printlogo


کد خبر: 241957تاریخ: 1400/11/13 00:00
علیرضا دبیر تهدید کرد:
ویزای یک نفر هم صـــادر نشــود به امریکا نمی‌رویم

 ایران ورزشی- سفر تیم ملی کشتی آزاد به امریکا وارد حاشیه‌های جدیدی شده است. دیدار دوستانه‌ای که وارد تنش شده و شاید تمام روابط خوبی را هم که تا قبل از این در کشتی وجود داشت، از بین ببرد. ویزای علیرضا دبیر برای سفر به امریکا صادر نشده تا حالا سفر این تیم در شرایط سختی قرار بگیرد. علیرضا دبیر تهدید کرده بود در صورتی که ویزای یک نفر هم نیاید تیم را اعزام نمی‌کند. حالا فدراسیون کشتی امریکا ایمیل زده و خبر از صادر شدن ویزای اعضای تیم به غیر از چهار نفر را اعلام کرده و همین باعث شده تا فدراسیون کشتی پاسخ تندی به فدراسیون کشتی امریکا بدهد.
این پاسخ در راستای همان حرف‌های قبلی که علیرضا دبیر زده بود، انجام شد. علیرضا دبیر ظاهراً پیش‌بینی می‌کرده که ویزای او صادر نشود. به همین دلیل هم تهدید کرد اگر ویزای یک نفر هم صادر نشود، اجازه نمی‌دهد این سفر انجام شود.
این تصمیم دبیر باعث تنش بیشتر بین کشتی ایران و امریکا می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که این مسابقه دوستانه است و شامل پروتکل‌های بین‌المللی نمی‌شود. به همین دلیل امریکا بعید است که بخواهد تحت فشار تصمیم بگیرد و بعید است که در این فرصت اندک باقیمانده ویزای علیرضا دبیر و سه نفر دیگر را صادر کند. به جز دبیر، دو کشتی‌گیر و یک مربی هم ویزا نگرفته‌اند و این مسأله تصمیم قبلی علیرضا دبیر را با چالش مواجه کرده است.
امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی هم تأکید کرده که اگر ویزای تمام اعضای تیم صادر نشود سفر تیم ملی به امریکا منتفی است. بنابراین در یک هفته مانده به اعزام تیم به امریکا باید گفت سفر کشتی‌گیران به امریکا منتفی شده است. تصمیمی که به نظر خیلی هم آسان نیست و حتماً در آینده رابطه ایران و امریکا را در عرصه کشتی دچار بحران می‌کند.

Page Generated in 0.0041 sec