printlogo


کد خبر: 241666تاریخ: 1400/11/9 00:00
اولتیماتوم

آخر هفته پرماجرای پرسپولیس
دومین روز تحریم تمرین و تجمع هواداران مقابل باشگاه
در حالی که طی دو روز آخر هفته همه چیز تحت‌الشعاع بازی حساس تیم ملی مقابل عراق و قطعی کردن صعود به جام جهانی بود استعفای یحیی گل‌محمدی در لابه‌لای اخبار تیم ملی گم نشد. استعفایی که شاید ابتدا چندان جدی به نظر نمی‌رسید اما کم کم جدی شد و حساسیت هواداران پرسپولیس را برانگیخت.
چهارشنبه شب و بعد از چند ساعت موضع‌گیری هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس و داغ شدن موضوع استعفای یحیی در فضای مجازی بالاخره رضا درویش که ابتدا با سکوت خود شرایط را وخیم‌تر کرده بود طی مصاحبه‌ای با رسانه رسمی باشگاه اعلام کرد با استعفای یحیی کاملاً مخالف است و تلاش می‌کند تا آرامش را در تیم به وجود بیاورد. درویش در آن مصاحبه کوتاه خبری از پرداختی‌ها نداد تا اعتصاب و تحریم تمرین در روز پنجشنبه هم ادامه داشته باشد.
قبل از ظهر پنجشنبه بازیکنان در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند اما وقتی شنیدند پولی که قرار است بگیرند ناچیز است تمرین را تحریم و تعطیل کردند.
ظهر پنجشنبه بعد از 5 روز سرگردانی و بی‌خبری باشگاه اعلام کرد 8 درصد مبلغ قراردادها را پرداخت می‌کند و 7 درصد دیگر هم در هفته بعد (هفته جاری) پرداخت خواهد شد اما این چیزی نبود که اعضای تیم را خوشحال کند.
در عین حال همان روز اتفاق دیگری هم رخ داد و گروهی از هواداران با در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از گل‌محمدی مقابل باشگاه پرسپولیس تجمع کردند. این عده که تعدادشان به 50 نفر نمی‌رسید علیه درویش و وزیر ورزش شعار دادند و خواستار حل مشکلات مالی و بازگرداندن یحیی گل‌محمدی به تیم شدند.
 
 
پرداخت 8 درصدی نصف تیم را برگرداند!
پرسپولیس تمرین کرد اما بدون یحیی
هر چند 8 درصد قرارداد بازیکنان پرسپولیس در مورد بیشتر آنها به اندازه حقوق یک سال یک کارگر و کارمند می‌شود اما چیزی نیست که بازیکنان را راضی کند. آنها می‌گویند باشگاه موظف است تا نیم فصل 50 درصد به آنها پرداختی داشته باشد ضمن اینکه مثل دیگر تیم‌های بالای جدول یا برخی باشگاه‌های صنعتی برای هر برد پاداش بگیرند که این دومی کاملاً از سوی باشگاه مغفول مانده است.
دیروز و بعد از دو روز اعتصاب و تحریم تمرین، پرسپولیس بالاخره تمرین کرد اما باز هم همه چیز نرمال و عادی نبود. جدا از کریم باقری و مهرداد خانبان که در تیم ملی حضور دارند 5 بازیکن هم در اردوی تیم ملی هستند اما آنچه بیشتر به چشم آمد غیبت یحیی گل‌محمدی بود. یحیی که از ظهر چهارشنبه استعفا داده با وجود مخالفت صریح درویش دیروز سر تمرین نیامد تا حمید مطهری در کنار محمد عسگری، داود فنایی و مظاهر رحیم‌پور تیم را تمرین بدهند.
در عین حال در همان ساعاتی که پرسپولیس با ترکیبی نصف و نیمه مشغول تمرین بود یحیی گل‌محمدی در مصاحبه با برنامه ورزش و مردم ضمن برشمردن مشکلات تیمش و مسائلی که از ماه‌ها قبل وجود داشت اعلام کرد تا دوشنبه به باشگاه مهلت می‌دهد وگرنه روی حرفش برای استعفا ایستاده و عقب نشینی نخواهد کرد.
با این حساب به احتمال زیاد تمرین امروز و فردای پرسپولیس هم مثل دیروز با حضور مطهری و سایر عوامل باقیمانده کادر فنی و بدون ملی پوشان و یحیی برگزار خواهد شد و اعضای تیم منتظر می‌مانند تا ببینند درویش و هیأت مدیره می‌توانند تا دوشنبه خواسته‌های گل‌محمدی را برآورده کنند یا خیر.
 
 
سه خواسته یحیی برای بازگشت:
دریافتی 50 درصدی + پاداش‌ها + بازیکن جدید
یحیی گل‌محمدی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم ضمن برشمردن مشکلات تیمش از ابتدای فصل گفت: «دیروز (پنجشنبه) با درویش یک ساعت صحبت کردم. با پیشکسوتانی مانند کلانی و پنجعلی هم صحبت کردم و به آنها توضیح دادم. حداقل‌هایی که خواستیم منافع شخصی من نیست. دنبال سر و سامان گرفتن تیم هستم. سه خواسته دارم. اول اینکه پرداختی‌ها را به ۵۰ درصد برسانند. دوم اینکه پاداش‌ها پرداخت شود و سوم اینکه چند بازیکن خوب بگیریم. سؤال من این است چرا پول فقط برای ما نیست؟»
او با اشاره به اینکه مشکلی با درویش ندارد درباره کم بودن دریافتی بازیکنان پرسپولیس گفت: «ما تا دیروز (پنجشنبه) از لحاظ پرداختی تیم آخر جدول بودیم. حالا با این ۸ درصد شاید یکی دو پله بالا آمده باشیم! اما شرایط سختی داریم. بحث احترام است، بحث پول نیست. در این مدت به ما وعده و وعید زیادی دادند. با این شرایط بازیکن از نظر روحی و روانی به مشکل می‌خورد. هر کسی وارد این تیم می‌شود باید منابع مالی تأمین کند. درست است حق پخش نمی‌دهند و مشکلات اینچنینی وجود دارد اما کسی که بالای سر این تیم می‌آید باید حداقل‌ها را فراهم کند. فصل که تمام شود نمی‌گویند درویش بود یا هیأت مدیره، می‌گویند گل‌محمدی تو چرا این کار را کردی؟ با پرداخت ۵ درصد و ۶ درصد و ۷ درصد، تیم وارد مسابقات شود دوباره همین آش و همین کاسه خواهد بود و همین مشکلات وجود دارند. باید این مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شوند. من واقعاً از این شرایط خسته شدم و توانی برای ادامه کار ندارم.»
یحیی پیشنهاد سپاهان به او را هم تکذیب کرد: «‌به خدا از هیچ کجا پیشنهاد ندارم. حتی پروازی داشتم تا چند روز بروم و استراحت کنم اما آن را کنسل کردم تا در کنار خانواده باشم.»
 
 
ذبرآورده شدن خواسته‌های یحیی غیرممکن است اما...
گل‌محمدی دوشنبه جایی نمی‌رود
یحیی گل‌محمدی در مصاحبه تلویزیونی دیروز خود صراحتاً خواسته‌هایش را بیان کرد و برای مدیریت باشگاه پرسپولیس مهلت گذاشت اما همه می‌دانند مدیرعاملی که طی دو هفته بعد از حضورش به سختی موفق شده 8 درصد رقم قراردادها را پرداخت کند نمی‌تواند طی سه روز هم 22 درصد دیگر از رقم قراردادها را پرداخت کند و به 50 درصد برساند، هم پاداش بردها را پرداخت کند هم چند بازیکن جدید در نقل و انتقالات به چنگ آورد.
با این حساب خود یحیی هم می‌داند که برآورده شدن خواسته‌های او در این سه روز نشدنی است کما اینکه شاید در بهترین حالت درویش بتواند 7 درصد دیگر از رقم قراردادها را پرداخت کند و درصد پرداختی بازیکنان و مربیان را به 35 درصد برساند که از خواسته یحیی فاصله زیادی دارد.
با وجود این و با در نظر گرفتن اینکه پرسپولیس در این چند روز پول اوساگونا را پرداخت کرده، 8 درصد به بازیکنان داده و حقوق کارمندان را پرداخت کرده از نظر مالی شرایط خوبی ندارد ضمن اینکه در زمینه نقل و انتقالات هم بعید است اتفاقی مطابق خواسته گل‌محمدی و کادرفنی روی دهد چرا که پروسه جذب بازیکن در این مقطع از فصل با توجه به مذاکرات بین باشگاه و صدور رضایتنامه، یا فسخ قرارداد بازیکن با باشگاه قبلی‌اش زمانبر است و اصلاً کار راحتی به حساب نمی‌آید.
با این شرایط البته بعید است یحیی جایی برود چرا که خودش پیشنهاد سپاهان را تکذیب کرده و شایعه پیشنهاد الوصل به او هم درست نیست. در عین حال به نظر می‌رسد یحیی حداقل برای اینکه سر حرفش بماند روزهای بیشتری در تمرینات غایب باشد و با بیشتر کردن اهرم فشار روی باشگاه برای احقاق حق بازیکنان و مربیان تلاش بیشتری به خرج دهد.
 
 
اعتراض غیرمستقیم یحیی به دریافتی‌های رقیب سنتی
نیم فصل شده، ما هم 50 درصد می‌خواهیم
در شرایطی که پرسپولیس در بحران مالی عجیبی گرفتار شده و مدیران تازه وارد این باشگاه را با چالشی عجیب مواجه کرده خبر رسیده که دریافتی اعضای تیم استقلال به 50 درصد رسیده یعنی آنها نیمی از مبلغ قرارداد این فصل‌شان را دریافت کرده‌اند. این در شرایطی است که با پرداختی 8 درصدی روز پنجشنبه به بازیکنان و مربیان پرسپولیس عدد دریافتی آنها تازه به 28 درصد رسیده است و در واقع آنها تقریباً نصف استقلالی‌ها پول گرفته‌اند.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پرسپولیسی‌ها به عدم دریافت پاداش 12 بردشان در این فصل هم بشدت اعتراض دارند و می‌گویند در حالی که بازیکنان استقلال، سپاهان، مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان برای هر بردشان پاداش کلانی می‌گیرند آنها 
در این فصل هنوز یک ریال پاداش نگرفته‌اند.
این مسائل دقیقاً همان نکاتی هستند که یحیی دیروز به‌عنوان دو خواسته مهمش مطرح کرد و به باشگاه اولتیماتوم داد تا باقیمانده قرارداد بازیکنان و مربیان پرداخت نشود به تمرین تیمش نخواهد رفت و سر استعفای خودش باقی مانده است.
حالا با مطرح شدن درصد دریافتی استقلالی‌ها که قطعاً پرسپولیسی‌ها و یحیی گل‌محمدی خیلی زودتر از آن خبردار شده‌اند فشار روی مدیران باشگاه پرسپولیس و البته وزارت ورزش که همچنان متولی هر دو باشگاه است بیشتر و بیشتر خواهد شد و هواداران پرسپولیس هم خواستار        

 


Page Generated in 0.0052 sec