printlogo


کد خبر: 241958تاریخ: 1400/11/13 00:00
توپ و تور

 پایان قرارداد سرمربی هندبال پس از سهمیه جهانی
بوی تمدید قرارداد می‌آید؟
ملی‌پوشان هندبال ایران در حالی روز گذشته با سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان به ایران بازگشتند که سرمربی اسپانیایی به همراهشان نبود. مانوئل موتایا فرناندز که در عربستان توانست تیم ایران را به هدف اصلی‌اش یعنی صعود به جام‌‌جهانی برساند، حالا دیگر قراردادی با ایران ندارد و از لحاظ قانونی دیگر سرمربی تیم ملی نیست.
حال با تمام شدن مسابقات قهرمانی آسیا قرارداد این مربی اسپانیایی هم به پایان رسیده است. او اکنون به کشورش بازگشته تا بعد از چند ماه با خانواده‌اش دیدار کند. در این میان برخی رسانه‌ها به تشکیل کمیته فنی فدراسیون برای ادامه همکاری با او و تصمیم نامشخص خود او برای ادامه همکاری نوشته‌اند. ماجرایی که به نظر نمی‌رسد آنقدرها هم جدی باشد و با شرایط موجود، دلیلی برای قطع همکاری وجود ندارد.
 
 
مانوئل تمدید می‌کند؟
شنیده‌ها از فدراسیون هندبال حاکی از آن است که حضور شش‌ماهه فرناندز در ایران، تجربه خوبی برایشان بوده و تصمیم پاکدل و همکارانش، ارائه پیشنهاد جدید به مانوئل برای ماندن در ایران است. مربی که به نظر می‌رسد در این زمان محدود، ارتباط بدی هم با بازیکنان ندارد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا، دوران کم چالشی را با بازیکنان ایران پشت سرگذاشت.
تیم هندبال ایران در سال 2022 باید در بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های قهرمانی جهان در سوئد و لهستان شرکت کند. گفته می‌شود تصمیم اولیه فدراسیون برای ادامه همکاری با فرناندز، بازی‌های آسیایی است و البته بعید به نظر می‌رسد این مربی اسپانیایی با توجه به موفقیت کسب شده، یک بار دیگر تن به قراردادی کوتاه مدت بدهد. فرناندز در شرایطی هدایت ایران را به خدمت گرفت که همه چیز به کسب سهمیه جهانی و از بین رفتن این طلسم هشت ساله گره خورده بود. حالا که تیم ایران به این هدف رسیده و دو رویداد مهم را هم پیش رو دارد، نه به نفع فدراسیون است و نه سرمربی اسپانیایی که به این ترکیب نسبتاً موفق دست بزنند و خودشان را وارد چالش جدیدی کنند.
 
 
دلایل عجیب شجاعی برای رفتن از بسکتبال
کدام توسعه، کدام رشد؟
نایب رئیس مستعفی فدراسیون بسکتبال می‌گوید مشکلات شخصی و کاری دست به دست هم داده‌اند و فکر می‌کنم دیگر حضورم نمی‌توانست مؤثر باشد!
فریده شجاعی، نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال، دوشنبه، ۱۱ بهمن ماه از سمت خود استعفا کرد که مورد تأیید سرپرست فدراسیون قرار گرفت.
او درباره علت استعفایش گفت:«نمی‌توانستم آنگونه که باید و شاید در خدمت دختران بسکتبال باشم و موجب رشد و توسعه شوم. در کل اوضاع خوب پیش نمی‌رفت. ممکن است دلایل زیادی داشته باشد اما اگر دلیلش را پیدا می‌کردم که می‌ماندم. بهتر است فردی جوان‌تر، توانمندتر و با اختیارات بیشتری بیاید.» در کاراکتر محبوب و 
دوست داشتنی شجاعی شکی نیست اما واقعاً نایب رئیس سال‌های اخیر بسکتبال، از کدام رشد و توسعه صحبت می‌کند که حالا دیگر نمی‌تواند باعث‌شان شود؟ واقعاً در سال‌های حضور او بسکتبال زنان به چه رشد و توسعه‌ای رسید که حالا دیگر امکان انجام یا ادامه دادنشان وجود ندارد؟ شجاعی مدتی پس از آخرین دبیر دوران طباطبایی، قید حضور در بسکتبال را زده تا شائبه‌ها درباره بازنگشتن طباطبایی به این فدراسیون قوت بگیرد.
 
 
لغو نیمه‌نهایی بسکتبال به‌دلیل ابتلای زنان به کرونا
ابتلای چندین بازیکن در لیگ بسکتبال زنان موجب تعویق دیدارهای مرحله نیمه نهایی شد. مطابق با برنامه فدراسیون بسکتبال قرار بود نیمه‌نهایی بسکتبال زنان روزهای چهارشنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۵ بهمن ماه برگزار شود اما ابتلای تعدادی از بازیکنان به کرونا موجب تعویق مسابقات شد. بر این اساس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال، بازی تیم‌های زنان شیمیدر قم و گروه بهمن تهران را به‌دلیل ابتلای بازیکنان این دو تیم به ویروس کرونا لغو و به زمان دیگری موکول کرد. طبق این برنامه قرار بود شیمیدر قم با پالایش نفت آبادان و اکسون با بهمن، رقابت اول و دوم خود را در نیمه نهایی لیگ بانوان انجام دهند.
 پیش از این رقابت‌های مرحله دوم لیگ مردان هم به همین دلیل به تعویق افتاده بود.
 
 
هفته بیست‌وسوم لیگ برتر والیبال
تلاش مدعیان برای قطعی کردن صعود
هفته بیست و سوم لیگ برتر والیبال مردان عصر امروز با برگزاری هفت دیدار به میزبانی شهرهای سیرجان، ورامین، یزد، گنبد، رامسر، تهران و گرگان پیگیری خواهد شد.
در یکی از دیدارهای این هفته راه‌یاب ملل مریوان و پیکان به مصاف هم می‌روند. شاگردان پیمان اکبری در پیکان در صورت پیروزی در این دیدار، فعلاً دوم جدول می‌مانند و البته صعودش به پلی‌آف را قطعی می‌کنند.
البته که دیگر تیم‌های 14 برده لیگ مانند مقاومت شهداب و هراز آمل هم در صورت پیروزی در رقابت‌های این هفته‌شان، می‌توانند صعودشان به مرحله حذفی را جشن بگیرند.
جدال پیکان – مریوان همانقدر که برای شاگردان پیمان اکبری اهمیت دارد، برای راه‌یاب ملل رده نهمی نیز مهم است. تیمی که در تمام هفته‌های آتی نیاز به پیروزی دارد تا بتواند آخرین سهمیه حضور در پلی‌آف را کسب کند.
شهرداری ارومیه هم که تا پایان نیم‌فصل اول مسابقات در جایگاه دوم جدول رده‌بندی بود، در نیم‌فصل دوم عملکرد خوبی نداشته و تا رتبه پنجم جدول‌ رده‌بندی سقوط کرد. شاگردان محمدرضا تندروان این هفته میهمان شهرداری گنبد هستند و برای حفظ جایگاه خود به برد نیاز دارند. ارومیه‎ای‌ها در نیم فصل دوم بیش از کسب پیروزی، باخت را تجربه کرده‌اند و به هیچ وجه شرایط خوبی ندارند.
رقابت‌های این هفته در حالی برگزار می‌شود که سپاهانی‌ها پیش از این با کسب 19 برد، صعود خود به پلی‌آف، آن هم به‌عنوان صدرنشین را قطعی کرده بودند و چهار رقابت آتی‌شان تأثیری در جایگاه و وضعیت آنها در مرحله بعدی لیگ نخواهد داشت.
 
برنامه کامل هفته بیست‌وسوم: (ساعت 16)
فولاد سیرجان ایرانیان – سایپا
شهرداری ورامین – لبنیات هراز آمل
مقاومت یزد – فولاد مبارکه سپاهان
شهرداری گنبد – شهرداری ارومیه
هورسان رامسر – آذرباتری ارومیه
پیکان – راه‌یاب ملل مریوان
پاس گرگان – مس رفسنجان

 

تقدیر از ورزشکاران حامی فلسطین در لبنان
همایش بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران مخالف عادی‌سازی روابط توسط «کمپین جهانی بازگشت به فلسطین» به میزبانی لبنان در حال برگزاری است. این همایش تجلیل از ورزشکارانی را برجسته می‌کند که از طریق ورزش موضوع فلسطین را برجسته نموده وپیروز شدند، وهدف این است که از طریق ورزش جهانیان را با آرمان کشورهای اسلامی و عربی واولویت اول آنها و خودشان  که همان فلسطین است، آشنا کنند.
فتحی نوری از الجزایر (جودو)، محمد وصفی عید از اردن (کیک بوکسینگ)، اسامة ابو جامع از اردن (پینگ پنگ معلولان)، محمد عبد الرسول از سودان ( جودو)، حبیب السبتی از کویت
(جودو)، محمد العوضی از کویت (تنیس)، علی الکنانی از عراق (موی تای)، مالک الزیباوی از لبنان (کاراته)، فادی عیدی از لبنان (شطرنج)، آرین غلامی از ایران
 ( شطرنج)، محمد عبد الرحیم الطالب از موریتانیا ( شطرنج)، میساء العباسی از تونس ( بوکس) و باشگاه ارتش سوریه ورزشکاران و تیم‌هایی هستند که در این همایش مورد تقدیر قرار می گیرند. عبدالملک سکّریه، دبیر این کمپین گفت:«این همایش بین‌المللی برای تجلیل وقدردانی از ورزشکارانی است که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد می‌کنند و مسئول سازماندهی آن «کمپین جهانی بازگشت به فلسطین» است که یک سازمان مردمی و انجمنی است که فعال در تمامی گروهها است. در حدود 80 کشور در سراسر جهان در پنج قاره در این کمپین حضور دارند.»

 


Page Generated in 0.0049 sec