printlogo


کد خبر: 241755تاریخ: 1400/11/11 00:00
لغو بازی با پدیده به ضرر ما بود
ربیعی: تیم‌های من دیر راه می‌افتند

گفت و گو
اکبر منتشلو   
 
مس رفسنجان در دومین سال حضورش در لیگ برتر توانسته نتایج خوبی را به دست آورد. محمد ربیعی البته بر این باور است که اگر برخی اشتباهات داوری نبود تیمش آمار بهتری را از خود به جا می‌گذاشت.
 
شروع خوبی نداشتید اما بعد از هفته ششم تیم راه افتاد.
این موضوع دلایل زیادی دارد که به چند موردش اشاره می‌کنم. اول این که محل بازی تیم ما مشخص نبود و وقتی قرار شد در سرچشمه بازی کنیم باید 10 روز زودتر می‌رفتیم. از طرف دیگر دو بازی تدارکاتی ما برگزار نشد و تغییراتی هم داشتیم که برای رسیدن به هارمونی و هماهنگی باید مدت زمانی را پشت سر می‌گذاشتیم. البته این را هم اضافه کنم که تیم‌های من معمولاً دیر راه می‌افتند.
دو بازیکن عمانی خریدید که با انتقادهایی همراه بود که یکی‌شان مصدوم شد و دروازه‌بان‌تان هم فیکس نبود.
من از عملکردشان راضی هستم. سال گذشته هم که می‌خواستم دروازه‌بان بگیرم به این فکر نمی‌کردم که باید گلر یک باشد و گلر دیگرمان گلر دوم. به توانایی‌های داود نوشی صوفیانی هم اعتقاد دارم و به نظرم دو دروازه‌بان همتراز می‌توانند رقابت خوبی هم داشته باشند.
بعد از چهار پیروزی متوالی اما در شش هفته پایانی نتایج خوب‌تان تکرار نشد.
از نظر نتیجه شاید اما به لحاظ کیفی اعتقاد دارم که خوب بودیم. ما با تیم‌های خوبی مثل استقلال، پیکان، گل گهر و نساجی بازی کردیم. ضمن این که قرار نیست تمام بازی‌های‌مان را در فصل با پیروزی پشت سر بگذاریم به همین دلیل ما در تقابل با آنها بد بازی نکردیم. الان هم با توجه به فشردگی مسابقات غیر از دو سه تیم بقیه دچار افت می‌شوند.
بازی‌تان با پدیده برگزار نشد و سه امتیاز راحت را به دست آوردید.
تأثیر منفی این سه امتیاز راحت به زعم شما در بازی با فولاد مشخص شد و به ضررمان تمام شد.
چرا؟
برای این که ما بازی تدارکاتی نداشتیم و بعد از باخت به سپاهان بدون بازی به مصاف فولاد رفتیم.
در جام حذفی هم به مرحله یک چهارم راه پیدا کردید. چقدر این جام برای‌تان اهمیت دارد؟
فکر می‌کنم ما و آلومینیوم اراک جزو معدود تیم‌هایی بودیم که در هر دو بازی با تیم‌های لیگ برتری روبه‌رو شدیم. اگر بخواهم واقع‌بین باشم باید بگویم که ابتدا نگاه ویژه‌ای به جام حذفی نداشتیم. با این حال تراکتور را در ضربات پنالتی و بعد از آن پدیده را شکست دادیم. حالا که به این مرحله رسیدیم نگاه خاصی به ادامه آن خواهیم داشت.
با توجه به حضور تیم‌های لیگ یکی و دویی دوست دارید با چه تیمی روبه‌رو شوید؟
از آنجا که خیلی در قرعه‌کشی‌ها خوش‌شانس نیستیم خیلی به این موضوع فکر نمی‌کنم. ما سال گذشته هم در ابتدا به سپاهان خوردیم در دقیقه 120 دروازه‌مان باز شد و حذف شدیم.
آمار می‌گوید تیم‌تان در خانه بهتر و بیشتر امتیاز می‌گیرد.
موضوعی که آوراژ ما را در بازی‌های بیرون از خانه سخت کرد همان دو باخت ابتدای فصل بود. به هر حال بازی‌های بیرون از خانه شرایط خاص خودش را دارد. ما با پرسپولیس که آمار بازی‌های خانگی‌اش بی‌نظیر است یا آلومینیوم هم در خانه مساوی کردیم.
شاید ارتفاع شهر سرچشمه از سطح دریا کار را برای حریفان‌تان سخت‌تر می‌کند؟
این مسأله خودمان را هم اذیت می‌کند.
خیلی به پنالتی‌های گرفته شده انتقاد شد در حالی که پنج پنالتی هم برای حریفان‌تان گرفتند.
خیلی خوشحالم که این آمار وجود دارد. من قبلاً گفتم الان هم تکرار می‌کنم کدام پنالتی ما پنالتی نبود؟ تمام پنالتی‌ها توسط کارشناسان داوری تأیید شده و هیچ‌کدام ابهام نداشته. همین هجمه‌ها روی داوران ذهنیت ایجاد می‌کند و اتفاقات بازی با نساجی رخ می‌دهد. درست است اشتباه جزئی از داوری است اما یک پنالتی عجیب برای آنها گرفتند و ما بازی را باختیم. من می‌گویم اول خطاها را ببینند و بعد نظر بدهند.
 تا اینجای لیگ به هدف‌گذاری رسیده‌اید؟
مجموعه ما به‌دلیل حضور دکتر سعدمحمدی که به ورزش و فوتبال واقف هستند، روزهای موفقی را سپری می‌کند. سال اول هدف‌مان این بود که در لیگ بمانیم. این فصل هم تا اینجای کار نتایج خوب بوده است.
بازیکن اخراجی هم نداشتید؟
از این بابت خدا را شاکرم. ما خیلی بچه‌ها را کنترل می‌کنیم آنها هم می‌دانند که اگر کارت زرد غیر فنی بگیرند جریمه خواهند شد.
محمد انصاری را هم در همان ابتدای فصل به‌دلیل مصدومیت از دست دادید؟
به خاطر محمد خیلی ناراحت شدم چون در چهار بازی پایانی فصل قبل خیلی به ما کمک کرد و یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان ما برای فصل جاری می‌توانست باشد که متأسفانه در بازی با سپاهان با شهریار مغانلو برخورد کرد و مصدوم شد.
سؤال آخر این که از 24 بازیکن برای 15 بازی استفاده کردید، زیاد نیست؟
می‌تواند زیاد باشد اما من علاقه‌مند به استفاده از جوان‌ها هستم. 
با این که به شاکله تیم دست نمی‌زنم اما در اکثر پست‌ها سعی دارم از همه استفاده کنم تا در نتایج تیم سهم داشته باشند.
 ما به بازیکنانی مثل زارع، اکبرپور، صادقی، کریم‌زاده و نصیری و حتی ربیع‌زاده که مصدوم شد بازی می‌دهیم که آینده این فوتبال هستند و به نظرم یکی از تیم‌های نسبتاً جوان هستیم.

Page Generated in 0.0059 sec