printlogo


کد خبر: 241641تاریخ: 1400/11/9 00:00
پاکسازی برنابئو برای میزبانی از پاری‌سن‌ژرمن
نمونه‌ای فوق‌العاده از یک ورزشگاه مدرن

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای میزبانی بازی برگشت رئال مادرید مقابل پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان پاکسازی و برزنت‌های جایگاه کاستیانا برداشته می‌شود. دو تیم 26 بهمن در پاریس و 18 اسفند در مادرید به مصاف هم می‌روند. مهندسان بازسازی استادیوم، برنامه‌ریزی برای تغییر شکل این بخش استادیوم را شروع کرده‌اند در حالی که دو هدف را دنبال می‌کردند، اول افزایش ظرفیت و دوم بهبود جو ورزشگاه.
در حال حاضر، سه قسمت این جایگاه به‌دلیل اقدامات مربوط به نوسازی بدون استفاده مانده و برزنت‌های بزرگ قسمت شمالی باید ظرف روزهای آینده برداشته شود. تصمیم نهایی در مورد کاستیانا بزودی گرفته می‌شود اما این به موافقت مهندسان، کارشناسان معماری و پیمانکاران بستگی دارد که هر کدام در یک سال اخیر روی پروژه زمین تغییرپذیر زیر این جایگاه کار کرده‌اند.
کار بازسازی قسمت جنوبی هم مشکلات خودش را دارد چون همچنان بیل‌های مکانیکی و جرثقیل‌ها از این جایگاه در روزهای غیرمسابقه بخوبی قابل مشاهده هستند. این بخش مهمی از کار است و این جایگاه نمی‌تواند برای بازی پاری‌سن‌ژرمن کامل شود.
کار بازسازی برنابئو با سرعت بالایی در حال انجام است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده. روزانه بیش از 800 نفر به ورزشگاه می‌آیند تا کار تکمیل پروژه را ادامه دهند، برنابئو دارد شکل می‌گیرد اما هنوز تا خط پایان راه زیادی دارد. البته همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود و بعضی بخش‌ها کاملاً آماده شده‌اند مثل پارکینگ‌ها و بازیکنان هم می‌توانند به آسانی از طریق ورودی جدید به زمین تمرین دسترسی داشته باشند. بر اساس زمان‌بندی، بهمن سال آینده کار بازسازی ورزشگاه برنابئو تکمیل می‌شود هر چند به نظر برخی این کار تا خرداد 1402 طول می‌کشد. نباید فراموش کرد بخش مهمی از کار در قسمت بیرونی زمین است که محل عبور مردم و همچنین مناطق سبز اطراف زمین بخشی از آن به حساب می‌آید. اما وقتی این کار به پایان برسد نمونه فوق‌العاده‌ای برای همه جهان خواهد بود که از نظر طراحی، کاربرد، تکنولوژی و البته موقعیت کم نظیر است.
 

Page Generated in 0.0057 sec