printlogo


کد خبر: 241927تاریخ: 1400/11/13 00:00
انتقال اریکسن به برنتفورد فرصت بازی قدوس را به حداقل می‌رساند
خبــر بــد از بهشت!

دیدگاه
آرمن ساروخانیان  
 
در روزهایی که سامان قدوس برای دو بازی مرحله مقدماتی جام جهانی در اردوی تیم ملی بود، برنتفورد کریستین اریکسن را به تیمش اضافه کرد و او می‌تواند فضا را برای هافبک ایرانی تنگ‌تر کند.
قدوس در جریان صعود برنتفورد به لیگ برتر عضو این تیم بود، ولی این فصل معمولاً روی نیمکت بوده و نتوانسته خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند. او تا هفته بیست و سوم، 12 بار برای برنتفورد بازی کرده که فقط دو بار در ترکیب اصلی بوده. مجموع دقایق بازی هافبک تیم ملی در لیگ برتر تنها 349 دقیقه است که در این مدت توانسته یک گل بزند و دو پاس گل بدهد.
برنتفورد فوتبال فیزیکی و پرفشاری بازی می‌کند و توماس فرانک ترجیح می‌دهد از هافبک‌های تنومندتری در ترکیب اصلی استفاده کند. قدوس آلترناتیو مربی دانمارکی برای یک سوم پایانی است که با استفاده از سرعت، خلاقیت و پاس‌هایش گره بازی را باز کند. تک گل او مقابل برنلی و دو پاس گلش مقابل نوریچ و واتفورد پس از ورود به‌عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم بود. فرانک تنها در دو بازی مقابل آستون‌ویلا (هفته دوم) و نیوکاسل قعر جدولی (هفته دوازدهم) سامان را در ترکیب اصلی قرار داد، ولی او نتوانست از این فرصت‌ها برای تثبیت موقعیتش استفاده کند.
پست اصلی اریکسن هافبک تهاجمی است و می‌تواند در سمت راست هم بازی کند، درست همان پست‌هایی که معمولاً قدوس به میدان رفته است. هافبک سابق اینتر که با سر و صدای زیادی به برنتفورد پیوست، برای کادر فنی نسبت به سامان در اولویت خواهد بود. توماس در تیم‌های پایه دانمارک با اریکسن کار کرده و از او شناخت کاملی دارد.
بعد از ایست قلبی اریکسن در جام ملت‌های اروپا، تردیدهای زیادی درباره بازگشت او به فوتبال مطرح بود، ولی او پس از طی مراحل درمان که شامل نصب الکتروشوک قلبی بود با اودنسه دانمارک و تیم ذخیره‌های آژاکس تمرین کرده. فیل جایلز، مدیر ورزشی باشگاه گفت: «ما تمام تلاش‌های لازم را انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل شود که کریستین در بهترین شرایط برای بازگشت به بالاترین سطح فوتبال قرار دارد.»
بعد از اتفاق باورنکردنی در جریان بازی دانمارک – فنلاند، اریکسن در آستانه بازگشتی باشکوه به فوتبال است. در جریان بازی قلب او ایستاد و به گفته پزشکان به‌مدت پنج دقیقه حکم یک انسان مرده را داشته. خودش به تازگی در مصاحبه با شبکه دانمارکی DR1 گفت که تمام آن اتفاقات را به خاطر دارد، جز آن لحظاتی که هوشیاری‌‌اش را از دست داده و به قول خودش در «بهشت» بوده! دالی بلیند، مدافع هلندی آژاکس هم با دستگاه الکتروشوک برقی توانسته به فوتبال برگردد و این به اریکسن امید می‌دهد که بتواند خاطرات هافبک خلاق و باهوش تاتنهام را در برنتفورد زنده کند و به آرزوی بزرگش، بازگشت به تیم ملی دانمارک و بازی در جام جهانی قطر برسد.
انتقال اریکسن اما برای قدوس به معنی این است که دقایق بازی‌اش محدودتر خواهد شد و احتمالاً باید به فکر یک مقصد جدید باشد. بعد از دوران ناموفق هافبک ایرانی در لیگ فرانسه با امی‌ین، به نظر می‌رسد ماجراجویی سامان در لیگ برتر هم به پایانش نزدیک شده و احتمالاً برای فصل آینده او را در تیم جدیدی ببینیم.
 

Page Generated in 0.0062 sec