printlogo


کد خبر: 241738تاریخ: 1400/11/10 00:00
سوژه

تمرین با چند غایب کلید خورد
خداحافظی استقلالی‌ها با کرونا
تنها یک دلیل موجه می‌توانست بازی استقلال و پیکان را در مرحله یک هشتم نهایی لغو کند و این دلیل مربوط می‌شد به ویروس منحوس کرونا که اکثر بازیکنان استقلال به این بیماری مبتلا شده بودند و نمی‌توانستند مقابل پیکان بازی کنند. در نهایت سازمان لیگ هم با مشورت با مسئولان ایفمارک بازی را لغو کرد. چند روز بعد از این بازی هم استقلال در لیگ برتر با هوادار بازی داشت که این بازی نیز به دلیل ملی‌پوشان استقلال و همچنین بازیکنانی که همچنان تست‌شان منفی نشده بود، لغو شد تا استقلال در عرض چند روز دو بازی معوقه داشته باشد. روز پنجشنبه اما سازمان لیگ تاریخ دو بازی معوقه استقلال را اعلام کرد و بر اساس آن تیم استقلال باید در روز پانزدهم بهمن‌ماه با تیم هوادار بازی کند و در روز نوزدهم هم باید به مصاف پیکان برود. استقلال اما برای آمادگی در این بازی‌ها از دیروز تمرینات خود را استارت زد. تمرین دیروز استقلال بعد از استراحت چند روزه بازیکنان و کادر فنی این تیم، از ساعت 13 در زمین مجموعه ورزشی آرارات برگزار شد. در این تمرین جعفر سلمانی و مهدی مهدی‌پور با اجازه از کادر فنی حضور نداشتند. این نفرات از امروز در تمرینات آبی‌پوشان شرکت خواهند کرد. رودی ژستد و یامگا به دلیل سفر به کشورهای خود در تمرین حضور نداشتند. ژستد امروز به تهران بر‌می‌گردد. یامگا هم با توجه به محرومیت از بازی با هوادار کمی با تأخیر وارد تهران خواهد شد. همچنین گابریل پین هم در تمرین آبی‌پوشان حضور نداشت. وی هم بزودی به جمع آبی‌پوشان اضافه خواهد شد. با توجه به اینکه بازیکنان استقلال طی روزهای گذشته تست کرونا را پشت سر گذاشتند، روز شنبه نیازی به تست نداشته و بدون مشکل در برنامه‌های گروهی شرکت کردند. تیم استقلال روز پانزدهم بهمن‌ماه به مصاف هوادار می‌رود.
 
 
استرس به شب عید کشید
اسفند؛ موعد ارسال رأی پرونده استراماچونی
طبق برنامه قبلی قرار بود رأی مربوط به شکایت آندره‌آ استراماچونی از استقلال فردا از سوی فیفا اعلام شود اما باشگاه استقلال خبر از صدور رأی در زمان تازه‌ای داده است. طبق گفته حامد افضلی، معاون بین‌الملل باشگاه استقلال قرار است دادگاه عالی ورزش (CAS) در تاریخ ششم اسفند‌ماه رأی نهایی را درباره این پرونده اعلام کند. ظاهراً پیچیدگی‌هایی که این دعوی داشته، فیفا را بر آن داشته تا زمان بیشتری برای صدور رأی نهایی وقت بگذارد که این موضوع می‌تواند به سود باشگاه استقلال باشد و در پرداخت بدهی به مربی ایتالیایی تأخیر ایجاد کند. باشگاه استقلال به‌طور قطع در این پرونده محکوم خواهد شد چون در قراردادی که استراماچونی با استقلال منعقد کرد ذکر شده بود که به هر دلیل باشگاه استقلال با این مربی قطع همکاری کند، باشگاه موظف است تمام حقوقش را تا پایان دوران قرارداد پراخت کند که استراماچونی در دوران حضورش در استقلال فقط دستمزد فصل اول حضور خود در این باشگاه را دریافت کرده بود که به این ترتیب باشگاه استقلال باید بابت فصل دوم نیز با این مربی تسویه حساب کند. فصلی که البته استراماچونی کاملاً در خانه استراحت می‌کرد و مربی هیچ تیمی نبود اما به دلیل قرارداد یکطرفه‌ای که منعقد شده باشگاه استقلال ناچار به پرداخت تمام تعهدات است.
 
 
قول یامگا به باشگاه استقلال
از دوشنبه تمرین می‌کنم
وجود کوین یامگا در نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم برای استقلال یک موهبت بزرگ بود و این بازیکن موفق شد 7 بار برای استقلال گل بزند. یامگا علاوه بر گلزنی در ارسال پاس گل نیز بسیار موفق بود و توانست یکی از اثرگذار‌ترین بازیکنان استقلال در نیم فصل لیگ بیست و یکم باشد. بدون شک حضور این بازیکن در بازی جمعه مقابل هوادار برای استقلال بسیار مهم است اما این فرانسوی باید بسرعت خودش را به تمرینات استقلال برساند و دوباره به هماهنگی لازم برسد. طبق وعده‌ای که یامگا داده او قرار است دوشنبه در تمرین استقلال حاضر شود. با توجه به سفر او احتمالاً یک جلسه را به تمرینات نرم خواهد گذراند اما از سه‌شنبه تمرینات سفت و سخت این بازیکن شروع خواهد شد. البته این برنامه‌ریزی منوط به حضور بموقع او در ایران است وگرنه چنانچه یامگا دیرتر از زمان اعلام شده به تمرینات استقلال بازگردد، فرایند آماده‌سازی او دیرتر انجام خواهد شد. فرهاد مجیدی اما امیدوار است این بازیکن در زمان مقرر در تمرینات استقلال حاضر باشد تا این بازیکن با آمادگی کامل در بازی با هوادار شرکت کند.
 
 
تردید کریم‌زاده برای ماندن
این روزها حرف‌های ضد و نقیضی در خصوص متین کریم‌زاده و انتقالش به تیم‌های دیگر به گوش می‌رسد، اما ماجرای انتقال این بازیکن توسط باشگاه استقلال تأیید نمی‌شود و حتی گفته شد که فرهاد مجیدی درخواست کرده متین در استقلال بماند، اما از طرفی نیم فصل اول بازی چندانی به این بازیکن نرسید و از این بابت ناراحت است و بدش نمی‌آید جایی برود که فرصت بازی پیدا کند. این روزها تیم نساجی به دنبال جذب کریم‌زاده است و بارها این خواسته خود را مطرح کرده اما همچنان ماجرای انتقال این بازیکن مسکوت مانده است. دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه پر طرفدار هستند شرایط بازی در آنها برای بازیکنان جوان سخت است مگر اینکه مثل حسین‌زاده بتوانند خودشان را در مدت کم ثابت کنند. کریم‌زاده می‌داند که در تیم استقلال شرایط بازی کردن برای او نسبت به تیم‌های شهرستانی کم است و همین نکته می‌تواند او را راغب به رفتن کند اما وقتی سرمربی اجازه این جدایی را ندهد بازیکن نمی‌تواند از تیم جدا شود. استقلال در نیم فصل اول قهرمان مسابقات لیگ شد و فرهاد می‌خواهد صدرنشینی استقلال برای نیم فصل دوم حفظ شده و در نهایت به قهرمانی برسد.
 

 


Page Generated in 0.0059 sec