printlogo


کد خبر: 241954تاریخ: 1400/11/13 00:00
خبر

متقیان، نامزد جایزه بهترین ورزشکار 2021 شد
کمیته پارالمپیک آسیا، هاشمیه متقیان را به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشکار زن سال 2021 انتخاب کرد.
کمیته پارالمپیک آسیا روز گذشته با اعلام نامزدهای دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ قاره کهن در بخش زنان، هاشمیه متقیان را به عنوان نامزد دریافت بهترین ورزشکار زن سال 2021 کرد. از میان اسامی اعلام شده، نام هاشمیه متقیان، ملی‌پوش پرافتخار کشورمان در رشته دوومیدانی نیز به چشم می‌خورد که در سال گذشته میلادی موفق به کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو شد.
علاوه بر متقیان، سویئو سئون از کره در رشته تنیس روی میز، ژیائویان ون از چین در رشته دوومیدانی، لئانی راتری اوکتیا از اندونزی در رشته بدمینتون و بهاوینا پاتل از هند در رشته تنیس روی میز به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی شده‌اند .روح اله رستمی نیز در بخش مردان، نامزد دریافت این جایزه معرفی شد.
 
 
خداحافظی سرمربی تیم ملی با دبیری تیروکمان
بهزاد پاکزاد، دبیر فدراسیون تیروکمان که همزمان هدایت فنی تیم ملی تیروکمان کشورمان را برعهده دارد، به واسطه تغییر و تحولاتی که در آینده‌ای نزدیک قرار است در این رشته در حوزه مدیریتی انجام شود، تصمیم گرفته که آرام آرام در این مجموعه کمرنگ‌تر شود. برهمین اساس، او در اولین قدم تصمیم دارد کرسی دبیری را واگذار کند.
بهزاد پاکزاد در مورد اینکه آیا قصد ندارد بی‌خیال پست دبیری شده و تمرکز اصلی‌اش را فقط روی هدایت فنی تیم ملی داشته باشد، می‌گوید:«روزی که مسئولیت تیم ملی را بر عهده گرفتم، مربی اختصاصی نعمتی بودم و مسئولیت من برعهده پارسا، نایب‌رئیس فدراسیون قرار داده شد تا او کارهای اداری را انجام دهد و من مسئولیت مربیگری را داشته باشم. به نظرم مشکلی هم پیش نیامد و کارها طبق برنامه پیش رفت، اما حالا این برنامه را دارم و به احتمال فراوان پست دبیری را تحویل می‌دهم.» سرمربی تیم ملی ریکرو درباره وضعیت ملی‌پوشان ریکرو و جوانگرایی در تیم ملی نیز می‌گوید:«فدراسیون بعد از بازی‌های المپیک در رابطه با نتایج ریکرو به جمع‌بندی رسید. کمیته فنی هم جلسه‌ای در این خصوص داشت و به این نتیجه رسید با توجه به سیاست کل کشور و تحریم‌ها، اعزام‌ها به شکل کیفی باشد. »
 
 
سقوط برادران عالمیان در رده‌بندی جهانی
نوشاد و نیما عالمیان در رتبه‌بندی جدید فدراسیون جهانی نسبت به گذشته افت چشمگیری داشتند. فدراسیون جهانی تنیس روی میز، رتبه‌بندی جدید بازیکنان را در ماه فوریه سال  2021 اعلام کرد. بر اساس این رنکینگ، نوشاد و نیما عالمیان، دو ستاره و برادر افتخارآفرین تنیس روی میز ایران به نسبت گذشته افت جدی را در رنکینگ جهانی تجربه کردند. اما امیر حسین هدایی و امین احمدیان که در مسابقات آلمان حضور داشتند برعکس این دو برادر نامدار توانستند رنکینگ خود را بهبود ببخشند. نوشاد در رتبه‌بندی جدید جهانی در حالی رتبه 74 دنیا را به خود اختصاص داد که پیش از این رتبه 70 جهان در اختیار او بود. همچنین، نیما عالمیان نیز که پیش از این رتبه 127 جهان را در اختیار داشت، در حال حاضر به رتبه 132 دنیا نزول درجه پیدا کرده است. امیرحسین هدایی و امین احمدیان اما از رتبه‌های 157 و 198 به رتبه 154 و 190 ارتقا پیدا کردند. در بخش زنان نیز ندا شهسواری، مهشید اشتری و مریم صامت نیز به ترتیب رتبه‌های 211، 342 و 413 رتبه‌بندی جهانی را به خود اختصاص دادند.
 
 
تاریخ رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی اعلام شد
سایت رسمی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، زمان برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف از جمله بوکس را اعلام کرد. سایت برگزاری مسابقات به‌صورت رسمی تاریخ برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف را اعلام کرد به این ترتیب که رقابت‌های رشته بوکس از روز ۲۰ شهریور آغاز می‌شود و پرونده این رقابت‌ها روز ۳۱ شهریورماه با برگزاری مسابقات فینال و توزیع مدال‌های اوزان پایانی بسته می‌شود. طبق برنامه اعلامی از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، مراحل مقدماتی تا یک‌چهارم نهایی رقابت‌های بوکس از ۲۰ تا ۲۷ شهریورماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. مرحله نیمه‌نهایی مسابقات نیز پس از یک روز استراحت، از روز ۲۹ شهریورماه پیگیری خواهد شد و روز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

Page Generated in 0.0044 sec