printlogo


کد خبر: 241762تاریخ: 1400/11/11 00:00
صعود میزبان در شب پیشروی شگفتی‌ساز

مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا با دو بازی شنبه شب تکلیف دو تیم مرحله نیمه‌نهایی خود را مشخص کرد. دو مسابقه‌ای که نتیجه یکی از آنها قابل پیش‌بینی بود و دیگری غافلگیرکننده. نتیجه قابل پیش‌بینی دومین مرحله حذفی مهم‌ترین تورنمنت فوتبال در قاره سیاه، پیروزی میزبان مسابقات یعنی تیم ملی کامرون برابر گامبیا بود. گامبیا توانست یک نیمه مقابل کامرونی‌هایی که بر بازی سوار بودند مقاومت کند و دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در نیمه دوم اما دیگر این اتفاق رخ نداد و در عرض تنها 7 دقیقه دروازه این تیم دو بار باز شد. هر دو گل کامرونی‌ها را کارل توکو اکامبی مهاجم تیم لیون در دقایق 50 و 57 به ثمر رساند. با این دو گل، شمار گل‌های اکامبی در این تورنمنت به 5 گل افزایش پیدا کرد و او حالا پس از کاپیتان 6 گله تیمش، وینسنت ابوبکر دومین گلزن برتر مسابقات است.
نتیجه‌ای که برای این بازی رقم خورد با توجه به روایتی که آمار داشتند کاملاً عادلانه بود. شاگردان تونی کونسیسائو 18 شوت به سمت چهارچوب حریف داشتند که 7 مورد آن داخل چهارچوب بود. این در حالی بود که گامبیایی‌ها تنها 2 بار توپ را به سمت دروازه کامرون شلیک کردند که یکی از آنها داخل چهارچوب بود. از لحاظ تملک توپ هم کامرون 62 به 38 درصد نسبت به حریف خود برتری داشت. کامرونی‌ها حالا باید خودشان را برای برنده مصاف تیم‌های مصر و مراکش آماده کنند؛ دیداری که بدون شک سخت‌ترین آزمون آنها در این مسابقات خواهد بود.
نتیجه دیگر بازی شب نخست از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا اما غیرمنتظره‌تر بود بخصوص با توجه به ماهیت مسابقه و 10 نفره شدن تیمی که روی کاغذ ضعیف‌تر به نظر می‌رسید. در این بازی تیم‌های ملی بورکینافاسو و تونس رودرروی هم قرار گرفتند که این بازی را بورکینافاسو با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان رساند. دانگو کواتارا بازیکن 19 ساله بورکینافاسویی‌ها در دقیقه 3+45 تنها گل مسابقه را زد تا تیمش را برنده به رختکن بفرستد. در نهایت هم همین گل کافی بود تا بورکینافاسو برای سومین بار در 5 دوره اخیر جام ملت‌های آفریقا راهی مرحله نیمه نهایی شود؛ جایی که باید به مصاف برنده بازی سنگال و گینه استوایی برود.
 

Page Generated in 0.0041 sec