printlogo


کد خبر: 241811تاریخ: 1400/11/11 00:00
آرمناک: عابدزاده و حجازی بهترین دروازه‌بان‌های ایران بودند
امیدوارم امیر شبیه به احمد‌رضا شود

ناصر قراگزلو
 
 آرمناک پطروسیان نامی آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. دروازه‌بان ارمنستانی که سال‌ها در تیم ذوب‌آهن و سپاهان درخشید و با طلایی‌پوشان اصفهانی، افتخاراتی را کسب کرد. او بدون اغراق، یکی از بهترین دروازه‌بانان خارجی بود که به فوتبال ایران آمد و با عملکردش، زمینه رقابت بیشتر و بالا رفتن سطح کیفی لیگ را ایجاد کرد. با او برای دقایقی به صحبت پرداختیم که می‌خوانید:
 
تیم ملی ایران موفق شد سه هفته قبل از پایان رقابت‌های مرحله گروهی به جام جهانی قطر صعود کند. دیدارهای ایران را دنبال می‌کردند؟
 در ابتدا، به مردم ایران، بازیکنان و کادرفنی تیم ملی تبریک می‌گویم که سهمیه جام جهانی 2022 قطر را با شایستگی کسب کردند و زمینه حضورشان را در ویترین فوتبال جهان مهیا ساختند. ایران به یکی از قدرت‌های اصلی و درجه یک فوتبال آسیا تبدیل شده و به همین دلیل، انتظار می‌رفت که تیم ایران با قدرت به جام‌جهانی صعود کند. من هم از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی خوشحال شدم چون سال‌ها در ایران بازی کردم و خاطرات زیادی از آن دوران دارم.
به نظرتان ایران در ششمین حضورش در جام‌جهانی می‌تواند به دور دوم صعود کند؟
 شما تیم خوبی دارید. تیمی که در آن بازیکنان قدرتمند داخلی به همراه لژیونرهای خوبی حضور دارند. وقتی تیمی چند هفته زودتر از پایان مسابقات صعودش را قطعی کرده، حتماً تیم قدرتمندی است. همه تیم‌هایی که به جام جهانی می‌روند، درصدد آن هستند که به دور دوم و مراحل بعدی صعود کنند. حضور در مراحل حذفی به این بستگی دارد که چطور برنامه‌ریزی داشته باشید و با چه تیم‌هایی بازی تدارکاتی انجام بدهید. قطعاً بازی با تیم‌های خوب و قوی می‌تواند ایران را در شرایط آمادگی قرار دهد. با این رویه می‌توانید به کسب نتایج خوب در جام‌جهانی امیدوار شوید.
در رابطه با حضور امیر عابدزاده درون دروازه تیم ملی چه نظری دارید؟
 زمانی که خودم در ایران دروازه‌بانی می‌کردم، احمدرضا بهترین دروازه‌بان ایران بود و به نظرم بهترین گلر آسیا به شمار می‌‎رفت. با شناختی که از او و مرحوم ناصر حجازی دارم، معتقدم این دو دروازه‌بان بهترین گلرهای تاریخ ایران هستند اما اگر پسر احمدرضا شبیه به خودش باشد، حتماً دروازه‌بان بزرگی می‌شود.
در مورد عملکرد علیرضا بیرانوند و دیگر دروازه‌بان‌های ایرانی در فوتبال اروپا چه نظری دارید؟
 شناخت من از آنها زیاد نیست. به همین دلیل خیلی دقیق نمی‌توانم در رابطه با آنها نظر بدهم.
شما در سپاهان بازی کردید و همبازی‌تان محرم نویدکیا حالا سرمربی این تیم شده است. آیا نتایج این تیم را دنبال می‌کنید؟ اگر جواب‌تان مثبت است، چرا محرم در این فصل نتوانسته نتایج خوبی بگیرد؟
 بله نتایج را دنبال می‌کنم. فصل قبل که سپاهان خیلی خوب کار کرد و حتی تا آخرین هفته در رقابت فشرده با پرسپولیس برای قهرمانی قرار داشت اما امسال نمی‌دانم دقیقاً چه اتفاقی افتاده که سپاهان چند باخت بد را متحمل شد.
شایعه شده بود نویدکیا هم استعفا کرده. این موضوع را شنیدی؟
در رابطه با شایعه استعفای محرم باید بگویم بالاخره وقتی تیمی چند بازی را ببازد، یا مربی را برکنار می‌کنند یا آن مربی خودش به‌دلیل فشاری که تحمل می‌کند، به سمت استعفا می‌رود. این امری طبیعی است. امیدوارم سپاهان و ذوب‌آهن موفق باشند چون خودم سال‌ها در اصفهان بودم و حالا هم اخبار این دو تیم را دنبال می‌کنم.
شما با محرم دوستی نزدیکی دارید. آیا از زمانی که سرمربی شده، تماسی نداشتید؟ مشاوره‌ای از شما نگرفته؟
 نه محرم با من تماسی نگرفته است.
امسال چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی لیگ ایران می‌دانید؟
 فکر می‌کنم پرسپولیس، استقلال و البته سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی باشند. سایر تیم‌ها چندان عملکرد درخشانی نداشتند. این نظر من است.
حرف دیگری باقی مانده؟
 آرزو می‌کنم سپاهان قهرمان لیگ ایران شود و تیم ملی کشورتان هم نمایشی خوب و قدرتمندانه در جام جهانی قطر داشته باشد تا مردم ایران با نمایش‌های فوتبالی شاد شوند.

Page Generated in 0.0044 sec