printlogo


کد خبر: 241664تاریخ: 1400/11/9 00:00
پنجعلی: باید دید تا روز دوشنبه چه می‌شود
یحیی به خاطر بدقولی‌ها خجالت می‌کشد سر تمرین برود

ناصر قراگزلو
 
محمد پنجعلی کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با صحبتی که با یحیی گل‌محمدی پس از استعفایش از سرمربیگری سرخپوشان داشت، توضیحاتی به ایران‌ورزشی داد:
 
سرمربی پرسپولیس با شما صحبت کرد؟
 بله. با گل‌محمدی از نداشتن زمین تمرین، منابع مالی و کاهش انگیزه بازیکنان حرف زدیم. باشگاه به خاطر مشکلات متعددی که دارد، نتوانسته شرایط بهتری مهیا کند و یحیی از این مسائل حرف می‌زد. طبیعی است هر کسی روی پولی که قرارداد بسته، حساب باز می‌کند اما باشگاه دائم امروز و فردا می‌کند و مطالبات بازیکنان را نمی‌دهد. یحیی با من درد‌دل کرد و گفت به خاطر بدقولی‌ها، خجالت می‌کشد سر تمرین برود چون روی حرف مسئولان باشگاه، به بازیکنان وعده داده اما هر بار این وعده‌ها عملی نمی‌شود.
با وجود این مسائل، حق را به یحیی می‌دهید؟
 بله صددرصد باید به یحیی حق داد چون او کار خودش را با وجود مشکلات فراوان به نحو احسن انجام داده است. من در زمان مدیریت آکادمی باشگاه، با مشکلاتی که یحیی از آن حرف می‌زند، آشنا هستم. خیلی قول شنیدیم اما عملی نشد. واقعاً من نمی‌دانم در رابطه با این مسأله چه باید بگویم. برخی فکر می‌کنند سیاستمدار هستند که وعده می‌دهند! این اتفاقات، اعتماد بین مربی و بازیکن را از بین می‌برد.
به یحیی گل‌محمدی دلداری هم دادید؟
به یحیی گفتم شرایط حساس است و تیم در غیبت‌ او لطمه می‌خورد اما ایشان هم حرف‌هایی زد که واقعاً به حق و درست بود. یحیی می‌گفت بازیکنان از من مطالبات‌شان را طلب می‌کنند چون من آنها را به تیم آورده‌ام و به آنها تعهد داده‌ام. از طرفی، بازیکنان مد نظرش هنوز جذب نشده‌اند و این موضوع باعث شده تا مشکلات تیمش زیاد شود. خلاصه که سرمربی تیم به حدی ناراحت بود که می‌گفت اگر شبیهبه مربی و بازیکن خارجی رفتار کند، خوب است! تا دو روز پول‌ خارجی‌ها پرداخت نشود، می‌روند شکایت می‌کنند و علاوه بر مطالبات، پول دیرکرد قرارداد‌شان را هم می‌گیرند.
چه پیش‌بینی در مورد آینده تیم دارید؟
فکر می‌کنم شرایط نباید از این که هست، بدتر شود. تیم را از حضور در آسیا محروم کردند اما حالا نباید کاری کنند که بعد از محرومیت، اوضاع از این هم بدتر شود. متأسفانه ما در فوتبال‌مان مدیران خوبِ زیادی نداریم و هر اتفاقی هم بیفتد، همه یحیی را می‌شناسند.
شما به‌عنوان بزرگتر تیم و پیشکسوت باشگاه نمی‌خواهید برای حل مشکل سرمربی و باشگاه پادرمیانی کنید؟
 پادرمیانی فایده‌ای ندارد چون باید پول باشد. باید دید تا دوشنبه چه اقدامی انجام می‌شود و باشگاه چه کاری انجام می‌دهد. من با حسین کلانی هم صحبت کردم و حرف هر دو نفر ما این است که باید از یحیی حمایت کرد. فکر می‌کنم این رفتار درستی نیست که مدیر باشگاه هنگام پرداخت پول به اعضای تیم، استعفا بدهد و برود. من معتقدم چون فوتبال دست دولت است، کارها به خوبی پیش نمی‌رود و این وضعیت باید تغییر کند.
در رابطه با سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال کشورمان و پیروزی مقابل عراق چه نظری دارید؟
 بازیکنان ما استرس صعود داشتند، به همین دلیل شاید چندین موقعیت ما روی درخشش دروازه‌بان حریف از دست رفت اما مهدی طارمی گل استثنایی وارد دروازه حریف کرد و کار تمام شد. خوشحالم که بچه‌های ما مزد بازی‌های خوب‌شان را با صعود زودهنگام گرفتند و موجب خوشحالی مردم شدند.
 

 


Page Generated in 0.0046 sec