printlogo


کد خبر: 241900تاریخ: 1400/11/12 00:00
برگزاری انتخابات کمیته، یک ماه بعد از تصویب IOC
صالحی امیری: پیگیر برگزاری انتخابات هستم

بازدید از اردوی قایقرانی و تیر و کمان فرصتی است برای شنیدن حرف‌های صالحی امیری، درباره ماجرای انتخابات کمیته ملی المپیک؛ موضوعی که پیچیدگی‌های زیادی دارد و هر کس از زاویه دید خود درباره‌اش اظهارنظر می‌کند.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره انتخابات کمیته همان حرف قبلی‌اش را می‌زند و سعی دارد نشان دهد که او حامی عقب افتادن انتخابات نبوده است: «من مصمم بوده و هستم انتخابات هر چه زودتر برگزار شود. به صلاح کمیته و رئیس کمیته است که انتخابات در اولین فرصت برگزار شود. ما با سه رویداد در سال ۱۴۰۱ روبه‌رو هستیم و باید تکلیف رئیس روشن باشد تا بتواند برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهد. تنها مانع برگزاری انتخابات، آیین‌نامه نحوه برگزاری انتخابات است. جلسات فوق‌العاده برای تصویب آیین‌نامه گذاشتیم که نیمی از آن روز یکشنبه انجام شد و بقیه در هفته آتی انجام می‌شود. ۱۷ اسفند مجمع سالانه برای تصویب آیین‌نامه داریم و سپس به کمیته بین‌المللی ارسال می‌کنیم. شخصاً پیگیری می‌کنم تا این آیین‌نامه زودتر به تأیید کمیته بین‌المللی برسد. پس از تأیید IOC یک ماه بعد انتخابات را برگزار می‌کنیم.»
او ادامه می‌دهد: «نمی‌توان دستگاه ستادی را بدون ثبات نگه داشت. باید رئیس مشخص باشد تا بتوان برای رویدادهای پیش رو برنامه‌ریزی کرد. شخصاً پیگیر برگزاری انتخابات در اولین فرصت هستم و نمی‌توان کمیته ملی المپیک را در شرایط غیر ثبات نگه داشت.»
صالحی امیری در ادامه توضیحی می‌دهد تا نشان دهد که با وجود پایان دوره چهارساله، کارها در کمیته ملی المپیک در حال انجام است: «روز یکشنبه با نمایندگان مجلس و قبلاً با نمایندگان سازمان برنامه‌ریزی و بودجه جلسه داشتم و پیگیر منابع بودجه و ارزی برای این سه رویداد هستم. برآورد ما این است که این سه رویداد ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۴ میلیون یورو آن ارز است‌.»
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه می‌دهد: «فرایند حضور در سه رویداد و نحوه اعزام، استقرار در محل، تهیه لباس و ارز و اردوها باید طی شود. این نیازمند این است که فردی در رأس کمیته قرار گیرد که با بودجه و سایر موارد آشنا باشد و در داخل با ساختار فدراسیون‌ها هماهنگ باشد. نمی‌توان یک دستگاه را در شرایط غیر ثبات نگه داشت و مدیریت عامل ثابت یک دستگاه است. من بیش از همه پیگیر برگزاری انتخابات در اولین فرصت ممکن هستم و این تعهد را داشته و دارم که کمیته ملی المپیک به ثبات مدیریتی برسد.»
 

Page Generated in 0.0054 sec