printlogo


کد خبر: 241876تاریخ: 1400/11/12 00:00
طارمی و قائدی یک طرف، هفت شیخ‌نشین یک طرف

سعید زاهدیان
 
امارات متحده عربی، یک همبستگی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی (پایتخت)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه و ام‌القوین است که پس از استقلال از بریتانیا در  دوم دسامبر ۱۹۷۱ شکل گرفت. جمعیت امارات در سال ۲۰۱۳ میلادی 2/9 میلیون نفر بود و از این تعداد 4/1 میلیون نفر اهل امارات و 8/7 میلیون نفر افراد خارجی بودند.
 بوشهر از استان‌های جنوبی ایران است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. مرکز این استان بندر بوشهر می‌باشد. این استان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۶ بخش، ۲۹ دهستان، ۴۰ شهر و حدود ۹۱۰ آبادی است. همچنین این استان دارای ۲۱ جزیره و شبه‌جزیره است. در سال ۱۳۹۰ طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، جمعیت این استان 10 میلیون و 12 هزار و 126 نفر اعلام شد.
نظر من: اگر به اندازه نصف امکانات، مربیان، برنامه‌ریزی و توجهی که در امارات به فوتبال وجود دارد، در بوشهر خودمان به استعدادهای این استان وجود داشت، الان برای مسابقه در مقدماتی جام‌جهانی می‌توانستیم منتخب بوشهر را بفرستیم و با خیالی راحت پای تلویزیون بنشینیم. چرا که فوتبالیست‌های این استان ما حداقل با 4 گل بازی را می‌بردند. شاید این نگاه بیش از اندازه ناسیونالیستی و برگرفته از حس میهن‌پرستی باشد، اما به مهدی طارمی و مهدی قائدی نگاه می‌کنید؛ بدون تأثیر از حس ملی‌گرایی خود، در این زمینه نظر دهید که امثال این دو فوتبالیست در 20 سال اخیر در امارات دیده شده است؟ تنها فوتبالیست اماراتی که در این سال‌ها نظرم را جلب کرده، اسماعیل مطر است که از نگاه من در قیاس با طارمی نمی‌گنجد. صحبت بیش از این درباره فوتبال ایران و امارات روده‌درازی و قیاسی بیهوده است.

Page Generated in 0.0059 sec