printlogo


کد خبر: 241973تاریخ: 1400/11/14 00:00
خبر

باشگاه گل‌گهر: 
اگر جای شاکی عوض می‌شد
شهامت صدور این رأی را داشتید
باشگاه گل‌گهر سیرجان با صدور اطلاعیه‌ای کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال را مقصر اتفاقات رخ داده در ماجرای کسر امتیاز از این تیم دانست. در بخشی از این اطلاعیه آمده:«صفحه دیگری از بی‌عدالتی در فوتبال ایران ورق خورد. نمایشی مضحک از بی‌قانونی که این‌ بار قرار بود قربانی آن باشگاه گل‌گهر سیرجان باشد. از همان روزی که باشگاه‌های شاکی پروسه گدایی امتیاز را شروع کردند، شما هم کمر همت را بستید تا زحمات بازیکنانِ گل‌گهر که در زمین مسابقه کسب امتیاز کرده بودند را در قالب بذل و بخشش، نثار تیم‌هایی کنید که در زمین بازی عاجز از نتیجه‌گیری بودند. اگر در این پرونده جای شاکی عوض می‌شد، آیا باز هم جرأت داشتید، چنین رأی بی‌سابقه‌ای را صادر کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس کمی به‌ عقب برگردید و به ماجراهای مشابه نگاهی بیندازید. همان یک ماجرای پاتوسی برای اثبات این بی‌عدالتی کافی‌ است. چگونه در زمانی که استقلال در جایگاه متهم قرار داشت، مشکل پاتوسی به شکلی عجیب و معجزه‌‌آسا حل شد؟ اما این ‌بار چون یک باشگاه مظلومِ شهرستانی را در جایگاه متهم قرار دادید، چشم بر همه موارد قبلی بستید و با توجیهات خنده‌دار، نه تنها حق گل‌گهر را که با برهم زدن یکپارچگی لیگ، حق سایر تیم‌ها را نیز تضییع کردید؟ چرا نخواستید دفاعیات گل‌گهر را ببینید؟ چرا خودتان را به خواب زمستانی زدید و از اشتباهات پی‌ در پی دپارتمان بین‌الملل فدراسیون گذشتید؟ یا اینکه شهامت پخش فایل صوتی یکی از اعضای فدراسیون فوتبال به کمیته انضباطی را دارید؟باید این بی‌عدالتی تاریخی در صفحه فوتبال ایران حک شود. »
 
 
عضو کمیته انضباطی: به بیانیه‌های اخیر باشگاه‌ها ورود می‌کنیم
باشگاه گل‌گهر در واکنش به تأیید حکم کمیته انضباطی در کمیته استیناف بیانیه تندی منتشر کرد و یک بار دیگر باشگاه‌های شاکی را به گدایی امتیاز متهم کرد. این بیانیه می‌تواند شروع دوباره حملات باشگاه‌ها علیه یکدیگر باشد و به همین خاطر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مصمم است طبق رویه‌ای که در این فصل در پیش گرفته برخورد قاطعی داشته باشد.
در این باره به خبرگزاری فارس گفت: «فدراسیون و کمیته انضباطی پیش از این هم با صدور اطلاعیه‌هایی به باشگاه‌ها توصیه کرده بود از نشر هرگونه اخباری که سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود، خودداری کنند. »
او درباره اینکه چرا برخوردهای کمیته انضباطی نتوانسته مانع این رسم بد بیانیه‌نویسی شود، گفت: «مقررات برای اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای بازدارندگی است اما نمی‌توان در این مورد تضمین ایجاد کرد. با نگاهی به قوانین کیفری کشورمان هم می‌بینید مجازات‌هایی مثل حبس و... وجود دارد اما آیا همین مجازات‌ سبب بازدارندگی شده تا افراد دیگر دست به تخلف نزنند؟»
عبداللهی ادامه داد: «در فوتبال هم این حالت وجود دارد. در ماده 71 آیین‌نامه انضباطی آمده همه افراد را از اظهارنظر و نشر اکاذیب نسبت به باشگاه‌های دیگر خودداری کنند. خیلی وقت‌ها پرونده تشکیل شده، به شکایات مختلف رسیدگی می‌شود، حکم می‌دهیم و برخی افراد را محروم و باشگاه‌ها را مجازات می‌کنیم اما همچنان نه تنها افراد دارای سابقه بلکه افراد جدید هم چنین کاری انجام می‌دهند.»

Page Generated in 0.0052 sec