printlogo


کد خبر: 241747تاریخ: 1400/11/10 00:00
پیروی از قانون یا جلوگیری از حاشیه‌ها؟
معرفی کرونایی‌ها ممنوع!

از زمان اعلام تست مثبت کرونای سردار آزمون و احسان حاجی‌صفی، بازی ایران – عراق را با سیلی از نگرانی‌ها همراه کرده بود. بعدتر که تست کرونای مهدی قایدی هم مثبت اعلام شد، حواشی و زمزمه‌های مختلف هم به نگرانی‌ها اضافه شد و عده‌ای معتقد بودند شاید خروج قایدی از اردو به خاطر کرونا نبوده و در اعتراض به حضور نداشتن در لیست بازیکنان منتخب اسکوچیچ انجام شده است. همان تردیدی که بعد از اعلام نام علیرضا بیرانوند به عنوان یکی دیگر از کرونایی‌های تیم ملی ایران، مطرح شد.
فدراسیون فوتبال که درباره ابتلای سایر بازیکنان روی سایت رسمی‌اش اطلاع‌رسانی کرده بود، حالا حرفی از ابتلای بیرانوند به کرونا نزده است. همزمان با این موضوع، گفته می‌شود که اعلام نام کرونایی‌ها از همان ابتدا هم قانونی نبوده است.
گفته می‌شود که اعلام نشدن کرونایی شدن بیرانوند از سوی فدراسیون فوتبال به‌خاطر آن است که بر اساس قوانین، اعلام نام کرونایی‌ها نباید صورت بگیرد. در قوانین کنفدراسیون فوتبال در بحث کووید 19 صراحتاً آمده که این مسأله شخصی است و اسامی مبتلایان به ویروس کرونا باید محرمانه بماند.
در این شرایط اما فدراسیون فوتبال دچار اشتباه شد و نام افراد مبتلا به کرونا را رسماً اعلام کرد. اگرچه این موضوع از دید رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند اما فدراسیون حق انتشار این موضوع را نداشت.
بر این اساس قرار شده که دیگر فدراسیون به‌طور رسمی موضوع ابتلا به کرونا و اسامی افراد را منتشر نکند تا در صورتی ‌که رسانه‌ها خودشان موضوع را متوجه نشدند، اسامی محرمانه بماند. هر چند که بعید است رسانه‌ها زودتر از فدراسیون از اسامی مطلع نشوند.
 

Page Generated in 0.0055 sec