printlogo


کد خبر: 241728تاریخ: 1400/11/10 00:00
ناامیدی محض در رختکن پرسپولیس
پول نه، ا حتـــــرام می‌خوا هیم

گزارش
محمدقراگزلو      
 
با وجود گذشت سه روز از استعفای یحیی گل‌محمدی و 24 ساعت بعد از اولتیماتومی که او به مدیریت باشگاه داد شرایط پرسپولیس برای بازگشت به شرایط طبیعی و برقراری آرامش در تیم اصلاً مساعد نیست. این در حالی است که فقط 8 روز دیگر تا بازی سوپرجام با فولاد باقی مانده؛ مسابقه‌ای که پای یک جام در میان است و بازیکنان و مربیان پرسپولیس اصلاً دوست ندارند بعداً جای خالی این جام را در رزومه‌شان ببینند.
 
نوبت ما رسید اعتصاب کردید؟
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سعی کرده طی دو روز گذشته با مربیان پرسپولیس صحبت کند و آنها را نسبت به حل مشکلات امیدوار نگه دارد اما تاکنون موفق نشده و اخبار خوشی از اردوی پرسپولیس به گوش نمی‌رسد. درویش به مربیان پرسپولیس و مشخصاً یحیی گفته چرا وقتی نوبت به ما رسید اعتصاب کردید و استعفا دادید. یحیی هم گفته مقصر این مشکلات شخص درویش نیست و اتفاقاً بعد از صحبت‌های دو سه روز اخیر روی این موضع تأکید دارد که درویش انسان خوبی است اما وقتی کار جلو نمی‌رود چه کار می‌شود کرد؟ 
یحیی در جواب درویش گفته مشکلات زیاد تیم پرسپولیس از قبل روی هم تلنبار شده و شاید او بدشانس بوده که در این مقطع در باشگاه مسئولیت گرفته است.
 
 قول پرداخت 7 درصد تا امروز
یکی از شروط یحیی گل محمدی برای بازگشت به تمرینات و ادامه کار در پرسپولیس این بود که 50 درصد مطالبات بازیکنان و مربیان پرداخت شود اما تاکنون این پرداختی به 28 درصد رسیده است. در عین حال دیروز درویش به اعضای تیم خبر داده تا امروز (یکشنبه) 7 درصد دیگر از رقم قراردادها را هم پرداخت می‌کند اما این خبر اصلاً بازیکنان و مربیان را خوشحال نکرده و آنها می‌گویند دریافتی‌ها باید به 50 درصد برسد ضمن اینکه پاداش‌هایشان هم باید پرداخت شود. یحیی روز جمعه به طعنه گفت تیمش از نظر دریافتی قراردادها از ته جدول دوم است که شاید با 8 درصدی که پنجشنبه گذشته پرداخت شد یکی دو رده در این جدول بالا بیاید.
پرسپولیسی‌ها می‌گویند در حالی تا کنون اینقدر پول گرفته‌اند که بازیکنان نفت مسجدسلیمان با آن همه مشکل در همان ابتدای فصل 30 درصد رقم قراردادهایشان را دریافت کرده بودند یا تیمی مثل نساجی دریافتی بالایی داشته است.
 
چرا بازیکن جدید نمی‌گیرید؟
یکی از مواردی که یحیی نسبت به آن بحث دارد جذب دو سه بازیکن جدید در نقل و انتقالات زمستانی است. حضور علیرضا کوشکی در فولاد باعث شد تا خشم مربیان پرسپولیس از مدیریت باشگاه بیشتر شود. آنها می‌گویند اگر باشگاه پرسپولیس هم نماینده فعالی در نقل و انتقالات داشته باشد و با باشگاه‌ها بر سر انتقال بازیکنان مد نظر کادر فنی مذاکره کند شاید کارها بهتر و راحت‌تر جلو برود.
گفته می‌شود فولاد با پرداخت 6 میلیارد تومان رضایتنامه کوشکی را از پیکان گرفته اما پرسپولیسی‌ها می‌گویند اگر نماینده فعال و پای کار داشتند شاید می‌شد با رقمی پایین‌تر به اهداف نقل و انتقالاتی‌شان برسند هر چند در پرسپولیس اصلاً پولی وجود ندارد تا برای جذب بازیکن جدید هزینه شود.
 
بحث ما مالی نیست
مهم‌ترین موضوعی که بازیکنان و مربیان پرسپولیس روی آن تأکید می‌کنند اینکه اصلاً بحث ما بحث مالی نیست بلکه احترام می‌خواهند. اعضای تیم می‌گویند مدیریت جدید باشگاه مشکلات تیم را آنقدر که باید جدی نگرفته و تصور می‌کنند این کادر فنی حجب و حیا دارد و بالاخره با وعده و عید سر کار برمی‌گردند و کارشان را انجام می‌دهند. پرسپولیسی‌ها این نوع نگاه و البته بی‌تفاوتی نسبت به مسائلی که یحیی به‌عنوان مشکلات اصلی از آنها یاد کرده را بی‌احترامی به تیم و خودشان تلقی کرده و اصلاً نسبت به حل مشکلات امیدوار نیستند که این می‌تواند بحران را در پرسپولیس طولانی‌تر و نگران‌کننده‌ترکند.
 

Page Generated in 0.0048 sec