printlogo


کد خبر: 241855تاریخ: 1400/11/12 00:00
انتخابی جام جهانی 2022
آتش‌بازی کانادایی‌ها در بخبندان

سرمای منفی 20 درجه، زمین چمن کوچکتر از حد استاندارد و چمن مصنوعی سفت و پرس خفه‌کننده از میانه میدان و... همه اینها را امریکایی‌ها وقتی که وارد خاک همسایه شمالی‌شان شدند تا دهمین بازی‌شان در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه کونکاکاف را انجام دهند می‌دانستند. آنها اما شاید انتظار دیدن یک چیز را نداشتند، همان چیزی که در نهایت منجر به شکست 2 بر صفر‌شان در این بازی شد: فرصت‌طلبی کانادایی‌ها به محض به دست آوردن موقعیتی برای گلزنی چرا که قرمزپوشان امریکای شمالی با همان دو شوت داخل چهارچوبی که داشتند دو گل زدند.
یک ضربه دروازه ناقص از سوی مت ترنر دروازه‌بان امریکا در دقیقه هفتم بازی فرصتی ایده‌آل را برای کایل لارین مهاجم نوک کانادایی‌ها قرار داد تا او بیست‌و‌سومین گلش را برای تیم ملی کشورش بزند و از این حیث رکورددار شود. موقعیت دوم هم یک دفع توپ خوب از هیل ماری در یک سوم دفاعی کانادایی‌ها بود که تبدیل به یک ضدحمله سرعتی شد و پایان این حرکت هم با گلزنی سم آدکوگبه در دقیقه 5+90 رقم خورد. نکته جالب اما این بود که امریکایی‌ها در حالی زمین بازی را ترک کردند که باور داشتند هر کاری که در طول مسابقه انجام دادند از حریف‌شان بهتر بود جز گلزنی.
گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی امریکا گفت: «برای من به یاد آوردن عملکردی بخوبی بازی امروزمان در یک مسابقه خارج از خانه که در آن اینقدر بر حریف مسلط بوده باشیم، سخت است. به همین دلیل نتیجه بازی خیلی دردناک است. من از عملکرد تیمم ناراضی نیستم اما از بابت نتیجه چرا.»
کانادا به واسطه کسب این پیروزی که ششمین بردش در 10 بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه کونکاکاف بود، اکنون با 22 امتیاز - 4 امتیاز اختلاف نسبت به امریکای رده دومی - در صدر جدول قرار دارد. این یعنی که یک پیروزی دیگر مقابل السالوادور در روز چهارشنبه کافی است تا کانادایی‌ها برای دومین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند. آنها پیش از این تنها یک بار در جام جهانی 1986 مکزیک در بزرگترین رویداد فوتبال ملی جهان شرکت داشته‌اند.
 

Page Generated in 0.0044 sec