printlogo


کد خبر: 241754تاریخ: 1400/11/10 00:00
نقدی بر آخرین صحبت‌های رئیس فدراسیون
به ابهامات پاسخ دهید

یادداشت
جواد حسینی  
 
تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک بازی ایده‌آل و تماشاگرپسند عراق را در خانه شکست داد تا صعودش به رقابت‌های جام جهانی قطر مسجل شود.
همانطور که انتظار موفقیت بزرگ تیم ملی و صعود شاگردان دراگان اسکوچیچ شور و نشاط اجتماعی فراوانی در سطح جامعه به دنبال داشت به گونه‌ای که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال با اشاره به این اتفاق به شادمانی پرداختند و برای ستاره‌های تیم ملی در رویداد جهانی قطر آرزوی موفقیت کردند.
 اما در کمال ناباوری رئیس فدراسیون فوتبال به بهانه صعود تیم ملی فوتبال کشورمان صبح جمعه به تلویزیون رفت تا به بهانه این موفقیت شیپور جنگ با منتقدانش را به صدا در بیاورد! فارغ از اینکه وی و همکارانش در فدراسیون فوتبال، نقش ویژه‌ای در این موفقیت بزرگ نداشتند؛ اما چرا؟
 شهاب عزیزی خادم، در این برنامه تلویزیونی که خبری از سؤالات چالشی در آن نبود و مجری برنامه بیشتر تعریف و تمجید از رئیس فدراسیون فوتبال را در دستور کار خود قرار داده بود، تلاش کرد این رویداد بزرگ را به نام خود مصادره کند تا به این ترتیب از زیر فشار منتقدان خارج شود، اما انگار آقای رئیس دچار فراموشی شده چراکه بازیکنانی که پنج‌شنبه  مقابل عراق صعود ایران به جام جهانی را قطعی کردند، چند ماه پیش حتی لباس مناسب برای پوشیدن در اختیار نداشتند، به همین دلیل پس از بازی برابر لبنان در صفحات شخصی خود پست مشترک منتشر کردند تا شاید مدیران فدراسیون قدری به فکر انجام تکالیف و وظایف اولیه خود بیفتند! پرسش بعدی درخصوص امکانات، اردو و بازی‌های تدارکاتی برای این تیم است؟ این تیم چند مسابقه تدارکاتی مناسب داشت؟ چند مسابقه تدارکاتی‌اش لغو شد؟ در روزهای فیفا چرا تیم ایران اردو و بازی نداشت؟
همچنین بد نیست عزیزی خادم درباره ناکامی در تأمین منابع مالی برای پرداخت پاداش‌های تیم ملی نیز شفاف‌سازی کند، تا مردم متوجه شوند با وجود دریافت کمک‌های مالی مشخص در دولت گذشته و دولت سیزدهم، مدیریت فعلی فدراسیون برای پرداخت پاداش ملی‌پوشان چه اقدامی ویژه‌ای انجام داد؟ 
 گویی عزیزی خادم و مشاورانش در طبقه چهارم فدراسیون فوتبال ماجرای کاسه گردانی چهره‌های نزدیک به آقای رئیس برای دریافت کمک به مدیریت فوتبال را از یاد برده‌اند، در شرایطی که آقای عزیزی خادم پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال درباره تزریق هزار میلیارد و طرح ویژه برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده نزد فیفا  سخن می‌گفت، اما هرگز این اتفاقات رخ نداد بلکه هر بار که فرصتی پیش می‌آمد حامیان عزیزی خادم در اظهارات خود از ضرورت کمک دولت به فوتبال سخن ‌گفتند؛ نمونه بارز آن هنرنمایی داریوش مصطفوی در شبکه سه سیما و درخواست کمک پانصد میلیون یورویی از دولت به عزیزی خادم برای موفقیت در جام جهانی است.
حالا که رئیس فدراسیون فوتبال به این باور رسیده که نباید سکوت کند، بهتر است درباره حضور غیرقانونی نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال هم توضیحاتی ارائه کند، همچنین درباره غیر قانونی بودن حضور فعلی رؤسای ارکان قضایی فوتبال توضیح دهد که چگونه و بر اساس کدام بند اساسنامه این افراد در این مسئولیت‌ها فعالیت می‌کنند؟ آیا استقلال ارکان قضایی رعایت شده است؟

Page Generated in 0.0060 sec