printlogo


کد خبر: 241766تاریخ: 1400/11/11 00:00
دوبل به‌نام میزبان بعد از یک ربع قرن
«کاف‌های خاص» قهرمان اوپن استرالیا

نیک کریوس و تاناسی کوکیناکی روز خاطره‌انگیزی را در اوپن استرالیا رقم زدند و با پیروزی برابر دو هموطن خود، متیو ابدن و مکس پرسل به‌عنوان قهرمانی دوبل مردان دست یافتند. یکی دو ساعت بعد از فریادهای شادی اشلی بارتی در فینال زنان در راد لاور آره‌نا بعد از آنکه نخستین استرالیایی قهرمان زنان اوپن این کشور شد، کریوس و کوکیناکی، دو بازیکنی که با جنجال‌های زیادی در طول این تورنمنت درگیر بودند، با پیروزی در دو ست پیاپی با نتایج 5-7 و 4-6 به‌عنوان قهرمانی رسیدند.
 «کاف‌های خاص» که این دو را بعضی به این لقب می‌شناسند، نخستین زوج استرالیایی قهرمان اوپن استرالیا یک ربع قرن بعد از وودی‌ها شدند، مارک وودفورد و تاد وودبریج. کرجیوس و کوکیناکی که از بچگی با هم دوست هستند، 9 سال قبل در دوبل جوانان ویمبلدون هم به قهرمانی رسیده بودند.
کریوس که به خاطر صراحتش مشهور شده یک بار دیگر با کارهایش خبرساز شد. در مقطعی که ابدن و پرسل تلاش می‌کردند شانس‌شان برای قهرمانی را زنده نگه دارند، کریوس خواستار اخراج یک هوادار پرسر و صدا شد. او به همراه کوکیناکی خودشان را کنترل کردند و به نتیجه دلخواه رسیدند تا جایی که گفته می‌شود ماته پاویچ و نیکلا مکتیچ کروات که شانس اول قهرمانی بودند، این دو را به مبارزه دعوت کرده‌اند. کوکیناکی بعد از بازی گفت: «نیک، برادر خیلی دوستت دارم. راستش اصلاً باور نمی‌کردم به این قهرمانی نزدیک شویم اما با کمک تو همه چیز ممکن شد. ما مثل دیگران حمایت نشدیم اما عالی بود.» کریوس هم گفت این قهرمانی تبدیل شدن رؤیا به واقعیت بود: «من با هیچ کس جز تاناسی نمی‌توانستم به این موفقیت برسم. مکس دو بار به فینال رسیده و متی هم دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌ای داشته. الان بی‌نهایت خوشحالم اما نمی‌دانم چطور به اینجا رسیدیم و اینکه از این به بعد چه اتفاقی می‌افتد.» با این دو قهرمانی ماه سخت فدراسیون تنیس استرالیا پایان شیرینی داشت. مسأله ویزاها، مشکلات پزشکی و ماجرای دیپورت نواک جوکوویچ، مرد شماره یک جهان سختی‌های زیادی را برای این کشور رقم زد اما قهرمانی بارتی و زوج کرجیوس-کوکیناکی همه چیز را عوض کرد؛ تنیس استرالیا در حال پوست انداختن است.

Page Generated in 0.0046 sec