printlogo


کد خبر: 241643تاریخ: 1400/11/9 00:00
مدودف و رافا به فینال اوپن استرالیا رسیدند
نادال در آستانه تاریخ‌سازی

رافائل نادال یک قدم دیگر به سوی ثبت رکوردی بی‌نظیر در تاریخ تنیس نزدیک شد. مرد شماره 6 تنیس جهان، با غلبه بر حریف ایتالیایی‌اش متئو برتینی، به فینال رقابت‌های آزاد استرالیا، اولین گرنداسلم فصل رسید.
ستاره اسپانیایی ست‌های اول و دوم را با نتایج 6 بر 3 و 6 بر 2 برد. او ست سوم را با نتیجه 6 بر 3 باخت اما این باخت را در ست چهارم جبران کرد و دقیقاً با همین نتیجه ست پایانی را برد و در مجموع با برتری 3 بر یک اولین فینالیست رقابت‌هایی شد که خودش تا به حال تنها یک بار در سال 2009 فاتح آن شده است.
نادال برخلاف بازی‌ قبلی‌اش مقابل آلیاسیمه کانادایی که به‌شدت از او انرژی گرفت و به ست پنجم کشیده شد، برتینی رده هفتمی را نسبتاً آسان از پیش رو برداشت. نقطه قوت نادال در این بازی عملکرد بهتر او در کسب امتیاز در گیم‌هایی بود که خودش زننده سرویس بود. همچنین تعداد خطاهای نادال در قیاس با بازی قبلی‌اش کاهش قابل توجهی داشت و او تنها دو بار مرتکب خطای دوبل شد.
این ششمین حضور نادال در فینال اوپن استرالیا محسوب می‌شود. او پیش از این در سال‌های 2009، 2012، 2014، 2017 و 2019 به ایستگاه پایانی رسیده بود. سال گذشته نادال در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد و از رسیدن به فینال بازماند. اکنون اما او این فرصت را دارد که سرانجام بیست‌و‌یکمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را کسب کند و رکورددار کسب بیشترین قهرمانی در گرنداسلم‌ها در تاریخ تنیس شود. او در فینال باید با برنده نبرد دانیل مدودف، مرد شماره 2 تنیس جهان از روسیه و استفانوس سیتسیپاس یونانی پیکار کند. اگرچه جایگاه مدودف در رنکینگ جهانی از سیتسیپاس بالاتر است اما نادال قطعاً از آخرین رویارویی‌اش با مرد شماره 4 تنیس جهان خاطره خوشی ندارد چرا که سیتسیپاس سال گذشته در مرحله یک چهارم نهایی همین رقابت‌ها او را شکست داد و حذف کرد.
نادال پس از پیروزی‌اش برابر برتینی با قدردانی از تشویق گسترده تماشاگران حاضر در استادیوم راد لاور ملبورن گفت: «با این تشویق‌ها و جوی که وجود داشت، بردن و صعود تنها کاری بود که من باید انجام می‌دادم. راستش برای من خیلی مهم بود که دوباره در این مسابقات به فینال برسم. برای من این مسابقات خیلی باارزش و مهم است. همان‌طور که چند روز قبل هم گفتم اوپن استرالیا رویدادی حیرت‌انگیز است. من اینجا فینال‌های خوبی مقابل نواک جوکوویچ در سال 2012 و راجر فدرر در سال 2017 داشته‌ام. این شانس را هم داشتم که یک بار قهرمان شوم اما هرگز فکر نمی‌کردم که سال 2022 هم دوباره شانس حضور در فینال را پیدا کنم. الان فقط می‌خواهم از این پیروزی لذت ببرم و خودم را برای بازی آخر آماده کنم.»
در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی دنیل مدودف مقابل سیتسیپاس به پیروزی رسید و به این ترتیب این تنیس‌باز روس حریف نادال در فینال روز یکشنبه اوپن استرالیا شد. 
 

Page Generated in 0.0056 sec