره‌جنوبی، تیتو والرو مربی رومانیایی را برکنار کرد. بیانیه رسمی این فدراسیون فوتبال در صفحه رسمی فیس‌بوک سوری‌ها حاکی از آن است که اخراج کادرفنی به‌دلیل ناتوانی وی در ارائه تصمیمات فنی مورد نظر که منجر به پیشرفت تیم بشود، بوده است. او در بازی‌های هفتم و هشتم تیمش در دو فیفادی اخیر مقابل امارات و کره‌جنوبی شکست خورد تا رسماً از رقابت صعود به جام جهانی خداحافظی کند. در اطلاعیه فدراسیون فوتبال سوریه تأکید شده است که کادرفنی جدیدی برای دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی معرفی خواهد شد. این بیانیه همچنین شامل انحلال بدنه اداری تیم ملی به‌دلیل عدم جدیت لازم در اجرای وظیفه محوله است! سوریه با دو امتیاز از دو مساوی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در گروه A فعلاً در رده ششم قرار دارد.
 
 
پیش‌بینی رنکینگ جدید فیفا
ایران اول آسیا و بیستم جهان
سایت «فوتبال رنکینگ» به پیش‌بینی رده‌بندی رسمی فیفا در تاریخ 10 فوریه (21 بهمن) پیش رو پرداخت و از تغییر رده تیم‌ها خبر داد. طبق اعلام این سایت تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب 3/15 امتیاز جدید، مجموع امتیازات خود را به 1572 رساند و صدرنشین آسیا ماند. شاگردان اسکوچیچ با دو برد متوالی در ماه گذشته مقابل عراق و امارات با یک پله صعود نسبت به رده‌بندی گذشته به رده بیستم جهان رسیدند. موفقیت‌های تیم ملی ایران در ادامه رقابت‌ها می‌تواند حتی رتبه این تیم را به بالاتر از بیستم هم برساند.
 
 
توهین مجری عراقی به پتروویچ
شیرهای بین‌النهرین زیر نظر یک گربه!
تیم ملی فوتبال عراق بعد از باخت مقابل ایران در هفته گذشته دچار بحرانی بزرگ و پتروویچ سرمربی این تیم تهدید به اخراج شد. پرونده پتروویچ بعد از تساوی مقابل لبنان بسته شد و فدراسیون عراق تصمیم به برکناری این سرمربی تازه‌وارد گرفت. طه ابورغیف کارشناس و مجری ورزشی شبکه «الرابعه» به‌شدت از عملکرد تیم ملی عراق زیرنظر پتروویچ انتقاد و به سرمربی تیم ملی این کشور توهین کرد: «شیرهای بین‌النهرین الان زیرنظر یک گربه یعنی پتروویچ بازی می‌کنند. وقتی یک ترسو مربی شیرها می‌شود، انتظاری بیشتر از این نمی‌رود.»
 
 
السیلیه هم رامین را نخواست
فسخ پرماجرا؛ رضاییان آزاد است؟
 رامین رضاییان که به‌صورت قرضی از الدحیل به السیلیه پیوسته بود، در پایان نیم‌فصل اول لیگ ستارگان قطر از السیلیه جدا شد اما با مسئولان باشگاه الدحیل به منظور فسخ نهایی قرارداد هنوز به توافق نرسیده است. 
در همین حال پایگاه خبری استاد الدوحه قطر از انتخاب جانشین رضاییان در السیلیه خبر داد و براین اساس بازگشت بازیکن ایرانی به این تیم منتفی است. السیلیه علاوه بر والتر بوالیا مهاجم اهل کنگو، حامداموف بازیکن اهل ازبکستان را نیز به خدمت گرفته که به نوشته رسانه قطری جانشین رامین رضاییان در این تیم شده است. بر این اساس فهرست بازیکنان خارجی السیلیه و سهمیه آسیایی این تیم هم پر شده و دیگر بازیکن ایرانی امکان بازگشت به السیلیه را نخواهد داشت. رضاییان همچنان بازیکن باشگاه الدحیل قطر است و در صورت توافق با این باشگاه برای جدایی قطعی با دریافت رضایت‌نامه می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد، تیم جدید خودش را انتخاب کند. فهرست الدحیل نیز پر است و امکان بازگشت وی به این تیم نیز وجود ندارد. 
در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی درباره حضور رامین رضاییان در پرسپولیس مطرح شده و باید دید در نهایت این بازیکن راهی چه تیمی خواهد شد و آیا پرونده حضورش در فوتبال قطر بسته می‌شود یا خیر؟ اگر رضاییان فسخ قرارداد خود را برای دو، سه روز قبل و پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی قطر بگیرد، می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد حتی پیراهن پرسپولیس یا هر تیم دیگری را بپوشد.
 

 


Page Generated in 0.0059 sec