printlogo


کد خبر: 241930تاریخ: 1400/11/13 00:00
کاندلاس نیامد، شاید برونو دستیار شود
از توافق یک میلیاردی شمسایی تا مدرک مربیگری نظری

امیر اسدی     

مسئولان فدراسیون فوتبال دو، سه هفته قبل تصمیم به قطع همکاری با محمدرضا ناظم‌الشریعه گرفتند و وحید شمسایی را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کردند. شمسایی نیز در بدو ورود دستیاران خود را معرفی و تأکید کرد نیاز به یک مربی تمرین‌دهنده خارجی نیز دارد. شهاب سفال‌منش در شرایطی دستیار اول شمسایی است که باید بتواند در تمرینات و طراحی آنها نیز تبحر داشته باشد اما به نظر می رسد او یک بدنساز مجرب است که همین مسأله باعث شده تا بحث استخدام دستیار اسپانیایی مطرح شود. با این حال اتفاقاتی در تیم ملی فوتسال رخ می‌دهد که نیاز به بررسی بیشتری دارد. بررسی گزینه‌های دستیاری شمسایی، رقم قرارداد او، اسپانسری که قرار بود احسان اصولی- سرپرست کمیته فوتسال- با خود بیاورد و البته مشکلی که برای مدرک مربیگری مصطفی نظری وجود دارد.

جذب دستیار اسپانیایی به معظل این روزهای تیم ملی فوتسال تبدیل شده است. از نام های بسیاری در این زمینه شنیده شده اما فدراسیون فوتبال هنوز با مربی جدیدی به توافق نرسیده
 
گارسیا نیامد، شاید برونو بیاید
از جمع مربیان اسپانیایی که مورد نظر شمسایی بودند، برونو گارسیا نامی آشنا بود. مربی صاحب‌سبکی که مورد توجه شمسایی قرار گرفت اما او تأکید کرد که دستیار نمی‌شود و نمی‌تواند در تیم ملی فوتسال ایران فعالیت کند. بعد از او نوبت به یک مربی دیگر به‌ نام برونو رسیده که در باشگاه‌های اسپانیایی به‌عنوان مربی فعالیت کرده و تجربه بالایی هم دارد. فعلاً مذاکره با او در جریان است تا شاید فدراسیون فوتبال بتواند قرارداد او را رسمی کند.
 
شمسایی: هزینه جذب مربی کمرشکن نیست
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فوتبال مشکلی با هزینه جذب مربی خارجی خواهد داشت یا خیر، می‌گوید: «اولین صحبت‌های ما با عزیزی خادم و مدیران فدراسیون در همین باره بود و به نظرم رقم قرارداد یک مربی تمرین‌دهنده کمرشکن نیست. فدراسیون فوتبال به تیم‌های ملی کمک می‌کند. من اهل تملق نیستم اما عزیزی خادم پاداش‌های چند سال اخیر تیم‌های ملی فوتسال را پرداخت کرده و نشان داده مسیرش را درست انتخاب کرده است.»
 
کاندلاس، از شرکت ایویکو تا تیم ملی
برای انتخاب دستیاران شمسایی، نوبت به خسوس کاندلاس هم رسید. سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران که در شرکت ایویکو- تولید خودرو- کار می‌کند و البته در فوتسال هم تئوریسین قابلی است. او قبل از ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی بود و از آن زمان به بعد هم در فوتسال فعالیتی نداشته است. کاندلاس با توجه به اینکه مقطعی سرمربی تیم ملی فوتسال بود و شناخت بالایی هم از شمسایی دارد، به این پیشنهاد پاسخ منفی داده. او البته بحث قرارداد را هم پیش کشیده و با اطلاع از اینکه در تیم ملی فوتسال مبلغ قابل توجهی به دست نمی‌آورد، از حضور در ایران انصراف داده است.
 
 قرارداد شمسایی، سالیانه یک میلیارد
قرار بود احسان اصولی به محض دریافت حکم در کمیته فوتسال، اسپانسری هم با خود بیاورد تا هزینه‌ها را بر عهده بگیرد. این اتفاق تا امروز رخ نداده و مشخص هم نیست آیا این اسپانسر با فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتسال همکاری خواهد کرد یا از این تصمیم منصرف شده است. قرار بود مبلغ قرارداد وحید شمسایی نیز یک و نیم میلیارد برای یک سال باشد که با توجه به نبود اسپانسر، گویا طرفین برای یک میلیارد به توافق رسیده‌اند. البته اینها در حد شایعه است و شمسایی و کمیته فوتسال می‌توانند در موردش توضیح بدهند.
 
اصولی در انتظار حکم ریاست 
احسان اصولی چند ماهی است که سرپرست کمیته فوتسال شده اما هنوز حکم ریاست را دریافت نکرده. حسین شمس درباره عملکرد اصولی در کمیته فوتسال می‌گوید: «اصولی آدم علاقه‌مندی نشان داده اما هنوز حکم ریاست او زده نشده و به همین دلیل معلوم نیست چه سرنوشتی برای کمیته فوتسال رخ بدهد. اصولی جوان و شایسته است و باید به او کمک کرد.»
 
نظری مدرک ندارد؟
مصطفی نظری را همگی می‌شناسیم. دروازه‌بان پرافتخاری که سال‌ها عضو تیم ملی بود و الان عضوی از کادرفنی وحید شمسایی است. 
در مورد مدرک مربیگری او بحث فراوان است. گویا او هنوز مدرک نگرفته و همین مسأله حضور او را با چالش مواجه کرده است. باید ببینیم شمسایی چه فکری برای حل این مشکل خواهد کرد و آیا می‌تواند از نظری استفاده کند یا نه؟
 
 

 


Page Generated in 0.0045 sec