printlogo


کد خبر: 241706تاریخ: 1400/11/10 00:00
قدرتنمایی ستاره میزبان در فینال استرالیا
اش بارتی، ملکه تنیس جهان

پرونده رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در بخش انفرادی بانوان با قهرمانی اش بارتی بسته شد. تنیسور کشور میزبان در فینال که در استادیوم اصلی مسابقات، راد لاور برگزار شد، به مصاف دانیله کالینز از امریکا رفت و کار حریف خود را در همان 2 ست نخست یکسره کرد. او ست اول را با نتیجه 6 بر 3 برد و دومین ست را با اختلافی نزدیک‌تر و پس از کشیدن بازی به گیم سیزدهم با نتیجه 7 بر 6 فتح کرد. بارتی که در رده‌بندی برترین تنیسورهای زن جهان رتبه اول را در اختیار دارد، از هر نظر نسبت به حریف امریکایی‌اش بهتر بود. او 10 سرویس بدون بازگشت موفق داشت در حالی که حریفش تنها یک بار این کار را انجام داد. در بریک پوینت‌ها و کسب امتیاز از سرویس‌های اول نیز بارتی عملکرد بهتری داشت.
بارتی 25 ساله با کسب سیصدوپنجمین پیروزی خود در چهارصدوهفتمین بازی حرفه‌اش، موفق به کسب پانزدهمین جام دوران بازیگری‌اش خود شد. این اما اولین قهرمانی بارتی در گرنداسلم خانگی است. البته او پیش از این هم 2 بار دیگر فاتح گرنداسلم‌ها شده بود که شامل یک قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه در سال 2019 و یک قهرمانی در ویمبلدون در سال 2021 می‌شود. به این ترتیب بارتی با کسب سومین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها از بابت ماندن در صدر رنکینگ جهانی تنیس اطمینان حاصل کرد. او از نهم سپتامبر سال 2019 در صدر رده‌بندی برترین تنیسورهای زن جهان قرار داشته است.
بارتی پیش از این هرگز به فینال رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا هم راه پیدا نکرده بود و بهترین نتیجه‌اش در این رقابت‌ها، حضور در مرحله نیمه‌نهایی سال 2020 بود. او سال گذشته در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها حذف شد. بارتی حالا اولین زن استرالیایی از سال 1978 است که موفق به نگه داشتن جام قهرمانی اولین گرنداسلم فصل در خانه می‌شود.
او که به انتظار 44 ساله استرالیایی‌ها برای حفظ جام در خانه پایان داد، پس از پیروزی‌اش گفت:«این یکی از بهترین و محبوب‌ترین تجربیات من بود. هر چه از خوبی شما تماشاگران بگویم کم است. شما استثنایی هستید. شما در عین حال که به من آرامش خاطر می‌دادید، مرا مجبور کردید که بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. این یک رؤیا بود که محقق شد. من به استرالیایی بودنم افتخار می‌کنم. به دانیله کالینز تبریک می‌گویم و اینکه مطمئن باشید در آینده برای جام‌های بیشتری خواهید جنگید.»
 

Page Generated in 0.0051 sec