printlogo


کد خبر: 241788تاریخ: 1400/11/11 00:00
صفدریان؛ دومین یخ‌نورد قهرمان ایران در جهان
ساخت طلای ترکیبــــی!

 ایران ورزشی - محسن بهشتی راد که به طلای یخ‌نوردی قهرمانی جهان رسید، در اولین اظهار نظر خود کسب دومین مدال ایران را هم توسط هم‌تیمی‌اش مژده داد. مدالی که همه امیدوار بودیم صفدریان به سینه بیندازد و او هم خوشرنگ‌ترینش را برایمان به ارمغان آورد.
 
طلای ترکیبی
محمدرضا صفدریان در حالی راهی رقابت‌های جهانی یخ‌نوردی شد که شانس اول کسب مدال در تیم دونفره ایران بود. با این حال در روزی که بهشتی طلا گرفت، او در جایگاه پنجم دنیا قرار گرفت و دستش به مدال رسید.
با توجه به اینکه صفدریان در بخش «لید» وضعیت بهتری داشت، خیلی‌ها امیدوار بودند مدال جهانی را در این بخش بر گردن او ببینند. با این حال در ماده لید هم عنوانی بهتر از ششمی به این یخ‌نورد ایرانی نرسید تا این‌طور به نظر برسد که صفدریان باید دست خالی به ایران برگردد.
با این حال در یخ‌نوردی مدال سومی هم توزیع می‌شود که البته رقابت جداگانه ندارد و به مجموع امتیاز دو ماده سرعت و لید اختصاص دارد؛ جایی که نبوغ و کیفیت بالای صفدریان مشخص شد و او در مجموع این دو ماده، روی سکوی قهرمانی ایستاد. در این ماده که کمباین یا همان بخش ترکیبی نامگذاری شده، صفدریان بهترین یخ‌نورد دنیا شد که هم در سرعت و هم در بخش لید شرایط خوب و قابل قبولی داشت.
 
شانس مدال «لید»
صفدریان در شرایطی با عنوان ششم به کار خود در ماده لید پایان داد که در مرحله مقدماتی به ‌عنوان خوب دومی دست پیدا کرده بود. صفدریان اگر می‌توانست در فینال هم همان امتیاز را ثبت کند، بدون شک یک مدال دیگر هم بر گردنش می‌آویخت و در کنار مدال کمباین، در لید هم روی سکو می‌رفت.
 
بهترین نتیجه ممکن
رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که بهترین نتیجه ممکن برای ایران به دست آمد. تیم ایران که تنها دو نماینده در رقابت‌های جهانی داشت، با کسب دو مدال طلا به خانه برمی‌گردد که بهترین نتیجه‌ای است که می‌توانست کسب کند. در این رقابت‌ها در مجموع سه طلا توزیع شد که دو طلای آن به ورزشکاران ایران رسید. آن هم در شرایطی که روس‌ها سه – چهار برابر ایران نماینده داشتند اما در هیچ ماده‌ای دستشان به مدال نرسید.

Page Generated in 0.0055 sec