printlogo


کد خبر: 241847تاریخ: 1400/11/12 00:00
بی‌دقتی فدراسیون در محافظت از مسافران المپیک
ستار صید: مجبورمان کردند در مراسم بدرقه شرکت کنیم

تست ستار صید در شرایطی که می‌خواست چهارمین المپیک‌اش را تجربه کند؛ مثبت شد تا این حسرت برای همیشه بر دل او بماند.
یکی از سه نماینده ایران در المپیک زمستانی، ستار صید بود که در فاصله دو سه روز مانده به اعزام تست‌اش مثبت شد و از لیست کاروان کنار رفت. این موضوع برای پرچمدار ایران که تجربه سه دوره حضور در المپیک را داشته، گران تمام شده، تا جایی که به فدراسیون اسکی بابت برگزاری مراسم بدرقه و شکستن قرنطینه اعتراض می‌کند.
این انتقاد ستار صید درست است چراکه فدراسیون اسکی پیش از هر چیز، وظیفه مراقبت از این ورزشکاران را برعهده داشته اما در انجام این کار موفق نبوده است. ملی‌پوش اسکی ایران با اشاره به برگزاری مراسم بدرقه می‌گوید: «وقتی یک نفر برای المپیک انتخاب می‌شود به هیچ وجه نباید به خاطر مراسم رونمایی یا هر چیز دیگری از قرنطینه خود خارج شود.»
او ادامه می‌دهد: «ما باید دقت و مراقبت می‌کردیم که نکردیم. اول خودم و بعد فدراسیون اسکی را مقصر می‌دانم چون وقتی یک نفر برای المپیک انتخاب می‌شود به هیچ وجه نباید از قرنطینه خود خارج شود. به خاطر مراسم رونمایی یا هر چیز دیگری نباید ورزشکار را مجبور کنیم. آن هم در شرایطی که در آستانه اعزام به المپیک هستیم و می‌دانیم که کرونا در کمین است. ورزشکاری که در امامزاده هاشم در یک اتاق چهار در چهار قرنطینه است و زمان تمرینش را می‌داند، سالم است اما وقتی با فشاری بی‌مورد مواجه می‌شود و با این حرف که این افراد به خاطر تو آمده‌اند و باید باشی، می‌خواهند در مراسم‌ شرکت کند، یک افتضاح بزرگ است. این مراسم را در سه المپیک قبل هم داشتیم و شرکت کردم اما در شرایطی که ایران درگیر ویروس است، نباید چنین مراسمی داشته باشیم.»
 

Page Generated in 0.0046 sec