printlogo


کد خبر: 241650تاریخ: 1400/11/9 00:00
همه آنچه دراگان اسکوچیچ بعد از صعود گفت:
من را دست کم گرفتید، شادتان کردم و تا جام‌جهانی می‌مانم

دراگان اسکوچیچ، همان چهره‌ای است که از روز اول، انتخابش با بی‌مهری‌ها و انتقادهای زیادی مواجه بود. خیلی‌ها او را شایسته نشستن روی نیمکت تیم ملی نمی‌دانستند و معتقد بودند که تیم ملی فوتبال ایران با او شانسی برای صعود به جام جهانی قطر نخواهد داشت. او اما آمد و بدون حتی یک باخت، سریع‌‌ترین صعود تاریخ را برای تیم ملی فوتبال ایران رقم زد. همه اینها توانسته خاطرات ناخوشایند روزهای اول را از یاد او ببرد؟ او به ادامه مسیر با تیم ملی امیدوار است و تیم ملی را در جام جهانی همراهی می‌کند؟
سؤالاتی که از دراگان در کنفرانس خبری بعد از بازی پرسیده شد و پاسخ‌های اسکوچیچ به آنها را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. گویا او در سه بخش درباره حال، گذشته و آینده‌اش حرف زد.
 
حال:
به طارمی بابت بازی فوق‌العاده‌اش تبریک می‌گویم 
اسکوچیچ در سالن کنفرانس بعد از بازی حسابی از شاگردانش تعریف و تقدیر کرد. او نمی‌خواهد این تعریف‌ها را به همین یک بازی محدود کند: «بازی بسیار خوبی بود و بازیکنان تیم ملی خیلی خوب بازی کردند. این هم مختص به این بازی نبود و در تمام بازی‌های انتخابی تیم به لحاظ فنی و روانی عملکرد خوبی از خود نشان داد.»
او می‌گوید: «10، 15 دقیقه طول کشید تا بچه‌ها با شرایط بازی هماهنگ شوند. در میانه میدان کمی مشکل داشتیم، اما بازی را در دست گرفتیم و توانستیم در نیمه دوم موقعیت‌‌های خیلی زیادی بسازیم. بسیار به بازیکنانم افتخار می‌کنم و خوشحالم توانستیم این نتیجه را کسب کنیم. اگر توانسته باشیم ذره‌ای مردم را خوشحال کنیم، باعث خوشحالی ما است.»
و در نهایت توصیف او از دردسرهایی که در آستانه این بازی رخ داد: «هم تیم رقیب و هم ما با مشکلات زیادی قبل از بازی مواجه بودیم. مثلاً بازیکنان اروپایی خیلی دیر به جمع‌مان اضافه شدند. مهدی طارمی که بابت بازی فوق‌العاده‌اش به او تبریک می‌گویم، پنج شش صبح به جمع ما اضافه شد و همین مشکلات باعث می‌شود خوشحالی ما برای این برد بیشتر شود.»
 
 
گذشته:
خیلی‌ها من را دست‌کم گرفتند اما خودم را ثابت کردم
چه کسی است که نداند اسکوچیچ در دو سال گذشته، چه روزهای سختی را تجربه کرده است. طرح این پرسش، درست بعد از بازی با عراق اما انگار تمام آن روزها را مانند فیلمی از جلوی چشم اسکوچیچ رد می‌کند. او می‌گوید: «باید کمی فکر کنم تا بگویم در کدام برهه روزهای سختی داشتم. شاید نتوانم یک مقطع را بگویم. در دو سال قبل شرایط کرونا بوده است و شرایط سختی را سپری کردیم. شاید در زمانی که حقی برای از دست دادن امتیاز نداشتیم (مسابقات مقدماتی بحرین) سخت‌ترین شرایط بوده است، ولی من از اول به کار خودم اعتقاد داشتم و می‌دانستم گروهی از بازیکنان فوق‌العاده را در اختیار دارم. آدم‌های زیادی در دو سال من را دست‌کم گرفتند و شایستگی من را ارج ننهادند، ولی من در نهایت خودم را ثابت کردم.»
 
آینده:
به تنها چیزی که فکر می‌کنم رفتن به جام جهانی با  ایران است
دراگان اسکوچیچ، پیش از اینها در مصاحبه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهادهایی که از تیم‌های دیگر دارد، گفته بود بعد از صعود تیم ملی ایران به پیشنهادهایم فکر می‌کنم. حالا که تیم ملی صعود کرده، آیا ممکن است او تیم ملی را به مقصد دیگری ترک کند؟ سرمربی تیم ملی اما از خواسته قلبی‌اش برای ادامه مسیر با تیم ملی ایران در جام جهانی می‌گوید: «در دو سال گذشته افراد زیادی در مورد قرارداد من صحبت کردند و مدام می‌گفتند قراردادم چطور است. قرارداد من تا سال 2023 ادامه دارد و نمی‌دانم چرا اینقدر در مورد آن حرف زده می‌شود. از روز اول می‌دانستم باید خودم را اثبات کنم و ادامه قرارداد منوط به نتیجه‌گیری است. در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنم رفتن به جام جهانی با تیم ایران است و بیشتر از این نمی‌دانم چه بگویم، چون زندگی قابل پیش‌بینی نیست.»
 
 
پاسخ عزیزی‌خادم درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ:
مگر بازی‌ها تمام شده؟
علی‌رغم اینکه دراگان اسکوچیچ، در نشست خبری تأکید کرده بود که تا پایان سال 2023 قرارداد دارد و می‌خواهد در جام جهانی با ایران باشد اما صحبت‌های شهاب عزیزی‌خادم، درباره اینکه آیا تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی ادامه خواهد داد، همچنان مبهم است. عزیزی‌خادم می‌گوید: «مگر اسکوچیچ رفته و بازی‌ها تمام شده است؟ برای ما رفتن به جام جهانی انجام شده و بازی‌های جام جهانی تمام نشده. آنقدر سرعت صعود ما بالا بود که حالا به سه، چهار ماه جلوتر نگاه می‌کنیم. از چه کنم چه کنم به جام جهانی رسیدیم و ستاد جام جهانی از فردا با قدرت کار خود را آغاز می‌کند و ما نگاهی ویژه به قطر داریم.» این صحبت‌ها یعنی وقتی بازی‌ها تمام شود، تصمیمی درباره اسکوچیچ گرفته می‌شود؟
 
 

 


Page Generated in 0.0049 sec