printlogo


کد خبر: 241835تاریخ: 1400/11/12 00:00
حسینی: تعویق بازی با استقلال به ضررمان بود
نتایج خارج از خانه ما حاصل اعتماد به نفس است

گفت و گو
اکبر منتشلو   
 
تیم پیکان با توجه به بودجه‌ای که در ابتدای فصل صرف کرد، نتایج بسیار خوبی را به دست آورد. مجتبی حسینی که اعتقاد زیادی به کار کردن با جوان‌ها دارد، در این فصل هم چهره‌های جدید را به فوتبال معرفی خواهد کرد.
 
ارزیابی کلی شما از عملکردی که در نیم‌فصل اول داشتید، چیست؟
 فکر می‌کنم تا حدودی به اهدافی که داشتیم، نزدیک شدیم. ما با یک تیم جوان و کم هزینه فصل را آغاز کردیم و تلاش کردیم تا فوتبال باکیفیتی نشان بدهیم که با این تیم کم تجربه این اتفاق افتاد. ممکن است با چنین تیمی در کسب نتیجه تا حدودی نوسان داشته باشیم اما هر چه می‌گذرد، بازیکنان جوان ما با کسب تجربه و اعتماد به نفس بیشتر کیفیت بهتری پیدا می‌کنند و در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند که این اتفاق خوبی است. به نظر من بچه‌های ما در نیم‌فصل اول بر اساس هزینه‌ای که انجام دادیم و در مقایسه با رقبایی که در لیگ برتر داریم، فراتر از انتظار ظاهر شدند.
چهار هفته ابتدایی عالی بودید اما در 6 بازی بعدی افت کردید و 4 باخت و دو تساوی داشتید.
 فکر می‌کنم ما آماده‌سازی خوبی در ابتدای فصل داشتیم و با همان روندی که مورد انتظارمان بود لیگ را آغاز کردیم. البته در هفته‌های ابتدایی هم قرعه مناسبی داشتیم اما در ادامه مقطع افت تیم ما با بازی‌های سخت و کمی بدشانسی همزمان شد. به طور مثال شایسته نتایجی که مقابل پرسپولیس و استقلال یا حتی فجر به دست آوردیم، نبودیم. مقابل فجر حق ما بود که به مساوی برسیم و یا حتی پیروز شویم، آمار و ارقام بازی حکایت از برتری تیم ما داشت. مقابل پرسپولیس هم بعد از گلی که زدیم فاصله‌ای با تساوی نداشتیم اما بر خلاف روند بازی گل سوم را خوردیم. در نهایت فکر می‌کنم چنین مقطعی برای هر تیمی پیش می‌آید اما برای ما یک بازه زمانی سخت و همزمان با بازی‌های سنگین و فشرده پیش آمد که خوشبختانه از این شرایط خارج شدیم.
و بازگشت به ریتم موفقیت‌آمیز در پنج بازی پایانی نیم فصل.
 طبیعتاً این مسأله همان‌طور که گفتم به قرعه ما بی‌ربط نیست که چند بازی سنگین مقابل مدعیان را پشت سر هم انجام می‌دهیم اما به این مسأله هم باید توجه کرد که تیم جوان ما در مسیر پیشرفت قرار دارد و هر هفته که می‌گذرد، این بچه‌ها کیفیت بهتری پیدا می‌کنند و این مسأله مهمی است. با گذشت زمان بازیکنان امتحان خودشان را در زمین پس می‌دهند و شما به ترکیب ایده‌آل خودتان نزدیک می‌شوید. هرچه می‌گذرد تیم سازمان‌دهی بهتری پیدا می‌کند و این مسأله روی کیفیت بازی و نتایج هم تأثیرگذار است.
جام حذفی را چقدر جدی می‌گیرید؟
 به نظرم جام حذفی یک میانبر ایده‌آل است. اینکه شما می‌توانید در اینجا با چهار مسابقه به فینال برسید و یا حتی سهمیه آسیایی کسب کنید، مسأله مهمی است. طبیعتاً هیچ وقت نباید از کنار این جام به سادگی گذشت، خصوصاً با توجه به اینکه جام شگفتی‌ها است. در این دوره هم می‌بینید که بعضی از تیم‌های بزرگ و مدعی لیگ از این جام کنار رفتند. ممکن است بتوانیم با انجام بازی‌های خوب و کسب نتایج مناسب و همچنین کمی خوش‌شانسی، شگفتی را در این جام تکمیل کنیم. با تمرکز کافی و همه توان سعی می‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم.
تعویق بازی مقابل استقلال به ضرر شما بود؟
 طبیعتاً تغییر برنامه به زیان ما بود. از هر نظر برای انجام مسابقه آماده بودیم، در اردو حضور داشتیم و از سوی دیگر برنامه نیم‌فصل و استراحت یا آماده‌سازی مجدد ما هم تحت تأثیر این تغییر برنامه قرار گرفت. به هر حال موقعیتی است که پیش آمده و باید تلاش کنیم در بهترین شرایط برای انجام این بازی آماده شویم.
30 دقیقه پایانی بازی‌های شما پر گل بوده، 6 گل زدید و 8 گل خوردید. دلیل آن را چه می‌دانید؟
 ممکن است یکی از دلایل آن جوانی تیم ما باشد که از یک طرف در بعضی بازی‌ها بی‌تجربه عمل کردیم؛ تصور کردیم بازی تمام شده و گل خوردیم و در بعضی بازی‌های دیگر هم جوانی و انرژی تیم ما کمک کرده در دقایق پایانی گل بزنیم. با وجود این تلاش می‌کنیم در نیم‌فصل دوم از این فرصت و این توانایی به بهترین شکل استفاده کنیم؛ هم تمرکز خودمان را در دقایق پایانی حفظ کنیم و هم از توان جسمی و آمادگی بازیکنان جوانی که داریم برای ضربه زدن به حریف استفاده کنیم.
در خصوص نقل و انتقالات نیم‌فصل؟
 در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی داشتیم و به‌دنبال ایجاد تغییرات زیادی در ترکیب تیم نیستیم. چند بازیکن از جمع ما جدا شدند و با توجه به اینکه در نیم‌فصل امکان جذب بازیکنان شاخص سایر تیم‌ها وجود ندارد، سعی می‌کنیم باز هم از بازیکنان جوان استفاده کنیم و با نفرات مستعدی که شناسایی کردیم جای خالی این بازیکنان را پر کنیم. امیدوارم بتوانیم این روند خوب را همچنان حفظ کنیم.
بدون احتساب بازی مقابل گل‌گهر 13 امتیاز در خارج از خانه و 6 امتیاز در مسابقات خانگی کسب کردید؛ البته با احتساب مسجد‌سلیمان که در نیم‌فصل دوم بود، 16 امتیاز خارج از خانه. دلیل این تفاوت عملکرد چیست؟
 اینکه تیم ما در بازی‌های خارج از خانه با اعتماد به نفس و شجاع عمل کرده واقعاً اتفاق خوبی است. ما سپاهان، تراکتور، نفت مسجد‌سلیمان و هوادار را در زمین خودشان شکست دادیم و مقابل فولاد، مس رفسنجان و نساجی در بازی‌های سخت بیرون از خانه به تساوی رسیدیم و حتی می‌توانستیم پیروز باشیم. اما در مورد بازی‌های خانگی خوب، مسائل مختلفی همچون شرایط زمین دخیل است.
 در ابتدای فصل در زمین شهر قدس بازی می‌کردیم که به نظر من در سال‌های گذشته هم برای پیکان زمین خوبی نبود و در آنجا نتایج خوبی کسب نشد. امسال هم شرایط این زمین به مراتب بدتر شده است. چند هفته در کرج بازی کردیم که مشکلات خاص خودش را داشت و حالا به ورزشگاه دستگردی آمده‌ایم. 
به هر صورت مشکل زمین در تهران وجود دارد و تیم‌هایی مثل ما، هوادار یا حتی سایپا دچار مشکل هستند. به جز استقلال و پرسپولیس که در آزادی بازی می‌کنند، زمین ایده‌آلی در تهران نداریم. با وجود این تلاش می‌کنیم این مشکل هم در نیم‌فصل دوم حل شود تا نتایج بهتری در بازی‌های خانگی کسب کنیم.

Page Generated in 0.0057 sec