printlogo


کد خبر: 241839تاریخ: 1400/11/12 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم
قدرتمنـد در غربت!

ارزیابی
جعفر برزگر   
 
 
 4+6 هفته متفاوت
تیم پیکان شروع بسیار خوبی داشت. شاگردان مجتبی حسینی از چهار بازی اول صاحب سه پیروزی مقابل تیم‌های هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور شدند و با نفت مسجدسلیمان هم در شهرقدس به تساوی رضایت دادند.
 اما از بازی پنجم و شکست مقابل فجر ورق برای‌شان برگشت به طوری که تا پایان هفته دهم رنگ پیروزی را ندیدند. اما دوباره به شرایط خوب‌شان برگشتند و تا پایان نیم‌فصل نباختند.
 
حذف قشقایی
پیکان در اولین بازی حذفی میزبان تیم لیگ یکی قشقایی شیراز شد. 
آنها که در جریان بازی یک ضربه پنالتی را توسط مهدی محبی از دست دادند اما در دقیقه 74 باز هم یک ضربه پنالتی را به دست آوردند که این بار غلامرضا ثابت ایمانی آن را به گل تبدیل کرد. حریف بعدی‌شان استقلال تهران بود که به‌دلیل درگیری تعداد زیادی از بازیکنان آبی‌پوش به ویروس کرونا برگزاری این بازی به 
تعویق افتاد.
 
کوشکی مؤثرترین
21 بازیکن در نیم‌فصل اول برای پیکان به میدان رفتند. تیمی که ستاره‌های زیادی نداشت اما کاملاً یکدست بود. 
در میان آنها علیرضا کوشکی (بازیکن شماره 10) با چهار گل و دو پاس گل عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت. 
او در نیم‌فصل دوم با پیراهن فولاد به میدان می‌رود. البته ابراهیم صالحی با سه گل زده، یک پاس گل و اسماعیل بابایی هم با چهار پاس گل جزو خوب‌های این تیم بودند.
 
تیم بیرون خانه
با اینکه بازی‌های لیگ بدون تماشاگر برگزار می‌شود و پیکان معمولاً از تیم‌های کم تماشاگر لیگ هم هست آنها موفق شدند در بازی‌های خارج از خانه یک رکورد خوب
 را از خود به جا بگذارند. آنها در هفت مسابقه‌ای که در زمین حریف به میدان رفتند صاحب سه پیروزی مقابل هوادار، تراکتور و سپاهان شدند و چهار تساوی هم مقابل نساجی، نفت آبادان، فولاد و مس رفسنجان به دست آوردند. 
پیکانی‌ها در خارج از خانه 13 و داخل خانه شش امتیاز به دست آورده‌اند.
 
30 دقیقه 14 گل
آمار گل‌های زده و خورده پیکان نکات قابل توجهی همراه خود دارد. آن‌ها در 15 دقیقه چهارم بازی‌های‌شان یعنی ابتدای نیمه دوم هیچ گلی را دریافت نکرده‌اند. 
از طرف دیگر در نیم ساعت پایانی بازی‌های‌شان 14 گل رد و بدل شده است. آن‌ها شش گل زده‌اند و هشت گل در حدفاصل دقایق 61 تا 90 دریافت کرده‌اند.
 
تغییر نتیجه مقابل گل‌گهر
در هفته هفتم پیکان میزبان تیم پرمهره گل‌گهر سیرجان بود. 
مسابقه‌ای که با گل دقیقه 23 پورعلی به نفع شاگردان امیر قلعه‌نویی تمام شد. اما حضور 79 دقیقه‌ای اریک باینامو بازیکن گابنی گل‌گهر و اعتراض پیکانی‌ها باعث شد تا نتیجه مسابقه تغییر و 3-صفر به نفع تیم تهرانی شود.
 
مشکلی به ‌نام زمین بازی
پیکان اولین و آخرین بازی نیم فصل اولش را در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار کرد و بعد از آن دو بازی در ورزشگاه انقلاب کرج انجام داد تا اینکه در نهایت استادیوم دستگردی به عنوان ورزشگاه خانگی‌شان معرفی شد. 
البته آنها نسبت به این مهم گلایه‌هایی داشتند، حتی عباس تیموری دبیر هیأت فوتبال تهران مدعی شده بود که: «با توجه به شرایط ورزشگاه شهدای شهر قدس، ناآماده بودن زمین ورزشگاه تختی، برگزاری دیدار جام حذفی بین تیم‌های سایپا و شاهین در ورزشگاه دستگردی در روز شنبه هفته آینده و اینکه بعد از این مسابقه هم در فاصله زمانی کم، دو بازی دیگر دسته اول در مجموعه دستگردی برگزار می‌شود، چاره‌ای جز موافقت با درخواست باشگاه پیکان برای میزبانی از فجر در کرج نداشتیم، در غیر این صورت زمین دستگردی آسیب می‌دید.
 مشکل اصلی ما در تهران کمبود ورزشگاه مناسب برای برگزاری دیدارهای لیگ برتر و لیگ یک است.»

Page Generated in 0.0058 sec