printlogo


کد خبر: 241705تاریخ: 1400/11/10 00:00
مبارزه نادال و مدودف برای کسب اولین گرند اسلم سال
یک فینال تاریخی

رافائل نادال یک پیروزی با تبدیل شدن به پرافتخارترین مرد دنیای تنیس فاصله دارد. این اسپانیایی 35 ساله با پیروزی برابر متئو برتینی برای ششمین بار به فینال نخستین گرنداسلم فصل رسید و با عبور از دانیل مدودف، قهرمان اوپن امریکا، می‌تواند با 21 قهرمانی در گرنداسلم‌ها تاریخ‌ساز شود. آن طرف هم حریف روس به‌دنبال یک رکورد برای خودش است. او که با بردن پنج گیم آخر بازی جذابش در نیمه‌نهایی برابر استفانوس سیتسیپاس به فینال رسیده، می‌خواهد نخستین مردی شود که بلافاصله بعد از بردن نخستین گرنداسلم خود به دومین جام در این رقابت‌های معتبر دنیای تنیس می‌رسد.
مدودف که بخت دوم قهرمانی مسابقات بود و بعد از ماجرای بازی نکردن نواک جوکوویچ دارای بیشترین شانس قهرمانی محسوب می‌شد، به سختی تا فینال آمد. او که سال گذشته در فینال مغلوب جوکوویچ شده بود، در دور دوم با جوِ خصمانه هواداران نیک کریوس تنیس‌باز استرالیایی مواجه شد، در یک‌چهارم‌نهایی در مسابقه‌ای نزدیک به پنج ساعت فلیکس اوگر آلیسیم را شکست داد. او در نیمه‌نهایی با داور مسابقه درگیر شد و نسبت به کمک فکری پدر حریف یونانی‌اش از میان جمعیت اعتراض داشت. مدودف که دو هفته دیگر 26 ساله می‌شود، در نهایت توانست با کنترل خشمش و البته اخطار گرفتن سیتسیپاس به خاطر کمک پدرش به پیروزی برسد.
نادال هم برای حضور در فینال امروز که بیست و نهمین فینالش در گرنداسلم‌ها است، ناباورانه پیش رفت. او وقتی آخرین امتیاز بازی نیمه‌نهایی را گرفت، دستانش را به سوی آسمان پرواز داد و فریاد خوشحالی می‌کشید چون در حالی به استرالیا آمد که نمی‌دانست کارش به کجا می‌انجامد؛ ماه‌ها درگیر مصدومیت پایش بود و به کرونا مبتلا شد. بعد از آنکه در نیمه‌نهایی اوپن فرانسه به جوکوویچ باخت، در ویمبلدون شرکت نکرد و بعد از مرداد در هیچ مسابقه‌ای حاضر نشد. خودش می‌گفت:«هر روز برای پایم دردسری ایجاد می‌شود. تردیدها آزارم می‌دهد، شاید برای بقیه دوران حرفه‌ای این مشکل را داشته باشم، شاید نتوانم هیچ وقت آن را حل کنم.» او ماه گذشته حتی نمی‌دانست به اوپن استرالیا می‌رسد یا نه اما در آغاز سال 2022 یک تورنمنت دستگرمی را در ملبورن برد و حالا با پیروزی در شش مسابقه به این فینال تاریخی رسیده است.
 

Page Generated in 0.0046 sec