printlogo


کد خبر: 241646تاریخ: 1400/11/9 00:00
جام ملتهای آفریقا

 کامرون – گامبیا
نبرد میزبان و شگفتی‌ساز
کامرون، میزبان جام ملت‌های آفریقا، در ورزشگاه دوالا به مصاف گامبیا خواهد رفت. گامبیا در اولین دوره حضور در این جام عالی کار کرده و در چهار بازی سه برد داشته و سه کلین‌شیت. آنها می‌خواهند شگفتی دیگری خلق کنند.
گامبیا پایین‌ترین رده فیفا را در میان تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آفریقا داشت، اما حالا در اندیشه راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی است.
کامرون هم در مرحله گروهی شکست نخورده است. آنها با 7 امتیاز به دور بعد راه یافتند. این تیم به‌دنبال ششمین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آفریقا است. آنها در بازی قبلی هم تیم کومور که دچار بحران ویروس کرونا شده بود و دروازه‌بان تخصصی نداشت را با نتیجه دو بر یک شکست دادند.
کامرون در هشت بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده و هفت برد داشته است. آخرین باخت آنها به دیدار با ساحل عاج در مرحله مقدماتی جام جهانی برمی‌گردد.
ترکیب احتمالی گامبیا: ژوبه؛ مودو، کالی، سانه، توره؛ ماره، آدامز، داربو؛ کالی، بارو، سیسای
ترکیب احتمالی کامرون: اونانا؛ فای، موکوندی، انگادئو، تولو؛ هونگلا، آنگوییسا، انگامالئو، اکامبی؛ ابوبکر، شوپو-موتینگ.
 
 
تونس – بورکینافاسو
یک گام تا نیمه‌نهایی
تونس و بورکینافاسو در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا در ورزشگاه رومده آجیا به مصاف هم می‌روند. این اولین دیدار دو تیم پس از تقابلشان در این تورنمنت در سال 2017 است. در آن هنگام تونس توانست بورکینافاسو را با نتیجه دو بر صفر ببرد اما در نیمه‌نهایی به مصر باخت.
بورکینافاسو مسیر دشواری پیش رو داشته و بی‌تردید از عملکردش راضی است. آنها در مرحله گروهی با نتیجه دو بر یک به کامرون باختند، سپس کیپ ورده را با نتیجه یک بر صفر بردند و در نهایت برابر اتیوپی به تساوی ناامیدکننده یک بر یک رسیدند. این تیم با 4 امتیاز در گروهش دوم شد و در مرحله حذفی مقابل گابن در ضربات پنالتی پیروز شد. این تیم در 10 بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها یک شکست داشته است.
در سمت دیگر، تونس بزرگ‌ترین پیروزی این تورنمنت تا این جای کار را کسب کرده و نیجریه را در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف کرده است. آنها در مرحله گروهی تنها سه امتیاز گرفتند ولی به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به دور بعد رسیدند.
ترکیب احتمالی بورکینافاسو: کوفی؛ کابوره، تاپسوبا، اواتارا، یاگو؛ نیکیما، گوییرا، سانگاره؛ بانده، اواتارا، ترائوره.
ترکیب احتمالی تونس: بن‌سعید؛ دراگر، طالبی، عیفه، حدادی؛ صخیری، العیدونی، بن‌سلیمان؛ خزری، جزیری، مساکنی.
 

Page Generated in 0.0060 sec