printlogo


کد خبر: 241976تاریخ: 1400/11/14 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم
هر چه کاشتند برباد رفت

ارزیابی
جعفر برزگر   
 
 محرومیت امیر قلعه‌نویی
دیدار استقلال و گل‌گهر در نیمه‌نهایی جام حذفی در شرایطی با شکست آبی‌های سیرجانی خاتمه یافت که امیرقلعه‌نویی بشدت نسبت به تصمیمات داور مسابقه که وحید کاظمی بود، اعتراض داشت و پس از مسابقه حرف‌های تندی به زبان آورد. 
چند روز پس از این مسابقه حالا سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ مسابقات به شمار می‌رود، با محرومیتی مواجه شده که پیشتر تجربه‌اش نکرده بود و سه ماه از فصل آینده باید از فوتبال دور باشد و 300 میلیون تومان هم جریمه نقدی بپردازد. 
او از بازی هفته هشتم مقابل سپاهان روی نیمکت تیمش نشست.
 
پارگی رباط صلیبی شاکری
تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفت که در این بازی با نتیجه یک-یک متوقف شد. در جریان این بازی یونس شاکری در برخورد با فرشاد فرجی دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و زمین بازی را ترک کرد. پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد او دچار پارگی رباط صلیبی شده است. شاکری در چهار مسابقه‌ای که به میدان رفت، یک گل زد و دو پاس گل هم داده بود.
 
چهار بازیکن در اختیار باشگاه
قبل از بازی با استقلال بود که امیر قلعه‌نویی چهار بازیکنش را در اختیار باشگاه قرار داد. شایان ذکر است نوید عاشوری پس از سه جلسه فیزیوتراپی از امروز به تمرینات گروهی اضافه می‌شود. 
محسن فروزان و مهران گلزاری به‌دلیل انضباطی و مرتضی تبریزی و شایان مصلح به‌دلیل عملکرد فنی در تمرینات در تهران زیر نظر مربی بدنساز حضور پیدا کردند که پس از شرکت در جلسه کمیته انضباطی و پس از بازی با استقلال تهران به تیم اضافه خواهند شد.
 
حذف مقابل نساجی
تیم گل‌گهر در اولین بازی حذفی به مصاف تیم لیگ یکی شهرداری آستارا رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی با چهار گل حسین نخودکار، امین پورعلی، محمدرضا خانزاده و مرتضی تبریزی به مرحله بعد صعود کردند و حریف نساجی مازندران شدند. در حالی که ابتدا این گل‌گهر بود که توسط رضا شکاری به گل رسید اما در ادامه شاگردان ساکت الهامی سه مرتبه دروازه گل‌گهر را باز کردند تا در میان بهت هوادارانش از جام حذفی کنار گذاشته شوند.
 تغییر نتیجه سه بازی
اریک باینامو بازیکن گابنی که فقط در سه بازی برای گل‌گهر به میدان رفت، باعث دردسر تیمش شد. بعد از بازی با سپاهان بود که اعتراض‌ها به چگونگی صدور کارت بازی او و شکایت سه تیم دیگر کار دست سیرجانی‌ها داد و ابتدا با رأی کمیته انضباطی و پس از آن با تأیید کمیته استیناف هر سه بازی این تیم مقابل استقلال، پیکان و سپاهان با نتیجه 3-صفر به سود حریفان این تیم شد.
 
سعیدصادقی مؤثرترین بازیکن
امیر قلعه‌نویی تیم خوب و یکدستی را برای لیگ بیست و یکم آماده کرده است. در نیم‌فصل اول 24 بازیکن برای این تیم به میدان رفتند که عملکرد سعید صادقی نسبت به بقیه بازیکنان به مراتب بهتر بود. او که در سمت چپ زمین تیمش به کار گرفته می‌شود، در تمام 15 مسابقه به میدان رفت و در مجموع 1263 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، چهار گل زد و چهار پاس گل هم داد.
 
15 دقیقه اول گل نمی‌خورند
تیم امیر قلعه‌نویی بدون رأی کمیته انضباطی در 15 بازی نیم‌فصل، 19 گل زد و 9 مرتبه هم دروازه‌اش باز شد. آنها در نیمه‌های اول بازی‌های‌شان فقط سه مرتب اجازه عبور از خط دروازه‌شان را دادند. جالب‌تر این که اگر به فکر گل زده به این تیم هستید، به فکر 15 دقیقه ابتدایی نباشید چون آم‌ها در این زمان مشخص اصلاً گل نمی‌خورند.
 
بیرون از سیرجان نمی‌بازند
تیم گل‌گهر داخل زمین 28 امتیاز به دست آورده و فقط یک باخت داشته که آن هم مقابل فولاد خوزستان بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی با این که بازی‌های‌شان مثل تمام تیم‌های دیگر بدون تماشاگر بود اما در بیرون از خانه اصلاً نمی‌بازند.
 
اولتیماتوم به امیر
«به‌ هر حال تیم در نیم‌فصل نتایج خوبی گرفت و چه بسا اگر این مسائل را برای گل‌گهر به‌ وجود نیاورده بودند، می‌توانستیم قهرمانی نیم فصل را به ‌دست آوریم. امیدواریم در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری کسب و خاطره حذف از جام‌ حذفی را از ذهن هواداران‌مان پاک کنیم. توقعات ما از کادرفنی مشخص است و قطعاً ادامه همکاری ما منوط به برآورده کردن این توقعات که در واقع خواسته‌های هواداران و مردم سیرجان است، خواهد بود.» این صحبت‌های مدیرعامل باشگاه بعد از کنار رفتن از جام حذفی نوعی اولتیماتوم به امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شد اما اسفندیارپور بعد از چند روز این‌طور گفت: «من اعلام کردم در خصوص اهمیت جام حذفی بارها با بازیکنان و کادرفنی صحبت کردیم و امیدوار بودیم که بتوانیم با کسب این جام دل هواداران خود را شاد کنیم اما متأسفانه در بازی با نساجی که از نظر فنی بهتر ظاهر شدیم، شکست خوردیم و نتوانستم به اهداف خود در این رقابت‌ها برسیم. ما هیچ اخطار و اولتیماتومی به کادرفنی و شخص امیر قلعه‌نویی ندادیم و همه در مجموعه گل‌گهر در تلاش هستند.»
 

Page Generated in 0.0072 sec