printlogo


کد خبر: 241907تاریخ: 1400/11/13 00:00
سوژه

منفعت مالی استقلال از بازیکنان جوان خود
انتقال قرضی حربه مدیران برای رسیدن به پول
 در انتقالی رسمی، صبح روز دوشنبه پدیده سومین خرید زمستانی خود را انجام داد و توانست هافبک جوان استقلال را به عضویت تیم خود در بیاورد. بعد از چند روز گمانه‌زنی درباره آینده فوتبالی فردین رابط، هافبک 20 ساله استقلال که در لیست مازاد فرهاد مجیدی قرار گرفته بود و در نیم‌فصل نخست نتوانست حتی برای دقایقی در ترکیب آبی‌ها به میدان برود، روز دوشنبه به جمع تیم پدیده ملحق شد. رابط در شرایطی از استقلال جدا شد، که این جدایی قرضی بوده و او صرفاً تا پایان لیگ بیست و یکم قرار است در تیم شهر خودرو باشد و بعد از اتمام این قرارداد قرضی با توجه به باقیماندن 3 سال از قراردادش با آبی‌ها، او مجدد به استقلال باز می‌گردد و در صورت صلاحدید باشگاه برای این تیم در فصل آینده به میدان خواهد رفت. جالب آنکه در پی توافق مدیران باشگاه استقلال و پدیده، باشگاه مشهدی برای جذب فردین رابط 200 میلیون تومان به آبی‌ها پرداختی داشته و مقرر شده تا حق و حقوقات رابط در دوران حضور قرضی‌اش در شهر خودرو بر عهده مدیران این باشگاه باشد. استقلال بدش نمی‌آید در این انتقال‌های قرضی بازیکنان به پول برسد و از طریق بازیکن جوان خود نیز فعلاً به پول رسیده است. استقلال حتی این روزها از انتقال صیادمنش هم منفعت مالی می‌برد.
 
 
حمایت عمران‌زاده از یزدانی
وقتی ترکیب اصلی تیم ملی مقابل امارات اعلام شد، هیچ اثری از سیاوش یزدانی در ترکیب اصلی نبود. موضوعی که باعث دلخوری شدید استقلالی‌ها شد و برخی از پیشکسوتان این باشگاه هم به انتقاد از تصمیم اسکوچیچ پرداختند. جالب اینکه در روز غیبت شجاع خلیل‌زاده در ترکیب اصلی تیم ملی (به دلیل محرومیت) چنین تصمیمی از سوی سرمربی تیم ملی اتخاذ شد تا حتی حنیف عمران‌زاده، مدافع سابق استقلال نیز با انتشار این استوری از اسکوچیچ انتقاد کند. اگر اسکوچیچ با همین فرمان پیش برود، با رسیدن مرتضی پورعلی‌گنجی شانس آنچنانی نمی‌شود برای سیاوش یزدانی برای حضور در جام جهانی قائل بود و احتمالاً این بازیکن در جام جهانی حضور نخواهد داشت.
 
 
حسینی، شانس اول دروازه‌بانی مقابل هوادار
 در روزهایی که بازیکنان استقلال به خاطر ویروس کرونا قرنطینه بودند، حسین حسینی و علیرضا رضایی هر دو دچار این بیماری شده و برای مدت قابل ملاحظه‌ای نتوانستند تمرین کنند ولی خوشبختانه حالا شرایط هر دو نفر کاملاً بهتر شده و از شر ویروس نجات پیدا کرده‌اند. 
شرایط حاکم بر تمرینات استقلال نشان دهنده آن است که حسین حسینی همچنان شانس اول قرار گرفتن در ترکیب ثابت این تیم تلقی می‌شود و می‌تواند مانند اغلب هفته‌های برگزار شده نیم فصل اول به عنوان سنگربان اصلی وارد میدان شود.
 فعلاً حسینی گزینه اول برای بازی روز جمعه مقابل هوادار است مگر اینکه طی دو روز باقیمانده تا این مسابقه شرایط عوض شود و فرهاد مجیدی تصمیم دیگری بگیرد.
چند روز قبل بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانان استقلال انتقاد از دراگان اسکوچیچ بابت عدم دعوت حسین حسینی به تیم ملی، مدعی شد پس از مثبت اعلام شدن تست علیرضا بیرانوند، حسینی شایسته‌ترین گزینه برای حضور در تیم ملی بود ولی کادر فنی و سرمربی این تیم سنگربان دیگری (محمد‌رضا اخباری) را دعوت کردند تا نشان بدهند عملکرد در لیگ برتر و تعداد گل‌های خورده یک دروازه‌بان اهمیت چندانی برای‌شان ندارد.
 

آقای گل استقلال صندلی ریاست آکادمی را تحویل گرفت

با حکم مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، آرش برهانی به عنوان رئیس جدید آکادمی باشگاه استقلال منصوب شد. در این حکم ضمن آرزوی موفقیت برای برهانی در سمت جدید، خواسته شده تا به ایجاد فضای استعدادیابی و پرورش استعدادها در آکادمی باشگاه استقلال توجه ویژه‌ای داشته باشد. آرش برهانی پیشکسوت باشگاه استقلال که سال‌ها با پیراهن این تیم در خدمت آبی‌پوشان بود، سابقه دو سال سرمربیگری تیم رده امید استقلال را دارد و در رزومه او قهرمانی با تیم امید استقلال هم دیده می‌شود و در فصل جاری تیم او با اختلاف ۳ امتیاز با صدر جدول، در رده چهارم ایستاده است. برهانی در تیم پاس شاگرد آجورلو بود و از همان زمان مدیرعامل سابق پاس میانه خوبی با برهانی داشت و حالا این رابطه صمیمانه خودش را این‌طور نشان داد که مدیرعامل استقلال مسئولیت تیم‌های پایه این تیم را به مهاجم سابق استقلال سپرد. شاید برهانی جوان‌ترین رئیس آکادمی باشد که طی این سال‌ها این سمت را پذیرفته است. آرش برهانی 9 سال برای تیم استقلال بازی کرد و عنوان آقای گلی را نیز طی این سال‌ها توانست از آن خود کند اما در سال‌های آخر بازی‌اش چندان موفق نبود و در نهایت چند سال پیش ترجیح داد با دنیای بازی خداحافظی کند و در کسوت مربی به کارش در فوتبال ادامه دهد. برهانی روز گذشته پست مهمی در استقلال کسب کرد که می‌تواند در آینده او تأثیر داشته باشد.
 
 
مقصد فولاد است؟
رضاوند ساز جدایی کوک کرد
 جدایی آرش رضاوند را از استقلال باید قطعی دانست. این بازیکن قرار است با صالح حردانی معاوضه شود (البته اگر نکونام موافقت کند چون هنوز این کار را انجام نداده است) رضاوند در نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم هرگز عملکرد درخشانی در استقلال نداشت و آرام، آرام از تفکرات مجیدی هم خارج شد. البته سرمربی استقلال تلاش کرد برخلاف اعتراض‌هایی که از سوی هواداران می‌شود تا حدی این بازیکن را احیا کند اما در نهایت قرار است رضاوند از استقلال به تیم دیگری برود. حال اینکه تیم آینده او فولاد باشد یا تیم دیگری مشخص نیست اما غیبت‌های رضاوند در تمرینات استقلال نشان می‌دهد نیم فصل دوم این بازیکن در ترکیب آبی‌ها حضور نخواهد داشت و استقلال به سمت تغییراتی در خط میانی پیش خواهد رفت. اگر رضاوند برود و مهری هم که شایعه جدایی‌اش به گوش می‌خورد، جدا شود، مجیدی باید یک بازیکن در خط میانی جذب کند. البته دو روز است که شایعاتی پیرامون انتقال مبلغی از سوی باشگاه استقلال به گوش می‌رسد که ظاهراً ارتباط با جذب بازیکن خارجی دارد.
 

 


Page Generated in 0.0047 sec