printlogo


کد خبر: 241763تاریخ: 1400/11/11 00:00
پاری‌سن‌ژرمن – نیس
نبرد بالانشینان لیگ در جام حذفی

پاری‌سن‌ژرمن به‌دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در جام حذفی فرانسه است. آنها در پارک دو پرنس میزبان تیم بلندپرواز نیس هستند.
مردان مائوریسیو پوچتینو پس از پیروزی چهار بر صفر مقابل رنس پا به این مسابقه می‌گذارند و نیس هم در خانه متز با نتیجه دو بر صفر پیروز شده است.
معمولاً انتظار می‌رود وقتی پاری‌سن‌ژرمن چهار گل می‌زند، نام لیونل مسی و کیلیان امباپه در میان گلزنان دیده شود. اما مارکو وراتی اولین گل خود از ژوئن 2017 تاکنون در لیگ را زد و سرخیو راموس و دانیلو پریرا هم گلزنی کردند. یک شوت وراتی هم با برخورد به ووت فائس به دروازه حریف رفت.
حالا بسیار بعید است که پاری‌سن‌ژرمن قهرمانی لیگ را از دست بدهد و مردان پوچتینو 11 امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول دارند و در اندیشه بازی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان هستند.
پی‌اس‌جی در جام حذفی هم وان و فینیه اولنویه را برده است و حتی یک گل هم دریافت نکرده است. آنها در صورت قهرمانی در رقابت‌های این فصل، پانزدهمین قهرمانی خود در جام حذفی را جشن می‌گیرند که رکورد جدیدی به شمار می‌رود.
از فصل 14-2013 تاکنون، پی‌اس‌جی همیشه یک پای فینال بوده و آنها در 14 بازی اخیر در پارک دو پرنس، 13 بار پیروز شده‌اند.
در سمت دیگر، کریستوف گالتیه که فصل گذشته با لیل قهرمان لیگ یک فرانسه شد، حالا با نیس دست به کارهای بزرگی زده است. آنها نزدیک‌ترین رقیب پی‌اس‌جی در راه قهرمانی لیگ هستند و در رتبه دوم لیگ یک فرانسه قرار دارند. این تیم در شش بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده، که یکی از آنها برابر تیم شوله در جام حذفی بوده است.
این تیم در دور قبلی جام حذفی قرار بود با برنده دیدار پاریس اف‌سی و لیون بازی کند، اما هر دو تیم به‌دلیل خشونت تماشاگران حذف شدند و نیس بدون انجام بازی به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. آنها تنها دو بار در هشت فصل گذشته به این‌جا رسیده‌اند. نیس در فصل 11-2010 برای آخرین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. اما این تیم در حالی به پاریس سفر می‌کند که در چهار بازی اخیر خارج از خانه خود پیروز شده و در سه بازی اخیر خارج از خانه، گلی دریافت نکرده.
بازی اخیر دو تیم در لیگ یک فرانسه در پارک دو پرنس به تساوی بدون گل انجامید. اما در هر حال، نیس پس از پیروزی سه بر یک در فصل 17-2016، هشت بازی است که پاری‌سن‌ژرمن را نبرده است.
در پاری‌سن‌ژرمن، گئورگینیو واینالدوم و نیمار به‌دلیل مصدومیت مچ پا غایب هستند.
 بعید است که جیان‌لوییجی دوناروما هم به این بازی برسد. خوان برنات و الکساندر لتلیه آماده خواهند بود و اشرف حکیمی، عبدو دیالو و ادریسا گیه هم فعلاً در آفریقا 
هستند.
آنخل دی‌ماریا و لئاندرو پاردس در اردوی تیم ملی آرژانتین هستند و کیلور ناواس و مارکینیوش هم در اردوی تیم‌های کاستاریکا و برزیل حضور دارند.
لیونل مسی پس از بهبودی از ویروس کرونا در پاریس مانده است. این فوق‌ستاره شاید فعلاً بازی نکند، اما بازیکنانی که تاکنون چندان به میدان نرفته‌اند، مانند دنیس فرانچی، یولیان دراکسلر و ژاوی سیمونز، شاید به میدان بروند.
نیس هم حتی یک بازیکن مصدوم یا محروم ندارد و ماریو لمینا و یوسف عطال پس از حذف تیم‌هایشان از جام ملت‌های آفریقا، برگشته‌اند.
 
ترکیب احتمالی
 پاری‌سن‌ژرمن: فرانچی؛ کرر، راموس، کیمپمبه، مندس؛ اررا، پریرا، وراتی؛ دراکسلر، ایکاردی، امباپه
نیس: بنیتس؛ عطال، تودیبو، دانته، اماوی؛ بوداوی، روزاریو، تورام، استنگس؛ گوییری، دولبرگ
 

 


Page Generated in 0.0048 sec