printlogo


کد خبر: 241691تاریخ: 1400/11/10 00:00
المپیک زمستانی

شعار عجیب برای کاروان اعزامی به المپیک زمستانی
المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود و کاروان ایران با شعار قابل تأمل «مقتدر چون کوهستان، سپید چون برف، پرافتخار چون ایران» در این بازی‌ها حاضر می‌شود. نماد کاروان هم «گوزن» اعلام شده است. فدراسیون اسکی در حالی این شعار را انتخاب کرده که به نظر می‌رسد می‌شد خلاقیت بیشتری در انتخاب شعار به خرج داد و حداقل شعار کوتاه‌تری برای کاروان انتخاب کرد چراکه این شعار خیلی قابلیت استفاده ندارد و حتی در تیتر خبر هم نمی‌توان از آن استفاده کرد. به هر حال کاروان ایران برای المپیک زمستانی چین، سه نماینده دارد. حسین ساوه شمشکی و عاطفه احمدی در آلپاین و سید‌ستار صید در صحرانوردی اسکی‌بازان ایران هستند؛ ضمن اینکه عباس نظریان به عنوان سرپرست کاروان، بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون، مصطفی میرهاشمی مربی صحرانوردی و باقر کلهر مربی آلپاین این تیم را همراهی می‌کنند. کاروان ایران سه‌شنبه، ۱۲ بهمن به پکن اعزام می‌شود.
 
 
سجادی و صالحی امیری آخر هفته به پکن می‌روند
وزیر ورزش و جوانان به‌ همراه رئیس کمیته ملی المپیک اواخر هفته جاری راهی پکن می‌شوند. بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی قرار است از روز جمعه هفته جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شود که با وجود تحریم این بازی‌ها از سوی مقامات بسیاری از کشورها، وزیر ورزش ایران و رئیس کمیته ملی المپیک، در این مراسم حاضر می‌شوند. البته امروز (یکشنبه) عباس نظریان، رئیس فدراسیون به‌ همراه بهرام ساوه شمشکی، دبیر فدراسیون راهی پکن می‌شوند تا مراحل انجام ثبت‌نام ورزشکاران را انجام دهند. همچنین سه ورزشکار اعزامی به ‌نام‌های سید‌ستار صید، عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی روز سه‌شنبه به چین سفر می‌کنند. حمید سجادی وزیر ورزش و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک روز پنجشنبه راهی پکن می‌شوند و در مراسم افتتاحیه شرکت می‌کنند. سجادی و صالحی امیری در این سفر با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز دیدار می‌کنند. یکی از محورهای دیدار با باخ و سایر مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک، مشکلاتی است که در حوزه بین‌الملل برای برخی رشته‌ها از جمله جودو به وجود آمده است.
 
 
 تحریم افتتاحیه المپیک زمستانی از سوی تایوان
ورزشکاران تایوان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی غایب هستند. در ادامه تحریم‌هایی که کشورهای مختلف در قبال المپیک زمستانی پکن اعمال کرده‌اند؛ دولت تایوان روز جمعه اعلام کرد که تیم کوچک تایوان در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه شرکت نمی‌کند و علت آن تأخیر در پروازها و قوانین سختگیرانه ضد کووید۱۹ است 
همچنین دولت تایوان با پیوستن به کشورهایی چون آمریکا اعلام کرد که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را به دلیل نگرانی از نقض حقوق بشر در چین «تحریم سیاسی» کرده‌اند و هیچ مقام دولتی در این مسابقات حاضر نمی‌شود. در این میان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که مخالف تحریم بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است. المپیک زمستانی از ۴ تا ۲۰ فوریه در پکن برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0049 sec