printlogo


کد خبر: 241739تاریخ: 1400/11/10 00:00
سوژه

مهاجرانی: زنگ خطر برای ما زده شده است
حشمت مهاجرانی پیش از بازی تیم ملی ایران مقابل عراق گفته بود که این تیم ملی به تیم ملی در زمان سرمربیگری خودش شباهت دارد. حالا هم در ادامه اظهارنظر قبلی، می‌گوید: «در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ قبل از بازی با کویت هم صعودمان را قطعی کرده بودیم و آن بازی برای ما تشریفاتی بود. اکنون هم این شکل صعود از نظر روحی و روانی برای ما بسیار تأثیرگذار است.» او البته درباره آینده تیم هشدار می‌دهد: «اعتقاد دارم زنگ خطر از همین امروز برای ما زده شده و باید برنامه‌ریزی کنیم و دل‌مان را به این موفقیت خوش نکنیم. پس باید برای برنامه‌های آینده‌مان برویم و کار کنیم و هدف‌مان را مشخص کنیم. مهم است بدانیم برای صعود به دور دوم چگونه  برنامه‌ریزی کنیم؟ باید ببینیم چه چیزهایی را نیاز داریم و همه اینها به سرمربی بستگی دارد. اینکه سرمربی تیم ملی چه چیزهایی را از ما می‌خواهد و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت‌اش چیست.»
 
 
بزیک: اسکوچیچ برای جام جهانی حفظ شود
حالا که تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود کرده است، ادموند بزیک، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران، درباره تصمیم‌هایی که باید برای آینده بگیریم، می‌گوید: «اول باید ببینیم چه چیزی از فوتبال‌مان می‌خواهیم، تکلیف‌مان هنوز مشخص نیست. آیا دنبال نتیجه هستیم یا به‌دنبال ارائه یک بازی خوب؟ حق اسکوچیچ است که در تیم ملی بماند و هدایت فوتبال ما را در جام جهانی بر عهده بگیرد. هشت ماه تا جام جهانی فاصله داریم و این فرصت بسیار مناسبی است که مسئولان فوتبال کشور شرایطی را فراهم کنند تا بتوانیم یک تیم ملی پرقدرت را راهی قطر کنیم.»
او تأکید می‌کند: «اسکوچیچ را باید حفظ کنیم. در چند دوره‌ای که به جام جهانی رفتیم مگر اتفاق خاصی برای‌مان افتاد؟ از همان ابتدا که راهی جام جهانی شدیم در مرحله اول از صعود بازماندیم، بنابراین اعتقاد دارم اسکوچیچ را حفظ کنیم و با او به جام جهانی برویم.»
 
ایران - امارات؛ رقبایی با سرمربیان مشترک
ایران و امارات سه‌شنبه در حالی به مصاف هم می‌روند که بواسطه همسایگی دو کشور، زندگی تعداد زیادی از ایرانیان در دبی و علاقه تیم‌های اماراتی به تکنیک بازیکنان ایرانی، از نظر فوتبالی مشترکات زیادی با همدیگر دارند. بارها در تورنمنت‌ها و پیکارهای رسمی مختلف با اماراتی‌ها بازی کرده‌ایم و حتی سرمربیانی در دنیای فوتبال حضور دارند که سابقه هدایت هر دو تیم ایران و امارات را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.
حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی 1978 آرژانتین، یکی از معماران فوتبال امارات محسوب می‌شود و در جام ملت‌های آسیا 1984 سنگاپور هدایت این تیم را برعهده داشت. اتفاقاً امارات در آن مسابقات مقابل ایران هم قرار گرفت و در نهایت با نتیجه سه بر صفر بازی را واگذار کرد. حشمت خان سال‌ها بعد تحت عنوان سرمربی تیم ملی جوانان امارات نیز به مصاف تیم ایران رفت.
تومیسلاو ایویچ سرمربی فقید تیم ملی ایران که در آستانه جام جهانی 1998 فرانسه از سمت خود برکنار شد، قبل از اینکه هدایت تیم ما را بر عهده بگیرد، سرمربی اماراتی‌ها بود و با آنها عنوان نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد. به این دو نفر باید کارلوس کی‌روش را هم اضافه کرد که مقطع کوتاهی در اواخر دهه 70 شمسی هدایت امارات را برعهده گرفت ولی خیلی زود ترجیح داد به کارش در این کشور خاتمه بدهد. این سه مربی در واقع سرمربیان مشترک میان تیم‌های ملی ایران و امارات محسوب می‌شود.
 
 
هشدار به ملی‌پوشان در اردو:
فکر نکنید همه چیز  با  دز سوم تمام می‌شود
تیم ملی در حالی توانست مقتدرانه جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد که پیک جدید بیماری کرونا در ایران آغاز شده و حتی تعدادی از ملی‌پوشان کشورمان را نیز درگیر خود کرده است. احسان حاجی‌صفی و احمد نوراللهی جزو اولین نفراتی بودند که تست آنها مثبت شد و پس از آن هم نوبت به سردار آزمون و مهدی قائدی رسید. علیرضا بیرانوند نیز بلافاصله پس از بازی با عراق به خاطر کرونا راهی قرنطینه شد و حالا امیدواریم تا روز بازی با امارات بر تعداد مبتلایان ما افزوده نشود. صبح دیروز مسئولان و عوامل اجرایی تیم در داخل اردو به ملی‌پوشان هشدار دادند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تا سر حد امکان با افراد خارج از اردو برخوردی نداشته باشند چون امیکرون اصلاً با کسی شوخی ندارد. به ملی‌پوشان همچنین گفته شده که تزریق دز سوم واکسن فوق‌العاده مؤثر است ولی نباید این تصور برایشان ایجاد شود که هرکس دز سوم را زد، به طور کامل از ابتلا به بیماری مصون خواهد شد. بنابراین باید همچنان نهایت مراقبت را انجام داد.
 
 
برنامه سازمان لیگ برای لیگ بیست و دوم
تقارن نیم‌فصل لیگ بعد با جام جهانی
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات درباره برنامه سازمان لیگ فوتبال برای فصل 1402-1401 و همزمانی آن با جام جهانی 2022 می‌گوید: «لیگ برتر در دو سال گذشته مجموعاً 5/2 ماه تأخیر داشته که برای جبران آن ناچار بودیم برنامه‌ها را از شکل زیبای خود خارج کنیم. گاهی همه بازی‌ها در یک روز برگزار شد یا همه دیدارها در ساعتی بود که شرایط خوبی نداشت. اگر با همکاری باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال پیش برویم، لیگ برتر را خرداد تمام می‌کنیم و فرصتی برای استراحت همه تیم‌ها داریم.»
او راجع به حالت ایده‌آل زمان برگزاری لیگ بیست‌ودوم توضیح می‌دهد: «در این شرایط می‌توانیم فصل آینده را به گونه‌ای آغاز کنیم که تعطیلات نیم‌فصل تقریباً با جام جهانی 2022 همزمان شود و این ایده‌آل‌ترین حالت است. متأسفانه موج کرونا افزایش یافته و شرایط جوّی بدی داریم که به جدول لیگ تنش وارد می‌کند.»
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت که در صورت اجرای تمامی برنامه‌ها، نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم پیش از جام جهانی قطر به پایان می‌رسد.
 
 
در موضوع حذف سرخابی‌ها از ماست که بر ماست
مهدی: جان مردم مهم‌تر از حضور در ورزشگاه است
هر چند ورود تماشاگران برای بازی ایران – امارات به ورزشگاه ممنوع شد اما همین که تماشاگران توانستند برای بازی با عراق به ورزشگاه بروند، زمینه برای بیان این خواسته فراهم شد که چه زمانی تماشاگران برای بازی‌های لیگ به ورزشگاه راه پیدا می‌کنند؟ سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان ورود هواداران به دیدارهای لیگ برتر تأکید کرد: «جانِ هموطنان ما و نیز بازیکنان و مربیان برای ما ارجحیت دارد و وظیفه داریم تا دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.»
مهدی درباره کمکی که ناظران می‌توانند به جریمه نشدن باشگاه‌ها کنند، گفت‌: «این به روند توسعه ما بستگی دارد و باید خودمان را با استانداردهای آسیایی همسو کنیم. جرایم کشورها به دلیل عدم رعایت درست استانداردهای آسیایی است.»
او در مورد زمزمه‌هایی مبنی بر تأثیر پررنگ افراد داخلی در حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا تأکید کرد: «این باور باید پذیرفته شود که ضامن عملکرد خودمان هستیم و نتایج براساس عملکرد ماست. AFC نهاد نظارتی بالادستی است و با استانداردهای بین‌المللی که برای آسیا طراحی کرده، عملکردمان به استانداردها برمی‌گردد.»
 

 


Page Generated in 0.0044 sec