printlogo


کد خبر: 241635تاریخ: 1400/11/9 00:00
خبر

سختگیری کسالت‌آور در المپیک زمستانی
المپیک زمستانی در حالی از چند روز آینده آغاز می‌شود که چینی‌ها سختگیری زیادی برای این بازی‌ها دارند تا جایی که خیلی از افراد اعزامی با دردسرهایی مواجه شده‌اند. این قوانین سختگیرانه برای ورزشکاران هم وجود دارد و آنها حتی روی سکو باید قوانین ویژه‌ای را رعایت کنند.
کمیته برگزاری این رقابت‌ها قوانین سرسختانه‌ای برای حاضرین در دهکده بازی‌ها وضع کرده‌اند. در جدیدترین اطلاعیه، کمیته برگزاری برداشتن ماسک مدال‌آوران بر روی سکوها را تنها برای چند لحظه و منوط به رعایت شروط لازم بلامانع اعلام کرده است.
طبق قوانین میزبان، ورزشکاران در مراسم اهدای مدال تا قبل از آمدن روی سکو باید همچنان ماسک خود را بر صورت داشته باشند. آنها در زمان اهدای مدال برای چند ثانیه، مجاز به برداشتن ماسک هستند و سپس دوباره باید آن را بر صورت بگذارند.
البته طبق آنچه در کتاب مقررات بازی‌ها آورده شده و در اختیار تمام تیم‌ها و شرکت کننده‌ها قرار می‌گیرد، ورزشکاران با رعایت پروتکل‌ها و به دور از رسانه‌ها و ورزشکاران دیگر می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی، خودشان به تنهایی و یا با هم تیمی‌هایشان بدون ماسک عکس بگیرند.
این سختگیری‌ها حتی روی پروازهایی که به سمت پکن می‌روند، تأثیرگذاشته‌اند به طوری که تنها چند خط هوایی، می‌توانند به مسافران المپیک زمستانی خدمات بدهند. تصمیمی که روی قیمت بلیت‌ها تأثیر زیادی گذاشته است.
 
 
 برگزاری انتخابی ریکرو در شرایط نگران‌کننده 
هیچ ملی‌پوشی به رکورد ورودی نرسید
مسابقات انتخابی تیم ملی تیر و کمان با حضور ۸۱ کماندار زن و مرد برگزار شد اما هیچ رکورد ورودی ثبت نشده و ملی‌پوشان به حد نصاب نرسیده‌اند.
بهزاد پاکزاد، سرمربی تیم ملی درباره این انتخابی می‌گوید:«مسابقات انتخابی تیم ملی ریکرو که آخرین فرصت برای کمانداران جهت حضور در تیم ملی بود، با حضور ۳۷ ورزشکار زن و ۴۴ ورزشکار مرد برگزار شد که براساس رکوردهای ورودی در نظر گرفته شده از سوی کمیته فنی، متأسفانه هیچ کدام از کمانداران موفق به ثبت رکورد ورودی نشدند.»
او ادامه می‌دهد:«مسابقات انتخابی تیم ملی ریکرو، آخرین فرصت برای کمانداران جهت دعوت به تیم ملی قبل از اعزام به مسابقات بود که متأسفانه شرایط آن طور که انتظار داشتیم، نبود. در حال حاضر بالاترین رکورد ریکرو ثبت شده مردان ۶۶۷ و زنان ۶۶۱ است که در اختیار میلاد وزیری و زهرا نعمتی است و تا امروز کسی نتوانسته این رکوردها را جابه‌جا کند.» در این رقابت‌های انتخابی، امتیاز ۶۶۰ برای مردان و ۶۵۰ برای زنان و در رده سنی ۲۰ و زیر ۲۰ سال، امتیاز ۶۴۰ برای مردان و ۶۳۰ برای زنان در نظر گرفته شده بود که هیچ کدام از کمانداران به این امتیاز نرسیدند.
 
 
قضاوت زوج   داور   روی تاتامی اسپانیا
نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۲ در حالی به میزبانی اسپانیا آغاز شد که دو داور ایرانی در این رقابت‌ها قضاوت می‌کنند. این رقابت‌ها از دیروز با حضور ۶۵۴ کاراته‌کا از ۵۸ کشور به میزبانی اسپانیا در شهر «پامپولونا» آغاز شده و در حالی که تیم ملی ایران در این رقابت‌ها غیبت دارد، نمایندگانی از داوری ایران در این رقابت‌ها حاضر هستند. جواد سلیمی و المیرا گوزل‌زاده، زوج داوری ایرانی هستند که در پایان همایش داوری به‌عنوان مدیران تاتامی‌های مختلف معرفی شدند. این مسابقات با قضاوت یکصد داور و روی ۶ تاتامی برگزار می‌شود که سلیمی به‌عنوان مدیر تاتامی چهار و گوزل‌زاده هم به‌عنوان مدیر تاتامی دو معرفی شدند.

Page Generated in 0.0048 sec