printlogo


کد خبر: 241786تاریخ: 1400/11/11 00:00
در دیدار وزیر ورزش با سفیر لهستان مطرح شد
سجادی: چوگان می‌تواند پل ارتباطی ما با اروپا باشد

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر لهستان تأکید داشت که رشته ورزشی چوگان به واسطه ریشه و قدمتی که در ایران، همچنین کشورهای اروپایی دارد می‌تواند پل ارتباطی کشورمان با قاره سبز باشد.
«ماچی فاوکوفسکی» سفیر لهستان روز گذشته با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این جلسه که درباره ارتباط و همکاری دو کشور در زمینه ورزش و حوزه جوانان گفت‌وگو شد، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون ورزش بانوان، اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و مشاور وزیر، شهرام عظیمی مدیرکل دفتر بین‌الملل و کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.
سجادی در دیدار با سفیر لهستان ضمن خوشامدگویی به سفیر و تیم همراه او گفت: «یکی از کشورهایی که به‌دنبال ایجاد همکاری با آن در قاره اروپا هستیم، کشور لهستان است. هدف ما این است که در حوزه جوانان بتوانیم فعالیت گسترده‌ای با این کشور داشته باشیم. یکی از دلایل ما برای همکاری با کشور لهستان اقدام انسان‌دوستانه این کشور برای مقابله با شیوع کرونا در کشور ایران بود که دوزهای قابل توجه واکسن از این کشور به ایران ارسال شد.»
سجادی معتقد بود: «ما سابقه طولانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی سنتی داریم که یکی از آنها در شکل فدراسیون جهانی نیز وجود دارد. رشته کشتی پهلوانی حدود چهار هزار سال در کشور ایران سابقه دارد. یکی دیگر از رشته‌ها که تمایل داریم همکاری مشترک داشته باشیم و جزو میراث فرهنگی ما محسوب می‌شود، چوگان است. چوگان می‌تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی باشد. کشور لهستان نیز سوابق ارزشمندی در پرورش اسب و سوارکاری دارد که می‌توانیم از تجارب آنها استفاده کنیم.»

Page Generated in 0.0042 sec